پرنشاط شدن حال و هوای کتاب با برگزاری نمایشگاه

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم حسن بیگی؛ نویسنده در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره برگزاری نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اعلام کرد: در این مبحث کیفیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب دارای اهمیت است. هم ما و هم دنیای کتاب در سایر کشورها تجربه زیادی در این حوزه نداریم؛ در یک سال اخیر به دلیل وجود بیماری کرونا همه فعالیت ها به ویژه در حوزه کتاب، نمایشگاه ها و فروش آنلاین سبب شده ما وارد دنیای جدید شویم که از قبل نیز اطلاعات، توانمندی ها، قدرت، کارایی و سخت افزارهایمان در این زمینه ناچیز بود.

پرنشاط شدن حال و هوای کتاب با برگزاری نمایشگاه

وی اضافه نمود: اکنون با تأخیر چندین ماهه که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به صورت فیزیکی برگزار نشد، برای برگزاری این نمایشگاه در بستر فضای مجازی برنامه ریزی شده که البته اوایل دی ماه نمایشگاه مجازی کتاب استانی در جنوب کرمان نیز برگزار گردید.

این نویسنده با اشاره به این که برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی اتفاق میمون و مبارکی است، گفت: حتی پس از سرانجام بیماری کرونا و بهبود شرایط دنیا، باید از امکانات فضای مجازی برای بسیاری از کارهایمان بهره ببریم. در حال حاضر فروش کتاب به صورت آنلاین و برگزاری نمایشگا های استانی و سراسری می تواند به پرنشاط شدن و زنده بودن حال و هوای کتاب در کشور یاری کند.

حسن بیگی ادامه داد: پیش از این مردم با خرید و فروش در فضای مجازی و به صورت آنلاین آشنا شده و در این زمینه فعال تر از سایر بخش ها هستیم؛ با این که بعضی ناشران به صورت آنلاین فروش کتاب داشتند، اما استقبال از آن خوب نبود و افراد کتاب خوان ترجیح می دادند به کتابفروشی ها رفته و کتاب را در دست گرفته و تورقی نمایند و بعد آن را بخرند.

وی اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، نوعی اجبار وجود دارد. در این شرایط مخاطب مجبور می گردد وارد دنیای مجازی و خرید آنلاین گردد. علاقه مندان با حضور در این نمایشگاه به سهولت آن پی می برند. در واقع مخاطب به راحتی می تواند کتاب مورد نظرش را با قیمت مناسب در خانه خود دریافت کند. این سهولت و آسانی و هزینه کم، هم برای ناشر مفید بوده و هم برای خوانندگان کتاب و به واقع می تواند در رونق و افزایش کتاب خوانی نیز موثر باشد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اول تا ششم بهمن ماه 99 برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128740

به "پرنشاط شدن حال و هوای کتاب با برگزاری نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرنشاط شدن حال و هوای کتاب با برگزاری نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید