پرداخت نشدن حق بیمه جانبازان و ایثارگران، از اصلی ترین مسائل بیمارستان های استان مرکزی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: پرداخت نشدن حق بیمه جانبازان و ایثارگران از اصلی ترین مسائل بیمارستان های استان است.

پرداخت نشدن حق بیمه جانبازان و ایثارگران، از اصلی ترین مسائل بیمارستان های استان مرکزی

سیدعلی آقازاده در جلسه شورای ایثارگران استان مرکزی که با حضور معاون حقوقی و امور مجلس ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: متولیان امور ایثارگران و جانبازان در هر دستگاهی همچون سنگ صبوری هستند که در برخورد با ایثارگران، تمام تلاش خود را در راستای حل مسائل آنان انجام می دهند. این مهم علاوه بر اینکه وظیفه ای قانونی به حساب می آید، ایثاری است که جانبازان را در شرایط کنونی که شرایط مناسبی برای آنان نیست یاری می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه شرایط سختی برای ایثارگران بوجود آمده است و بعضا برخی از تعهدات دولتی هم در قبال این افراد عملیاتی نشده است. متاسفانه از سال گذشته جانبازان و ایثارگران مسائل زیادی در بحث ارائه خدمات بیمه داشتند و این مسائل تا به امروز هم ادامه دارد که امیدواریم با پیگیری ها و مکاتبات انجام شده، هرچه سریع تر این مسائل نیز رفع شوند.

استاندار مرکزی عدم پرداخت حق بیمه جانبازان و ایثارگران را از اصلی ترین مسائل بیمارستان های استان عنوان نمود و گفت: باید به این موضوع توجه ویژه ای شود و جامعه ایثارگران و جانبازان استان هم از خدمات منطقی و عادی لازم بهره مند شوند. بنیاد شهید بیش از 4 هزار میلیارد تومان برای انجام این کار کسری بودجه دارد و مسئولان ذی ربط و کارشناسان مربوطه می توانند در راستای حل این مشکل، همچون فیلتری جلوی بسیاری از این مراجعات را بگیرند.

وی افزود: سلسله جلساتی که در این خصوص برگزار می شوند، می توانند در جهت آگاهی از برنامه های بنیاد شهید مثمرثمر واقع شوند و مسائل گذشته و آینده را به مرور زمان رفع کنند. استان مرکزی این آمادگی را دارد که در راستای پیشبرد اهداف بنیاد اقدامات لازم را انجام دهد و از هیچ تلاشی در این خصوص فروگذار نکند.

آقازاده به 16 آذر و فرارسیدن روز دانشجو اشاره کرد و گفت: خون دانشجویان مبارزی که در سال 1332 جان خود را در راستا مقابله با استکبار از دست دادند، سبب شد خط مقاومت و ایثار تا به امروز هم تداوم داشته باشد و این فرایند تا روز نابودی کامل دشمنان هم ادامه خواهد داشت.

مشاور امور ایثارگران استاندار مرکزی هم در این جلسه، جامعه ایثارگران را به مثابه یک امت کوچک دانست و اظهار کرد: بسیاری از خدمات جامعه از جمله مسکن، درمان، آموزش و مسائل کارمندی و کارگری بطور مستقیم یا غیرمستقیم به این جامعه وابسته است که این مهم وظیفه خطیری را بر عهده ما گذاشته است.

وی افزود: با توجه به آمار بالای جامعه جانبازان و ایثارگران استان مرکزی، تکلیف شرعی و قانونی ما کاملا معین است و باید در زمینه استفاده لازم از ظرفیت های این افراد و رفع موانع و مسائل آنان اقدامات لازم انجام شود.

امیدی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد شهدا و ایثارگران در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه جامعه ایثارگران و جانبازان مسائل فراوانی دارند که بحث درمان، یکی از این مواردی است که مدتی است دچار مشکل شده است. این موضوع به استحضار استاندار مرکزی رسانده شده است و وی نیز در راستای حل مسائل پیش رو مکاتباتی را با شخص رئیس جمهور انجام داده ا ست.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، رزمندگان ایثارگر محسوب می شوند، اما گاها این افراد تفکیک می شوند و از هیچ امتیازی هم برخوردار نیستند. اخیرا جانبازان و ایثارگران استان درخصوص وام مسکن با مسائل متعددی روبرو شده اند و این امر باعث سردرگمی آنها شده است.

مشاور امور ایثارگران استاندار مرکزی، عدم اجرای قوانین و مقررات را یکی دیگر از مسائل جامعه جانبازان و ایثا گران استان عنوان نمود و گفت: چنانچه این قوانین به صورت صد درصدی اجرا شوند، بسیاری از مسائل موجود حل خواهد شد. همچینن متاسفانه احکامی که جدیدا کمیسیون ماده 16 صادر می کند اصلا به نفع ایثارگران نیست و اکثر آنها جانبازان و ایثارگران را متضرر می کند.

امیدی شرح داد: اعاده به خدمت جانبازان از مسائل دیگر این حوزه است که متاسفانه تا کنون اجرا نشده و احکامی هم که صادر می شوند، همخوانی لازم را با یکدیگر ندارند.

آژانس دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62612

به "پرداخت نشدن حق بیمه جانبازان و ایثارگران، از اصلی ترین مسائل بیمارستان های استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت نشدن حق بیمه جانبازان و ایثارگران، از اصلی ترین مسائل بیمارستان های استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید