قسمت دوم؛ پرفروش ترین اتومبیل های سال در شرکت های مطرح خودروسازی

به گزارش مجله سرگرمی، در این گزارش به معرفی پرفروش ترین مدل فراوری شده توسط محبوب ترین برند های خودروسازی دنیا پرداخته ایم.

قسمت دوم؛ پرفروش ترین اتومبیل های سال در شرکت های مطرح خودروسازی

به گزارش خبرنگار ، هرساله میلیون ها اتومبیل جدید در کارخانه شرکت های خودروسازی فراوری شده و به بازار عرضه می شوند، مدل های متنوعی که با طرح های متفاوت، بر روی پلتفرم های مختلفی ساخته شده و دارای امکانات متنوعی هستند. اما فروش بالا برای این خودرو ها قطعی نیست و به دلایل مختلفی بستگی دارد، شاید در گام اول نام و اعتبار برند خودروساز مشتریان را به سمت خرید محصولات آن شرکت وادار کند، به حدی که بعضی خریداران حتی حاضراند تا بودجه خود را تغییر دهند تا خودرو برند به خصوصی را خریداری نمایند.

در وهله دوم قیمت گذاری می تواند عاملی اساسی برای افزایش یا کاهش فروش یک خودرو گردد، در هر صورت 90 درصد مردم دنیا زندگی عادی با حقوقی متعادل و بودجه ای معمولی دارند و نمی توانند خودرو های گران قیمت خریداری نمایند، پرفروش ترین خودرو های دنیا نیز مدل های میان رده و پایین رده با قیمتی مقرون به صرفه هستند. بعد از آن مواردی همچون قابلیت های خودرو، آپشن های آن و تبلیغات صحیح، از دلایل پیروزیت یک خوردو در بازار دنیای محسوب می گردد.

ما به دنباله گزارش پیشین، قصد داریم تا به معرفی پرفروش ترین مدل در تاریخ 10 برند خوردوسازی مطرح و مشهور دنیا بپردازیم، مدل هایی که در آن موارد اشاره شده در بالا دیده می گردد، خودرو هایی از برند های معتبر، با قیمتی مناسب و تجهیزات عالی که چندین میلیون فروش داشتند و در کنار آن ها مدل هایی لاکچری و گران قیمت نیز هستند که با چند صد نسخه فروش، به عنوان پیروز ترین مدل برند خود در بازار شناخته می شوند. با ما همراه باشید:

شرکت بوگاتی

پرفروش ترین مدل: تیپ 57

سال فراوری: 1934 تا 1939

تعداد فروش: 685 نسخه

بوگاتی تیپ 57 قدیمی ترین مدل در هر دو گزارش لقب می گیرد که بیش از 80 سال پیش فراوری آن شروع و اتمام یافته است. شرکت بوگاتی به دلیل ساخت خودرو های فوق لاکچری در تعداد بسیار کم، هرگز تعداد فروش بالایی نداشته و مدلی تیپ 57 این شرکت که متعلق به 8 دهه پیش است با تنها 685 نسخه، به عنوان پرفروش ترین مدل این شرکت شناخته می گردد، این درحالی است که فراوری بوگاتی ویرون به 450 نسخه می رسد. نکته جالب آن است که بوگاتی 710 نسخه از تیپ 57 را به بازار عرضه کرد، اما تمامی این مدل ها به فروش نرفت و تعداد 25 عدد برای بوگاتی ماند.

شرکت فراری

پرفروش ترین مدل: اف 430

سال فراوری: 2004 تا 2009

تعداد فروش: 17 هزار و 499 نسخه

محصولات فراری در سه کلمه خلاصه می شوند، منحصر به فرد، نادر و پرقدرت، مدل اف 430 نیز با همین رویه فراوری و عرضه شد. اما طراحی عالی و مشخصات فنی بالا رده، موجب شد تا خریداران بیش از دیگر مدل های فراری به اف 430 جذب شوند و این مدل به عنوان پرفروش ترین خودرو شرکت ایتالیایی شناخته گردد. این خودرو همچنیان برای صاحبان خود به خوبی کار می نماید و از طرف فراری نیز پشتیبانی می گردد، به همین دلیل مدل اف 430 در بازار دسته دوم فروشی، بسیار پر هوادار است.

شرکت جیپ

پرفروش ترین مدل: رانگلر

سال فراوری: 1987 تا کنون

تعداد فروش: سه میلیون و 40 هزار نسخه

شنیدن نام رانگلر به عنوان پرفروش ترین مدل جیپ، عادی است، این مدل به عنوان یکی از محبوب ترین و پیروز ترین فراوریات تاریخ شرکت جیپ به حساب می آید که سال ها است فراوری و به بازار عرضه می گردد. جیپ هنوز خط فراوری رانگلر را متوقف ننموده و مدل 2018 آن در بازار به فروش می رسند. با این روند تعداد فروش این مدل در سال های آینده بسیار بیشتر از رقم فعلی خواهد بود.

شرکت کیا

پرفروش ترین مدل: اسپورتیج

سال فراوری: 1993 تا کنون

تعداد فروش: 5 میلیون و 500 هزار نسخه

شاید با شنیدن نام کیا به یاد پراید بیوفتیم، اما در واقع پرفروش ترین مدل این شرکت کره ای، کراس اور شاسی بلند اسپورتیج است، مدلی که در بازار ایران نیز یافت می گردد. اسپورتیج در ابتدا مدلی محبوب نبود، زمانی که در سال 1993 کیا برای اولین بار این مدل را عرضه کرد، با استقبال کمی روبرو شد، اما زمانی که هیوندای، شرکت کیا را خریداری کرد، خط فراوری اسپورتیج جانی دوباره گرفت و از سال 2004 تا کنون هم فراوری و هم عرضه این مدل در بالاترین حد ممکن بوده و فروش عالی را تجربه نموده است. سیاست های هیوندای بود که موجب شد تا اسپورتیج اکنون به عنوان پیروز ترین محصول کیا لقب بگیرد.

شرکت مرسدس بنز

پرفروش ترین مدل: کلاس سی

سال فراوری: 1994 تا کنون

تعداد فروش: 10 میلیون و 200 هزار نسخه

در دهه های اخیر فراوری سدان های میان رده در بازار آلمان و اروپا بسیار داغ بوده و همین مورد موجب شده تا پرفروش ترین مدل اکثر شرکت های آلمانی سدان هایی با قابلیت های مشابه باشد. مرسدس، سری سی را برای رقابت با سری 3 بی ام و به بازار عرضه کرد، این مدل به عنوان کوچک ترین خودو مرسدس، در ابتدا به صورت سدان و استیشن فراوری می شد، در دهه 200 و همزمان با فراوری نسل دوم سری سی، طرح کوپه این مدل نیز به بازار آمد. مرسدس در کلاس سی بیش از مشخصات فنی، به راحتی راننده و سرنشینان توجه داشته و این مدل را به گونه ای طراحی نموده تا استفاده از آن به عنوان کاری لذت بخش تلقی گردد.

شرکت شورولت

پرفروش ترین مدل: ملیبو

سال فراوری: 1964 تا کنون

تعداد فروش: 10 میلیون و 300 هزار نسخه

سدان هایی با اندازه متوسط و بازدهی بالا همواره مورد توجه خریداران قرار گرفته اند، شورلت ملیبو از همین دست خودرو ها است که به واسطه کیفیت بالا، قیمت مناسب و جمع و جور بودن به فروش بیش از 10 میلیون نسخه رسیده. پس از گذشت 6 دهه از فراوری این خودرو در 9 نسل مختلف، سری هیبریدی آن نیز از سال 2016 وارد بازار شده و مشتریان بسیاری دارد.

شرکت هیوندای

پرفروش ترین مدل: الانترا (آوانته)

سال فراوری: 1990 تا کنون

تعداد فروش: 13 میلیون و 400 هزار نسخه

هیوندای با وجود فراوری مدل های بسیار با کیفیت و معمولا گران قیمت با فراوری آوانته و عرضه آن با قیمتی مناسب تر توانست یکی از پرفروش ترین سدان های بازار دنیا را خلق کند. به طور معمول وقتی پای مدل های پرفروش بازار به میان می آید نامی هیوندای آوانته ذکر نمی گردد، اما هواداران این شرکت در شرق آسیا، خاورمیانه و آمریکای شمالی با خرید آوانته آن را به یکی از پیروز ترین خودرو های هیوندای تبدیل کردند.

شرکت هوندا

پرفروش ترین مدل: سیویک

سال فراوری: 1972 تا کنون

تعداد فروش: 17 میلیون و 300 هزار نسخه

هوندا سیویک یکی دیگر از آن مدل های سدان جذاب و پرفروش در بازار دنیا است. مشخصات فنی عالی، امکانات خوب و از همه مهم تر قیمت مناسب موجب شده تا سیویک به بیش از 17 میلیون نسخه فروش برسد که رقمی قابل توجه است. هوندا این مدل را در پنج بازار اروپا، چین، کانادا، آمریکا و تایلند به طور گسترده عرضه نموده و با پشتیبانی و طرح های تخفیفی خوب توانسته مشتریان زیادی را به خرید این مدل تشویق کند. سیویک تا کنون در 6 نسل و در دو طرح سدان و هاچ بک فراوری شده و این روند ادامه خواهد یافت.

شرکت فولکس واگن

پرفروش ترین مدل: گلف

سال فراوری: 1974 تا کنون

تعداد فروش: 34 میلیون و 800 هزار نسخه

فولکس واگن پس از 70 سال ساخت مدل بیتل یا قورباغه ای که در گذشته به ایران نیز صادر می شد، تصمیم گرفت تا مدلی جمع و جور خانوادگی و مدرن تر را به عنوان جایگزین برای آن مدل فراوری کند، از همین رو گلف در واقع مدل بعدی همان فولکس واگن قورباغه ای معروف و نوستالوژیک است که حال بیش از 50 سال از فراوری آن می گذرد و مدل های جدید آن هرساله فراوری و وارد بازار می شوند. گلف یک خودرو خانوادگی، ارزان، مستحکم، بادوام و باامنیت است که به همین دلایل به پرفروش ترین خودرو شرکت بزرگ فولکس وان تبدیل شده است.

شرکت تویوتا

پرفروش ترین مدل: کورولا

سال فراوری: 1966 تا کنون

تعداد فروش: 45 میلیون و 500 هزار نسخه.

اما آخرین خودرو و پرفروش ترین خودرو این فهرست، به مدل کورولا از شرکت بزرگ تویوتا با بیش از 45 میلیون نسخه فروش تعلق می گیرد. کورولا علاوه بر پرفروش ترین مدل شرکت تویوتا، پرفروش ترین خودرو دنیا نیز است. این مدل یک سدان جمع وجور با قابلیت های عالی و قیمت مناسب محسوب می گردد که در 12 نسل فراوری شده، کورولا در هر نسل دست خوش تغییرات زیادی شده تا حال به محبوب ترین خودرو دنیا تبدیل گردد. خط فراوری بزرگ کورولا در کشور های مختلف دنیا آنقدر گسترش پیدا نموده که طبق اعلام خود تویوتا در هر 15 ثانیه یک کورولا جدید در دنیا فراوری می گردد. کورولا در طرح های استیشن واگن و هاچ بک نیز ساخته شده است.

گزارش از عبدالله مطیع

پرفروش ترین خودرو های سال در کشور های مختلف دنیا +تصاویر

namit.ir: نامیت: مجله گردشگری و مسافرتی

malcom.ir: مالکوم: اخبار و رویدادهای ورزشی

lison.ir: لیسون: مجله هنر هفتم، سینما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26004

به "قسمت دوم؛ پرفروش ترین اتومبیل های سال در شرکت های مطرح خودروسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قسمت دوم؛ پرفروش ترین اتومبیل های سال در شرکت های مطرح خودروسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید