چگونه بفهمیم یک مودم از اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید؟

به گزارش مجله سرگرمی، برای استفاده از اینترنت VDSL احتیاج به مودم VDSL داریم.

چگونه بفهمیم یک مودم از اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید؟

در مطلب تفاوت مودم های ADSL با مودم های VDSL چیست؟ به طور کامل درباره تفاوت های مودم های ADSL و VDSL صحبت کردیم و اشاره داشتیم که از نظر ظاهری بسیار مشابه هم و یکسان هستند ولی در پشتیبانی از استانداردهای ارتباطی و DSL تفاوت هایی پیدا می نمایند.

اگر ظاهر مودم های ADSL و VDSL مشابه هم است؛ چگونه تشخیص دهیم کدام مودم از اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید؟

آیا مودم قدیمی که من دارم و برای اینترنت ADSL خریدم؛ از اینترنت VDSL هم پشتیبانی می نماید؟

چند مدل مودم در اینترنت پیدا کردم ولی نمی دانم از وی دی اس ال پشتیبانی می نمایند یا خیر؟

و پرسش هایی از این دست زیاد است.

5 روش شناسایی مودم VDSL

روش های زیادی هست که فهمید یک مودم ADSL از VDSL هم پشتیبانی می نمایند یا خیر. اگر بخواهید یک مودم جدید بخرید؛ احتمالا مشکل زیادی نداشته باشید ولی اگر مودم قدیمی دارید یا در حال جست وجو برای یافتن یک مدل مودم هستید؛ گاهی اوقات سردرگم خواهید شد.

مراجعه به صفحه معرفی مودم

یکی از ساده ترین روش های یافتن اطلاعات درست و دقیق درباره مودم، مراجعه به صفحه خانگی و معرفی مودم است. کافی است نام مدل مودم را به همراه نام برند آن در گوگل بزنید تا اولین لینک هایی که به شما داده می گردد؛ صفحه خانگی این مودم باشد.

شرکت های سازنده مودم ها این قاعده کلی را رعایت می نمایند که به صورت حروف عظیم نوع مودم را در این صفحه تعیین نمایند.

مثلا، نوشته شده:

Wi-Fi VDSL/ADSL Modem Router

Dual Band Wireless AC1600 Gigabit ADSL2+/VDSL2 Modem Router

Wireless N VDSL/ADSL Modem Router

AC1200 Wireless VDSL/ADSL Modem Router

AC750 Wi-Fi VDSL Modem-Router

در همه این عبارت ها تعیین است که مودم از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می نماید. در صفحه تعیینات مودم نیز به صراحت ذکر شده که از استاندارد VDSL پشتیبانی می نماید.

جعبه مودم

همین عبارت های فوق را روی جعبه مودم نیز می توان یافت. اگر جعبه یک مودم را دارید؛ کافی است نگاهی به آن بیندازید تا تعیین گردد از اینترنت و استاندارد VDSL پشتیبانی می نماید یا خیر.

در هر جعبه مودم، تعیینات مهم و ضروری نیز در یک جدول درج شدند. نگاهی به این جدول نیز می تواند نشان بدهد مودم شما از پس چه کارهایی برمی آید.

پنل مدیریتی مودم

اگر به جعبه مودم دسترسی ندارید و از سوی دیگر یافتن صفحه تعیینات و معرفی محصول در سایت شرکت سازنده سخت یا غیرممکن است یا به اینترنت دسترسی ندارید؛ روش بعدی مراجعه به پنل مدیریتی تحت وب مودم است.

اگر مودم شما از VDSL پشتیبانی کند؛ در پنل مدیریتی مودم گزینه ای برای انتخاب اتصال ADSL یا VDSL وجود دارد. صراحتا اشاره شده شما کدام نوع اتصال را می خواهید و این نشان می دهد که از اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید.

اگر گزینه VDSL را مشاهده نمی کنید؛ پس مودم شما فقط از اتصال ADSL پشتیبانی می نماید.

استانداردهای مودم

مودم های VDSL از استانداردهای ITU G.993.1 و ITU G.993.2 و ITU G.993.2 پشتیبانی می نمایند.

بنابراین، اگر در فهرست تعیینات جزئی مودم این استانداردها را مشاهده می کنید؛ یعنی مودم شما از اتصال و اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید.

سرعت مودم

سرعت اینترنت مودم هم به ما می گوید فقط از اینترنت ADSL پشتیبانی می نماید یا اینترنت VDSL را هم شامل می گردد.

مودم های ADSL حداکثر سرعت دانلود 24 مگابیت را پشتیبانی می نمایند ولی مودم های VDSL معمولا سرعتی 200 یا 300 مگابیتی دارند. یک مودم VDSL ساده نیز سرعت دانلود 100 مگابیتی دارد.

اگر مشاهده کردید سرعت اتصال اینترنت مودم 100 مگابیت یا 200 و 300 مگابیت نوشته شده است؛ پس از اتصال VDSL پشتیبانی می نماید.

فقط مواظب باشید سرعت اینترنت را با سرعت وای فای اشتباه نگیرید. درباره تفاوت های سرعت اینترنت و وای فای بیشتر بخوانید.

همان طور که پیش بینی می شد و زمزمه هایی از اواخر سال پیش و آغاز سال جدید و مشاهده تحرکات بازار شنیده می شد؛ بازار ایران از مودم ADSL…

همواره با آشفتگی بازار، باید منتظر عرضه کالاها و محصولات نامرغوب و بی کیفیت یا جنس تقلبی بود. دقیقا، مانند بازار مودم و تجهیزات شبکه خانگی…

گرانی و کمبود و آشفتگی بازار مودم های ADSL و VDSL در سال جدید باعث شده دولت وارد ماجرا گردد و حالا بعضی سایت ها گزارش دادند؛…

اگر بخواهیم یک مودم VDSL نسبتا خوب زیر 2 میلیون تومان در بازار ایران معرفی کنیم؛ دی لینک DSL-2888A می تواند یکی از انتخاب ها باشد که البته…

اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها…

به روزرسانی 25 فروردین قیمت محدود مودم های VDSL موجود در بازار به شدت در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای خرید مودم های VDSL و انبارهای خالی…

به روزرسانی: 20 فروردین 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی که…

اگر بخواهید از اینترنت پرسرعت وی دی اس ال بهره ببرید؛ به یک مودم وی دی اس ال احتیاج دارید. با مودم ADSL قبلی خود نمی توانید به اینترنت VDSL وصل شوید….

منبع: شبکه چی
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 18 مرداد 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 94648

به "چگونه بفهمیم یک مودم از اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بفهمیم یک مودم از اینترنت VDSL پشتیبانی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید