چری تیگو8؛ تحول بدون قدرت؟

به گزارش مجله سرگرمی، مدیران خودرو و چری، مدت هاست که با همکاری یکدیگر، تیمی قوی در خودروسازی خصوصی ایران تشکیل داده اند و چندین سال است که خودروهای لوکس تر و رده بالاتر را با برند اصلی، یعنی برند چری به بازار ارائه می نمایند. از سوی دیگر، در چین، چری به عنوان یک خودروساز پیشرو در حال توسعه سبد محصولات خود است و با عرضه چری تیگو 8 ، قصد به چالش کشیدن شاسی بلندهای سایز متوسط کره ای، نظیر کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه را دارد. به طور معمول، پس از معرفی و عرضه محصولات جدید چری، این خودروها به سرعت وارد بازار کشورمان می شوند. پس از گذشت چندین ماه از معرفی رسمی چری تیگو 8 در چین، حال تصاویری از تردد این شاسی بلند چینی در خیابان های تهران با پلاک گذر موقت شکار شده که خبر از انجام تست های تطبیق این خودرو با شرایط آب و هوایی ایران می دهد. انتظار می رود پس از سرانجام این تست ها، چری تیگو 8 وارد بازار کشورمان گردد تا رونقی هر چند خفیف به بازار بسته و متورم خودرو داده و رقابتی تازه را در بخش میانی بازار کلید بزند.

چری تیگو8؛ تحول بدون قدرت؟

تیگو8

این خودرو که در بازارهای آسیایی با قیمتی 25 هزار دلاری به فروش برسد، در کلاس کراس اوورهای متوسط شهری قرار داشته و علاوه بر ظاهر زیبا، از اتاقی جادار و جذاب سود می برد. نکته مهمی که امروزه در ساخت هر کراس اوور متوسط شهری نباید آن را فراموش کرد چرا که موفقیت محصول را تضمین می نماید. در واقع چری نشان داده علاوه بر افزایش سطح دقت خود در زمینه فراوری طرح های شکیل برای بدنه خودروهایش، به تحقیقات بازاریابی و بازارسنجی نیز احاطه داشته و با درک مستقیم و دقیق از مخاطبانش دست به فراوری اتومبیل می زند.

تیگو 8 نسبت به تیگو 7 یک سر و گردن بزرگ تر است. چری این خودرو را یک شاسی بلند هفت نفره نامیده است. خودرویی با سه ردیف جایگاه که فضای داخلی آن به وضوح از دیگر فراوریات تیگو بزرگ تر خواهد بود. گفته می گردد این خودرو با پیشرانه جدید 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر فراوری می گردد. پیشرانه ای با 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور که در واقع همان قوای محرکه آریزو 5 است. فلسفه مدیران چینی را به خوبی می توان در انتخاب یک نوع پیشرانه در چند مدل مختلف با ابعاد و اوزان مختلف مشاهده کرد. این خروجی به وسیله یک جعبه دنده هفت سرعته به صورت FWD به چرخ های جلو منتقل می گردد تا باز هم مشتریان چری را از سواری با یک شاسی بلند AWD محروم کند.

چری در چین این خودرو را در چهار تریم مختلف به اسم فشن، الیت، لاکچری و نوبل فراوری نموده و با شش رنگ بندی مختلف شامل سفید مرواریدی، مشکی اُبسیدین، خاکستری تیتانیوم، طلایی صحرا، آبی راین و بنفش پروونس عرضه نموده است. البته شاید یکی از عجیب ترین ویژگی های این خودرو، سیستم Autopilot (رانندگی اتوماتیک) نوع L2 (سطح 2) است که در هیچ محصولی که در ایران عرضه شده، نظیر ندارد.

پیش بینی می گردد سازنده ایرانی تیگو8، اقدام به مونتاژ حداقل دو مدل آن یعنی الیت و لاکچری کند. این خودرو که با قیمت حدودی 99 تا 143 هزار یوان در چین و با بهای 14.700 تا 21.300 دلار در بازارهای خارجی عرضه شده در ایران هم قیمتی نسبتا گزاف داشته باشد. در واقع بخش میانی بازار هدف اصلی حمله چری قرار خواهد گرفت، به همین دلیل با توجه به قیمت تیگو7 در بازار خودرو، می توان پیش بینی کرد که تیگو 8 چیزی حدود 500 تا 550 میلیون تومان قیمت گذاری گردد. بهایی گزاف برای خودرویی که از یک موتور 1500سی سی استفاده می نماید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: دیوار
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42085

به "چری تیگو8؛ تحول بدون قدرت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چری تیگو8؛ تحول بدون قدرت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید