چطور بادمجان شکم پر درست کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، در این قسمت از آموزش آشپزی خبرنگاران مگ طرز تهیه بادمجان شکم پر را به شما آموزش می دهیم. بادمجان شکم پر یک غذای خوشمزه است که در بسیاری از شهرهای ایران و حتی کشورهای دیگر آن را با تفاوت هایی می پزند. مثلا نام ترکی استانبولی این غذا کارنیاریک است و ترک های ایران به آن قارنی یاریخ یا بادمجان شکم پاره می گویند. شمالی ها هم این غذا را با سبزی های محلی گیلانی مانند چوچاق و خالواش و رب انار درست می نمایند. دستور پخت بادمجان شکم پر با کمی تغییر مثل اضافه کردن پنیر پیتزا یا گریل کردن، در کشورهای دیگر هم وجود دارد. در کل بادمجان شکم پر یا شکم پاره یک غذای خوشمزه و اصیل است که هم با برنج و هم به صورت خوراک با نان سرو می گردد.

چطور بادمجان شکم پر درست کنیم؟

مواد لازم برای بادمجان شکم پر

  • بادمجان: 4 عدد
  • گوشت چرخ نموده: 300 گرم
  • پیاز: 1 عدد
  • سیر: 2 حبه
  • گوجه فرنگی: 4 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری
  • رب انار: 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، ادویه کاری، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر (بادمجان شکم پاره)

1.

برای آغاز بادمجان ها را پوست بگیرید اما کلاهک أن ها را جدا نکنید. می توانید پوست بادمجان ها را مانند تصویر کامل نگیرید. روی هر بادمجان یک شکاف سطحی به صورت طولی ایجاد کنید. بادمجان ها را داخل یک آبکش بریزید و یک بشقاب زیر آن ها قرار دهید. روی بادمجان ها به میزان زیادی نمک بریزید و یک ساعت زمان دهید تا نمک تلخی بادمجان ها را بگیرد.

2.

در این مدت می توانید مواد داخل بادمجان شکم پر را تهیه کنید. پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی روغن در تابه تفت دهید تا به رنگ طلائی دربیایند. سپس سیرها را له و به پیازها اضافه کنید. چند دقیقه بعد وقتی عطر سیر بلند شد، گوشت چرخ نموده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

3.

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، ادویه ها و نمک را به آن اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. یک قاشق از رب گوجه فرنگی را دراین مرحله به گوشت اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا رب به گوشت رنگ دهد.

در صورت تمایل می توانید در این مرحله کمی جعفری تازه خرد شده هم به گوشت اضافه کنید.

4.

بادمجان ها را بعد از یک ساعت بشویید تا نمک اضافی از روی آن ها شسته گردد. سپس آن ها را خشک و در یک تابه با کمی روغن سرخ کنید. بادمجان ها را بچرخانید تا همه طرف آن ها طلائی گردد.

5.

بعد از سرخ کردن، بادمجان ها را از تابه خارج کنید و روغن اضافی باقی مانده را دور بریزید. سپس رب انار و مابقی رب گوجه فرنگی را در همان تابه کمی تفت دهید.

6.

بعد از تفت دادن ترکیب رب ها، 2 الی 3 لیوان آب به تابه اضافه و نمک آن را تنظیم کنید. حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید جوش بیاید.

7.

بعد از به جوش آمدن سس غذا، به آرامی شکم بادمجان های سرخ شده را باز کنید و آن ها را مانند تصویر در تابه بچینید.

8.

مایه گوشت چرخ نموده که از قبل آماده نموده بودید را داخل شکم بادمجان ها بریزید. گوجه فرنگی ها را هم در کنار بادمجان ها قرار دهید. در تابه را بگذارید و اجازه دهید این خورش برای 45 دقیقه با حرارت پایین بپزد و خوب جا بیفتد.

چطور مرغ شکم پر درست کنیم؟

چطور قیمه بادمجان درست کنیم؟

rugozar.ir: مجله روگذر: مجله اخبار گردشگری

fastnote.ir: یادداشت سریع: گلچین اخبار و مقالات روز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87368

به "چطور بادمجان شکم پر درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بادمجان شکم پر درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید