پاتوسی چطور از کف استقلال رفت؟

به گزارش مجله سرگرمی، استقلال در لیگ هجدهم 6 بازیکن خارجی جذب کرد که در بین آن ها تنها پاتوسی عملکرد خوبی داشت؛ بازیکنی که سرنوشت مشابهی با 5 بازیکن دیگر داشت و در خاتمه لیگ هجدهم از استقلال جدا شد. این اتفاق در حالی رخ داد که مدیران استقلال با نصف هزینه جذب 5 بازیکن خارجی دیگر که مجموعا عملکردشان به پاتوسی هم نزدیک نشد، می توانستند این بازیکن تاثیرگذارشان را حفظ نمایند.

پاتوسی چطور از کف استقلال رفت؟

به گزارش خبرنگاران، طرفداران استقلال با رفتن پاتوسی از این تیم نسبت به عملکرد مدیران تیمشان نقدها زیادی انجام دادند که حتی منجر به تجمع تعداد کمی از طرفداران استقلال مقابل ساختمان این باشگاه شد. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال الزام باشگاه برای پرداخت بدهی 430 هزار دلاری پروپئیچ را به عنوان دلیل عدم حفظ پاتوسی عنوان کرد. این دلیل تا حدودی قانع نماینده است ولی سوال دیگری در این ماجرا مطرح است؛ آیا استقلال نمی توانست با هزینه کمتر در لیگ هجدهم، پاتوسی را حفظ کند؟

استقلال در لیگ هجدهم جزو تیم هایی بود که بازیکنان خارجی زیادی را به استخدام درآورد اما هیچ کدام از آن ها به جز پاتوسی و تا حدودی طارق همام، عملکرد قابل قبولی داشته باشند. آبی های پایتخت در فصل گذشته الحاجی گرو، مارکوس نویمایر، طارق همام، گادوین منشا، ایسما و آیاندا پاتوسی را به عنوان بازیکن خارجی جذب کرد؛ بازیکنانی که حدود یک میلیون دلار برای استقلال هزینه داشتند.

نکته عجیب درباره بازیکنان خارجی استقلال این است که به جز طارق همام - که او هم بیشتر فصل را مصدوم یا محروم بود - هیچ کدام از این بازیکنان نتوانستند بیشتر از یک نیم فصل در استقلال دوام بیاورند. طارق همام، الحاجی گرو و مارکوس نویمایر، سه بازیکن خارجی بودند که در ابتدای لیگ هجدهم به استقلال پیوستند اما پس از عملکرد ضعیف گرو و نویمایر در نیم فصل نخست، به صورت توافقی از این تیم جدا شدند که با توجه به اظهار نظر مدیران استقلال به ترتیب 175 و 225 هزار دلار (حقوقشان تا انتها نیم فصل نخست) دریافت کردند تا قراردادشان را فسخ نمایند؛ یعنی 400 هزار دلار برای یک گل!

در جابجایی نیم فصل هم پاتوسی، ایسما و منشا به استقلال پیوستند اما در بین این سه بازیکن تنها پاتوسی توانست رضایت طرفداران و کادر فنی را جلب کند. ایسما و منشا روی هم رفته حدود 350 هزار دلار برای نیم فصل دریافت کردند که روی هم رفته 4 گل و 4 پاس گل دادند.

با این اوصاف استقلال برای 5 گل و 4 پاس گل حدود 750 هزار دلار هزینه کرد در حالی که پاتوسی برای نیم فصلی که با حقوق 50 هزار دلار برای استقلال به میدان رفت، 4 گل و 7 پاس گل به همراه داشت اما در نهایت این موضوع باعث نشد که سرنوشت پاتوسی با باقی بازیکنان خارجی استقلال در لیگ هجدهم تفاوت داشته باشد و آبی های پایتخت به خاطر مسائل اقتصادی، نتوانستند این بازیکن اهل آفریقای جنوبی را حفظ نمایند.

مدیران استقلال برای نگه داشتن پاتوسی باید 350 هزار دلار به کیپ تاون آفریقای جنوبی پرداخت می کردند اما نتوانستند این پول را فراهم نمایند و به این باشگاه نامه زدند که خواستار فعال سازی بند خرید پاتوسی نیستند. البته مدیران استقلال به امید اینکه بتوانند شرایط جدیدی برای به خدمت دریافت پاتوسی ایجاد نمایند، این نامه را برای کیپ تاون ارسال کردند اما این راه جواب نداد و در نهایت پاتوسی از استقلال جدا شد.

موضوعی که باید در ماجرای جدایی پاتوسی از استقلال به آن توجه کرد، این است که استقلال حدود 750 هزار دلار برای جذب چهار بازیکن که روی هم رفته نتوانستند عملکرد یکسانی با پاتوسی داشته باشند، هزینه نموده اند در حالی که آن ها می توانستند با نصف این پول، پاتوسی را که عملکرد بسیار خوبی داشت در استقلال حفظ نمایند.

با این اوصاف به نظر می رسد که مدیران استقلال باید در نحوه مدیریتشان تجدیدنظر نمایند و به جای هزینه ارزی هنگفت و جذب چندین بازیکن خارجی که کیفیت مناسبی هم ندارند، یک یا دو بازیکن با کیفیت جذب نمایند و توانایی حفظ آن ها را داشته باشند تا طرفداران استقلال دوباره شاهد خروج ستاره های تیم شان در انتها فصل نباشند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32081

به "پاتوسی چطور از کف استقلال رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاتوسی چطور از کف استقلال رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید