راهنمای طرز تهیه چیزبرگر خانگی

به گزارش مجله سرگرمی، چیزبرگر یکی از محبوب ترین غذاهای فست فودی جهان محسوب می گردد. برگرها به طور کلی انواع مختلفی دارند اما همۀ آنها با مواد اولیۀ معین، یعنی گوشت و نان تهیه می شوند. در واقع تفاوت انواع برگر در مخلفاتی است که به آن اضافه می کنید. طرز تهیه چیز برگر بسیار راحت بوده و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. شما به راحتی می توانید آن را با داشتن مواد اولیه آن در خانه تهیه کنید. جالب است بدانید که سالیانه بیش از 100 میلیارد برگر به فروش می رسد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم طرز تهیه چیزبرگر خانگی را به شما عزیزان آموزش دهیم. اگر برای اولین بار است که قصد دارید این غذای مجذوب کننده و محبوب را تهیه کنید، این مطلب را تا سرانجام مطالعه نمایید.

راهنمای طرز تهیه چیزبرگر خانگی

طرز تهیه چیزبرگر

همانطور که گفته شد طرز تهیه چیزبرگر بسیار آسان است. در ادامه مواد اولیه چیزبرگر مناسب 3 نفر آورده شده است. بنابراین اگر قصد دارید آن را برای افراد بیشتر یا کمتری تهیه کنید، میزان مواد اولیه را به همین نسبت تغییر دهید. بعلاوه گفتنی است که میزان گوشت لازم برای هر نفر 100 گرم است.

مواد لازم برای تهیه چیزبرگر

  • گوشت چرخ نموده 300 گرم
  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • سیر 1 حبه
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • خیارشور به میزان لازم
  • کاهو به میزان لازم
  • پنیر چدار 3 ورقه
  • نان برگر 3 عدد
  • آرد سوخاری یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه چیزبرگر خانگی

طرز تهیه چیزبرگر فوت و فن هایی دارد که باید هنگام درست کردن این غذا آنها را رعایت کنید تا نتیجه نهایی دلچسب تر گردد. در ادامه طرز تهیه چیزبرگر را مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

پیاز را رنده کنید

برای درست کردن گوشت چیزبرگر ابتدا باید پیاز را در اندازۀ خیلی ریز رنده کنید. سپس آب پیاز را کامل بگیرید. توجه داشته باشید که یک عدد پیاز بزرگ برای 300 گرم گوشت چرخ نموده مناسب است.

سیر را رنده کنید

در مرحلۀ دوم نوبت به رنده کردن سیر می رسد. سیر برای گرفتن بوی گوشت استفاده می گردد. بعلاوه باعث خوش طعم شدن گوشت چیزبرگر خواهد شد. بنابراین با استفاده از رندۀ ریز، یک حبه سیر را رنده کنید و کنار بگذارید.

پیاز را به گوشت اضافه کنید

پس از آن که پیاز و سیر را رنده کردید باید آنها را به گوشت بیفزایید. علاوه بر افزودن پیاز رنده شده و سیر باید انواع ادویه مانند نمک، فلفل و البته پودر سوخاری را به گوشت اضافه کنید. پودر سوخاری باعث می گردد گوشت بهتر سرخ گردد و بعلاوه بیشتر یه هم بچسبد. اگر دسترسی به پودر سوخاری نیز نداشتید می توانید آن را از طرز تهیه چیزبرگر حذف کنید.

گوشت را ورز دهید

پس از اضافه کردن مواد مختلف به گوشت، نوبت به ورز دادن آن می رسد. در این مرحله باید با دست همۀ مواد را به خوبی ورز دهید تا پیاز به اصطلاح به خورد گوشت برود.

به گوشت استراحت دهید

پس از ورز دادن گوشت باید به گوشت استراحت دهید و برای این کار گوشت باید حداقل 1 ساعت داخل یخچال بماند. در صورتی که قصد دارید فوراً از گوشت برای درست کردن چیزبرگر بهره ببرید، حتماً آن را برای حداقل 10 دقیقه درون یخچال قرار دهید. در غیر این صورت هنگام سرخ یا گریل کردن، گوشت از هم باز می گردد.

گوشت برگر را سرخ کنید

پس از آماده شدن گوشت، آن را از یخچال خارج کنید. گوشت را به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس از آن را روی یک تختۀ تمیز پهن کنید. قرص برگر نباید خیلی نازک یا خیلی کلفت باشد. برترین مقدار برای آن قطر 1 سانتی متر می باشد. سپس می توانید برگر را سرخ کنید. البته بهتر است که گوشت گریل گردد. اما در صورتی که دسترسی به به گریل نداشتید می توانید آن را به همراه میزان کمی روغن سرخ کنید. توجه داشته باشید که پشت و روی برگر به یک اندازۀ سرخ شده باشد. در یک دقیقه پایانی نیز یک ورقه پنیر چدار را روی گوشت قرار دهید تا آب گردد.

آماده سازی چیزبرگر

پس از پختن گوشت باید آن را به همراه مخلفات آن درون نان برگر قرار دهید. ترتیب قرار گرفتن مخلفات و گوشت در تهیه یه چیزبرگر دلچسب نقش مهمی دارد. بهتر است که ابتدا کمی سس روی نان برگر بریزید. سپس گوشت را روی آن بگذارید. حال یک لایه کاهو روی گوشت و سپس گوجه و خیارشور را قرار دهید. می توانید برای بهتر شدن ظاهر برگر از کاهوی فرانسوی بهره ببرید. کاهوی فرانسوی رنگی سبز و بنفش دارد.

طرز تهیه چیزبرگر با قارچ

برای درست کردن چیزبرگر با قارچ نیز باید به همین دستور پختی که گفته شد عمل کنید. اما همانطور که معین است باید قارچ نیز به مواد آن نیز اضافه گردد. برای آماده سازی قارچ باید قارچ ها را برش بزنید و سپس به همراه ادویه مانند نمک و فلفل تفت بدهید. زمانی که آب قارچ گرفته و از حالت خامی خارج شد آن را از روی حرارت بردارید و به برگر اضافه کنید. بهتراست که قارچ ها را مستقیم روی گوشت قرار دهید. بعلاوه اگر تمایل داشتید که رنگ قارچ تغییر نکند، باید آن را به همراه میزانی آبلیمو بچوشانید و سپس آب آنها را کاملاً بگیرید.

نحوه سرو چیزبرگر

چیزبرگر را می توان به همراه سس های مختلف مانند سس گوجه فرنگی، سس دیپ چدار و سس سیر سرو کرد. بعلاوه می توانید در کنار چیزبرگر سیب زمینی سرخ شده و یا سیب زمینی تنوری نیز قرار دهید.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه چیزبرگر خانگی بسیار آسان است. چیزبرگر نسبت به باقی ساندویچ ها و انواع برگر کالری بیشتری دارد. علت کالری بیشتر استفاده از پنیر است. بنابراین چیزبرگر برای افرادی که رژیم غذایی خاصی به قصد لاغری دارند، ممکن است گزینۀ مناسبی نباشد. هر چند که اعتدال در مصرف مواد غذایی پرکالری باعث می گردد که این گونه غذاها در نهایت منجر به اضافه وزن نگردد.

انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 19 اسفند 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164321

به "راهنمای طرز تهیه چیزبرگر خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای طرز تهیه چیزبرگر خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید