پیشنهاد پاتوسی به استقلال: 600 هزاردلار

به گزارش مجله سرگرمی، حفظ آیاندا پاتوسی برای استقلال هزینه بر خواهد بود.این بازیکن در تازه ترین مذاکراتش خواهان دریافت 600 هزار دلار شده و از سویی باشگاه سابقش کیپ تاون نیز 700 هزار دلار از استقلال می خواهد.

پیشنهاد پاتوسی به استقلال: 600 هزاردلار

جذاب ترین بخش ماجرای های باشگاه استقلال در جابجایی تمدید قرارداد با پاتوسی خواهد بود. بازیکنی که مانند تیام تنها نیم فصل فرصت عرض اندام در استقلال را داشت و توانست با بازی های ایده ال همه را به آینده این بازیکن با استقلال امیدوار کند. آنچه اما پاتوسی را از استقلال دور می نماید دستمزدی است که از باشگاه استقلال طلب نموده واز طرفی توافق اقتصادی که باشگاه استقلال باید با باشگاه سابق این بازیکن داشته باشد تا بتواند از پاتو درلیگ نوزدهم بهره بگیرد. استقلالی ها برای اینکه پاتوسی را در خط میانی خود ببیند باید یک میلیون و 300هزار دلار در مجموع هزینه نمایند. آیا تامین این رقم برای باشگاه استقلال چالش آفرین نیست؟

***

میان بازیکنان خارجی استقلال آیاندا پاتوسی نمایش امیدار نماینده تری داشت و برای تمدید قرارداد با او میان تمام اعضای فنی و غیر فنی باشگاه استقلال اتفاق نظر وجود دارد. در واقع روی ماندن پاتوسی هم اعضای کادرفنی استقلال نظر مثبت دارند-قطعا سرمربی آینده هم خواهد داشت- هم مدیران باشگاه و هم اعضای کمیته فنی. به این ترتیب او یکی از گزینه های قطعی استقلال برای فصل بعد خواهد بود و یارگیران باشگاه استقلال کوشش خواهند کرد تا زمینه تداوم این بازیکن آفریقایی در استقلال را فراهم نمایند.

اخیرا علی خطیر مذاکراتی با این بازیکن هم داشته و این طور نبوده که فقط با علی کریمی و وریا غفوری مذاکره کند، بازیکنانی که گفته می گردد همه دستمزد خود را گرفته اند. خطیر کوشش نموده با پاتوسی نیز به توافق های اولیه دست یابد اما مذاکرات او با این بازیکن با کیفیت به نتیجه مثبتی منجر نشده است. پاتوسی وقتی با پیشنهاد تمدید قرارداد روبرو شده، به مسئول نقل وانتقالات باشگاه گفته که برای فصل جدید حاضر نیست با مبلغی کمتر از 600هزار دلار در ترکیب استقلال بازی کند. این مبلغ با توجه به قیمت 14 هزار تومانی دلاربیش از 8 میلیارد خواهد شد. البته حفظ این رقم منوط به بالا نرفتن قیمت دلار است به این دلیل که در ماه های اخیر قیمت دلار مدام تغییر نموده و باشگاه استقلال هم چون با بازیکنان خارجی به دلار قرارداد منعقد می نماید و افشای اسناد اخیر از سوی یکی از خبرگزاری ها نیز مهر تایید می زند به این واقعیت که استقلالی ها در عقد قرارداد با خارجی ها بسیار بی پروا هم عمل می نمایند در نتیجه پرداخت چنین دستمزدی به پاتوسی کار این باشگاه را بسیار سخت خواهد نمود کما اینکه می بینیم در ماجرای توافق با وینفرد شفر که مبلغ یک میلیون و 200هزار دلار از باشگاه استقلال می خواهد، باشگاه استقلال با این مربی به هیچ توافقی نرسیده است.

به همین دلیل باشگاه استقلال اگر می خواهد به توافق دوباره با پاتوسی خوش بین باشد باید این مبلغ 600هزار دلار را جور کند تا پاتوسی به تیم دیگری منتقل نگردد. هرچند که مسئله استقلال تنها تامین دستمزد پاتوسی نیست. این بازیکن از تیم کیپ تاون آفریقای جنوبی به صورت قرضی به استقلال ملحق شده و در قرارداد اولیه اش نوشته شده چنانچه دو طرف بخواهند یک فصل دیگر به همکاری ادامه دهند باید مبلغ 700 هزار دلار را به باشگاه آفریقایی پرداخت نمایند تا پاتوسی آزاد شده و مانعی برای بازی در ترکیب استقلال نداشته باشد اما پرسشی که به وجود می آید این است که آیا باشگاه استقلال توان تامین مجموعا یک میلیون و 300هزار دلار را خواهد داشت؟ آن 600هزار دلاری که پاتوسی برای خودش خواسته و این 700هزار دلاری که باشگاه استقلال باید به باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی پرداخت کند، مجموعا رقمی بالغ بر آنچه باشگاه استقلال باید به وینفرد شفر پرداخت کند را در مقابل مان قرار می دهد وهیچ بعید نیست که سران باشگاه استقلال با وجود علایقی که برای تمدید قرارداد با پاتوسی دارند، در نهایت این بازیکن را هم درلیست خروجی ها خود قرار دهند.

تنها راهی که استقلال را به حفظ پاتوسی امیدوار می نماید کوتاه آمدن وینفرد شفر از دریافت تمام دستمزدی است که در قرارداد فصل آینده اش نوشته شده است. اگر شفر به استقلال تخفیف دهد آنگاه دست باشگاه استقلال برای تمدید قرارداد پاتوسی باز خواهد شد اما چنانچه شفر همه دستمزدش را بخواهد که حالت دوم محتمل تر است آنگاه باشگاه استقلال با مشکل بزرگی درراه تمدید قرارداد این بازیکن طراح آفریقایی که در گلزنی هم شم مطلوبی دارد، روبرو خواهد شد.

یک راه دیگر برای تامین دلار های درخواستی آقای پاتوسی و باشگاه سابقش تامین این مبالغ از حق انتقال تیام است. باشگاه استقلال از کنار انتقال این بازیکن مبلغی را از باشگاه عجمان دریافت خواهد نمود که اگر این مبلغ همان 500هزار دلاری که وعده اش را داده اند، باشد باز هم امیدواری بسیاری به حضور پاتوسی در استقلال فصل آینده خواهد بود، غیر از این خیلی بعید است که با توجه به فضای موجود و اینکه باشگاه استقلال قرار است یک سرمربی خارجی را هم به خدمت بگیرد، تومان بودجه کافی برای توافق با شفر و پرداختی های تازه به پاتوسی داشته باشد. ضمن اینکه احتمالا اسماعیل گونسالوس و گادوین منشاء نیز به جهت جدایی از استقلال مبالغی را درخواست خواهند داد.

10-1

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25158

به "پیشنهاد پاتوسی به استقلال: 600 هزاردلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد پاتوسی به استقلال: 600 هزاردلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید