چطور با شلوار زاپ دار یک استایل شیک و متفاوت بسازید؟

به گزارش مجله سرگرمی، تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که چرا مادربزرگ ها با شلوار زاپ دار با همان ریش ریش شما با پوزخند مخالفت می نمایند؟

چطور با شلوار زاپ دار یک استایل شیک و متفاوت بسازید؟

یا تا به حال وقتی شلوار زاپ دار مورد علاقه تان را پوشیده اید، جملاتی مانند: شلوارت را بید زده؟ یا برای خریدن یک شلوار نو به پول نیاز داری؟ را شنیده اید؟ این نظرها باعث خشمگین شدن شما می شوند، هر چقدر هم که مطمئن هستید که یک ترند فشن را پوشیده اید.

امروزه شلوارهای زاپ دار مورد علاقه بسیاری از مردم هستند و مدل های زیادی هم در بخش زنانه هم مردانه و حتی بچگانه وجود دارد. در این پست به آنالیز فلسفه شلوار زاپ دار و بعلاوه نکاتی که باید برای پوشیدن آن رعایت کنید، می پردازیم.

تاریخچه شلوار زاپ دار

شلوارهای زاپ دار که امروزه جزو مدل های مورد علاقه در سراسر دنیا هستند، همیشه انقدر محبوب نبوده اند. در دهه 1970 میلادی، مردم به دلیل فقر مجبور به پوشیدن لباس های پاره می شدند چون توان خرید لباس های نو را نداشتند. شاید به همین دلیل است که افراد سن بالاتر نمی توانند لباسی که در آن سوراخ وجود دارد و یا پاره است را یک آیتم فشن و مد روز بدانند.

شلوارهای زاپ دار در دهه 1980 معروف شدند؛ زمانی که خوانندگان راک با شلوارهای پاره و مدل موهای عجیب و غریب وارد صحنه می شدند و استعدادهایشان را به نمایش می گذاشتند. این کار باعث شد نظر مردم درباره لباس های پاره تغییر کند. البته همه نظرها مثبت نبود.

همانطور که می دانید، مد و فشن همیشه تکرار می گردد . در سال 2010 شلوارهای زاپ دار دوباره به مد روز تبدیل شدند و این بار طراحان لباس برجسته ای مانند کالوین کلین، رالف لورن، مارک جیکوبز و بسیاری دیگر درگیر طراحی آن شدند. بعلاوه افراد مشهور زیادی از جمله کیم کارداشیان، جنیفر انیستون و حتی مگان مارکل بر روی فرش قرمز شلوار زاپ دار پوشیده اند.

  • استایل پانک چیست و چطور به یک سبک زندگی جسورانه تبدیل شد؟

انواع شلوار زاپ دار یا پاره

پیدا کردن یک شلوار زاپ دار مناسب خیلی راحت نیست؛ مثلا اگر شلوار شما پارگی های زیادی داشته باشد انگار که از یک جنگ برگشته اید. شلوار زاپ دار جنس ها و مدل های مختلفی دارند که محبوب ترین جنس آن، جین است. جین های معمولی بدون شک در کمد لباس هرکسی پیدا می شوند. اما جین زاپ دار امروزه بیشتر مورد علاقه نسل جوان تر است. از محبوب ترین رنگ های آن می تواند به آبی روشن، آبی تیره و سورمه ای و مشکی اشاره نمود.

طراحی شلوارها طبق مد روز پیشرفت می نماید و شاید در سال های گذشته مدل شلوارها فقط یک شلوار ساده با چند پارگی بودند؛ اما حالا بسته به سلیقه طراح لباس و تولیدی های لباس، تنوع مدل ها زیاد شده است.

برای مثال ممکن است روی شلوار، طرح های هندسی، گل گلی و یا طرح های دیگر وجود داشته باشد. حتی در برخی موارد، در قسمت هایی از شلوار تکه هایی از یک پارچه دیگر استفاده می گردد که ظاهر متفاوتی به آن می دهد.

بعلاوه تنوع در اندازه پارگی ها هم وجود دارد. برخی از شلوارهای زاپ دار فقط در قسمت زانو پاره هستند؛ اما مدل های زیادی وجود دارد که زیر زانو، قسمت های ران و یا حتی پشت شلوار هم پاره است.

اینکه در کدام قسمت شلوار پارگی وجود داشته باشد یک مورد سلیقه ای است. معمولا شلوارهای زاپ دار پسرانه و مردانه طوری طراحی شده اند که با وجود پارگی ها همچنان کارآمد هستند. در نتیجه نگرانی برای این که پا زیاد از حد معلوم باشد وجود ندارد. زاپ های شلوارهای مردانه بیشتر در قسمت زانو هستند. این موضوع برعکس شلوارهای زنانه است که زاپ ها در قسمت های بالاتر از زانو و حتی پشت شلوار هم دیده می شوند.

کدام مدل را انتخاب کنیم؟

این که شما کدام مدل و طرح را برای پوشیدن انتخاب کنید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد؛ اما بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید تا استایل بهتری داشته باشید. لباس شما بدون هیچ تلاشی باید ظاهر جذابی داشته باشد.

اگر لباس شما بیش از حد پاره باشد، انگار آن را از زیر هزاران لباس قدیمی و کهنه برداشته اید و هزاران سوراخ در آن ایجاد شده است. علاوه بر آن، هرچقد پارگی لباس شما بیشتر باشد، به همان نسبت مسائل شما بیشتر است؛ به خصوص اگر اطرافتان بچه یا حیوان خانگی داشته باشید.

شلوارهای زاپ دار اسکینی ممکن است هواداران زیادی داشته باشند اما باید بدانید که پوشیدن و راه رفتن با شلوار پاره تنگ نسبت به شلوارهای گشاد خیلی سخت تر است و شما همیشه باید نگران این باشید که با هر حرکتتان پارگی های شلوار را بیشتر کنید.

اولین قدم برای انتخاب یک شلوار زاپ دار این است که فرم بدن تان را به خوبی بشناسید و آن را قبول کنید. با شناخت فرم بدنی تان، می توانید سایز مناسب خودتان را پیدا کنید. فاق بلند یا فاق کوتاه، تنگ یا گشاد و همه این ها بستگی به سلیقه خودتان دارد. شلواری را انتخاب کنید که شما را در برترین حالت تان نشان دهد و دیگر نگرانی ای در این مورد باقی نگذارد.

  • راهنمای جامع سایزبندی شلوار مردانه

چگونه شلوار زاپ دار را ست کنیم؟

همانطور که گفتیم، جین از محبوب ترین جنس های شلوار زاپ دار است. فرقی نمی نماید چه فصلی و چه زمانی باشد، در هر صورت جین یک انتخاب عالی است که با هرچیزی می توانید آن را ست کنید. لازم نیست شلوار جین را فقط زمان هایی که می خواهید اطراف خانه تان قدم بزنید و یا در دورهمی آخر هفته بپوشید؛ اگر برای ست کردن گزینه های مناسب را انتخاب کنید، می توانید با شلوار جین زاپ دار هم ظاهر بسیار شیکی داشته باشید.

شلوار زاپ دار مشکی هواداران زیادی در بین زنان و مردان دارد. اگر پارگی های آن بیش از حد نباشد، ظاهر شیک تری نسبت به رنگ های دیگر دارد. شما می توانید با پوشیدن یک یقه اسکی و کت رسمی با آن یک استایل شیک و کاری بسازید و یا آن را با یک بلوز ست کنید و برای قرارتان بپوشید.

اگر به استایل های رسمی تر علاقه دارید، می توانید شلوار زاپ دارتان را با یک بلوز و کفش پاشنه بلند ست کنید و یا آن را با تک کت و نیم بوت بپوشید. بعلاوه پوشیدن یک تیشرت تیره و کت ظاهر جذابی با شلوار زاپ دار برای آقایان می سازد. اگر هوادار استایل اسپرت هستید، پوشیدن شلوار زاپ دار مورد علاقه تان با هودی یا یک کت چرمی به همراه یک جفت کتانی سفید گزینه بسیار مناسبی است. شلوارهای زاپ دار مام فیت و مام استایل به شما انتخاب های بیشتری می دهند.

این موارد بی سرانجام هستند و شما شلوارهای زاپ دار را با لباس های زیادی می توانید ست کنید؛ بلوز، تیشرت، کت تک، کت چرمی، کفش پاشنه بلند، کتانی، نیم بوت و…

برای شستن شلوارهای زاپ دار چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

هیچ مخالفتی بر اینکه شلوارهای زاپ دار انقدر محبوب هستند وجود ندارد؛ اما نکته قابل توجه این است که شلوارهای پاره نسبت به شلوارهای دیگر بیشتر در معرض آسیب و خراب شدن هستند و برای پوشیدن و به خصوص شستن آن ها، باید خیلی دقت کرد. در ادامه به چند مورد می پردازیم که با رعایت کردن آن ها می توانید طول عمر شلوارتان را زیاد کنید.

1. پشت و رو کردن

بیشتر مردم شلوارهایشان را با لباس های دیگر داخل لباس شویی می اندازند و ماشین هم همه رو باهم می چرخاند و می شورد. اگرچه این روش برای بیشتر لباس ها روش مناسبی است، اما در خصوص جین زاپ دار اشتباه است و خطر خراب شدن و پاره شدن آن را زیاد می نماید. پارچه این شلوارها خود به خود پاره است و تار و پود آن ها زخمی است. پشت و رو کردن شلوار فقط یک دقیقه طول می کشد اما باعث می گردد شلوار شما بیشتر کار کند.

2. مکرر آن را نشویید

برعکس تفکر بیشتر مردم، لازم نیست شلوارهایتان را بعد از هربار پوشیدن بشویید. شما می توانید حداقل یک هفته شلوارتان را بپوشید و بعد آن را بشویید. همان طور که در قبل گفتیم، شلوارهای پاره در معرض آسیب زیاد هستند و با شستن بیش از حد آن ها پارگی های بیشتری در پارچه آن خواهید دید؛ در نتیجه بهتر است که بیش از حد شلوارهای زاپ دارتان را نشویید.

3. برای خشک شدن آن ها را روی بند رخت پهن کنی

بعد از شستن شلوارتان، اگر دوست دارید می توانید به مدت 20 یا 30 دقیقه آن را داخل خشک کن بیندازید تا خشک گردد؛ اما متأسفانه خشک کن باعث آسیب رسیدن به پارچه شلوار می گردد و تکرار کردن این کار باعث از بین رفتن و خراب شدن شلوار می گردد؛ بنابراین برای خشک کردن شلوارهای زاپ دار بهتر است که آن هارا روی بند رخت خشک کنید.

4. با رنگ های مشابه بشورید

اگر قصد شستن چند لباس را همزمان دارید، مانعی برای شستن همزمان شلوار زاپ دار با لباس های دیگر وجود ندارد اما برای این کار حتما دقت کنید که رنگ لباس هایی که در ماشین لباس شویی می اندازید باهم مشابه هستند. با این کار مطمئن خواهید شد که شلوارتان رنگ دیگری را به خود جذب نمی نماید و برای مدت بیشتری سالم می ماند.

5. از مواد سفیدنماینده و وایتکس استفاده نکنید

برخی افراد هنگام شستن لباس ها، به منظور از بین بردن لک ها، اندازهی سفیدنماینده و یا وایتکس به آن ها اضافه می نمایند. این کار به تدریج باعث خراب شدن شلوار جین و حتی بقیه لباس ها شده و مواد شیمیایی موجود در سفیدنماینده ها با خنثی کردن، رنگ لباس را از بین می برند.

فرقی نمی نماید شلوار شما آبی باشد، سورمه ای، مشکی و یا هر رنگ دیگری. شستن آن ها با مواد سفیدنماینده باعث از بین رفتن رنگ آن خواهد شد. البته که همیشه می توانید دوباره آن ها را رنگ کنید اما چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟

یک راه مطمئن تر برای از بین بردن لک روی لباس ها، اضافه کردن یک پیمانه سرکه به ماشین لباس شویی است. سرکه علاوه بر از بین بردن لک ها، برخلاف سفیدنماینده ها باعث از بین رفتن رنگ لباس شما نمی گردد.

6. به تگ مراقبتی شلوارتان دقت کنید

اگر تا به امروز به این موضوع توجه نکرده اید، از این پس به تگ مراقبتی شلوار زاپ دارتان حتما توجه کنید. تگ های مراقبتی حاوی اطلاعات مستقیم از سازنده شلوارها هستند. روی این تگ تمامی دستورهای مراقبتی مانند نحوه شست وشو، درجه حرارت آب و… نوشته شده است.

سخن آخر

مد و فشن همیشه در حال پیشرفت و بهتر شدن است و این به معنی است که چون چیزی در زمان گذشته خوب نبوده، دلیل نمی گردد الان هم به درد نخور باشد. اما کار عاقلانه این است که حداقل شلوارهای پاره تان را در مصاحبه های کاریتان نپوشید. استثنائا برای مصاحبه های کاریتان لباس ترندی را بپوشید که مورد قبول همه باشد اما در موارد دیگر تنها نظری که اهمیت دارد نظر شماست.

منبع: StyleCaster, Wikihow, Orangemedianetwork

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: دیجی استایل
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150934

به "چطور با شلوار زاپ دار یک استایل شیک و متفاوت بسازید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با شلوار زاپ دار یک استایل شیک و متفاوت بسازید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید