چهارمین نشست عادی شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، در چهارمین نشست عادی شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی، تحت نظارت یونسکو، سوریه رسماً به عضویت این شورا درآمد و کشورهای لبنان و ارمنستان به عنوان اعضای جدید به این شورا پیوستند.

چهارمین نشست عادی شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی، این نشست به ریاست محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به عنوان رئیس شورای حکام مرکز و نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمهوری اسلامی ایران در شورا و با حضور نعمت الله امامزاده سفیر تاجیکستان در ایران، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، ژانت بلیک و گائورا منچاچاریتا دیپورا و راهول گوسوامی اعضای متخصص شورای حکام مرکز و نمایندگان کشورهای عضو به مدت دو روز در هتل فردوسی تهران برگزار گردید.

در شروع این نشست، رضا سجودی سرپرست مرکز و محمد حسن طالبیان رئیس شورای حکام در سخنان خود بر نقش مؤثر این مرکز در گسترش صلح و دوستی در منطقه به وسیله توجه به مواریث فرهنگی ناملموس مشترک تأکید کرد.

در این نشست که به لحاظ تعداد حضور متخصصان بین المللی و تعداد کشورهای عضو شرکت کننده از نشست های پیشین این شورا متمایز بود، علاوه بر ایران، نمایندگان کشورهای ارمنستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، سوریه، قرقیزستان، قزاقستان و لبنان حضور داشتند.

مشارکت فعالانه اعضا در طی دو روز نشست نشانه عزم دولت های عضو، برای همکاری های فرهنگی در منطقه و همیاری آنان برای کاهش بحران موجود در منطقه بود.

در نشست یادشده علاوه بر تصمیم گیری درباره برنامه های جاری و آینده مرکز، سوریه رسما به عضویت مرکز درآمد و برای نخستین بار در این نشست ها حضور یافت. کشورهای ارمنستان و لبنان در پی اختتام دوره عضویت دو کشور قزاقستان و تاجیکستان در شورای حکام مرکز با اجماع آرا به عنوان اعضای جدید به این شورا پیوستند.

همچنین بعضی از کشورها درخواست برگزاری کارگاه های تخصصی و یا فعالیت های روالی و تخصصی مرکز در کشور متبوع شان را مطرح کردند.

فعالیت های امسال مرکز بر انجام چند پروژه تخصصی در موضوع میراث فرهنگی ناملموس و برگزاری دوره های آموزشی در کشورهای منطقه با هدف پاسخگویی به نیازها و دغدغه های یونسکو در راستای دستیابی به شیوه های پاسدارانه موثر مطابق با نیازهای منطقه آسیای غربی و مرکزی متمرکز است و تمامی کشورهای عضو مرکز آمادگی کامل خود را برای هر گونه همکاری در انجام این فعالیت ها اعلام کردند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 38404

به "چهارمین نشست عادی شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمین نشست عادی شورای حکام مرکز مطالعات منطقه ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید