ویترین ناکامی های مسی کامل شد ، برزیل در آستانه نهمین قهرمانی کوپا

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی فوتبال برزیل با رجحان بر لیونل مسی و آرژانتین، نخستین بار پس از 12 سال به بازی نهایی رقابت های کوپا امه ریکا راه یافت.

ویترین ناکامی های مسی کامل شد ، برزیل در آستانه نهمین قهرمانی کوپا

به گزارش خبرنگاران، بازی اول از مرحله نیمه نهایی کوپا امه ریکا 2019 ساعت پنج بامداد امروز چهارشنبه در استادیوم 52 هزار نفری و پر از تماشاگر مینیرو در بلوهوریزنته (ششمین شهر بزرگ برزیل) برگزار گردید و تیم میزبان با دو گل گابریل ژسوس در دقیقه 19 و روبرتو فیرمینو در دقیقه 71 بر حریف سنتی خود آرژانتین غلبه کرد. طلایی پوشان برزیل باید تا بامداد پنجشنبه منتظر بمانند تا حریف شان در بازی نهایی پس از دیدار تیم های شیلی و پرو تعیین گردد.

فصل فوتبالی برای فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا به کابوس وارترین شکل ممکن به خاتمه رسید و مسی پس از ناکامی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا)، از رسیدن به بازی نهایی کوپا 2019 هم بازماند. نکته جالب اینکه از 14 ضربه یاران مسی به دروازه برزیل تنها دو شوت در چارچوب بود و سلسائو از چهار ضربه به دروازه آرژانتین، سه شوت در چارچوب زد و دو گل به ثمر رساند.

آلیسن بکر، دروازه بان تیم ملی برزیل و باشگاه لیورپول بار دیگر دروازه خود را بسته نگه داشت تا پس از بردن لیگ قهرمانان اروپا، فقط یک گام دیگر تا بالای سر بردن جام قهرمانی آمریکای جنوبی فاصله داشته باشد. در بازی نیمه نهایی دو دفاع کناری، یک هافبک و دو مهاجم آرژانتین (سرخیو آگوئرو و لوتارو مارتینز) کارت زرد گرفتند و دنی آلوز و آلان هم بازیکنان اخطاری برزیل در این بازی حساس و کلاسیک بودند.

مسی که در شروع فصل گذشته فوتبال اروپا فرصت داشت دست کم پنج جام به سیاهه افتخارهای خود بیفزاید، فقط سوپرکاپ اسپانیا و لالیگا را برد. فوق ستاره دنیای توپ گرد در رسیدن به لیگ قهرمانان به سد لیورپول خورد، در بازی نهایی کوپا دل ری به والنسیا باخت و در کوپا 2019 نتوانست یاران خود را به بازی نهایی و جام قهرمانی برساند. به این ترتیب، یک ناکامی بزرگ دیگر برای مسی در عرصه بازی های ملی به ثبت رسید.

مسی در 32 سالگی با 135 بازی ملی هنوز نتوانسته به افتخاری قابل توجه با آرژانتین دست یابد و از آنجا که در جام دنیای 2022 قطر او 35 ساله خواهد بود، بعید است بتواند مانند دیگو مارادونا یک قهرمانی دنیا برای سرزمین مادری خود به ارمغان بیاورد. ضمن اینکه با ناکامی در کوپا، در رقابت برای کسب توپ طلا یک گام از رقیب قدیمی خود کریستیانو رونالدو عقب افتاد. ستاره پرتغالی حدود یک ماه پیش با تیم ملی در نخستین دوره لیگ ملت های اروپا قهرمان شد.

آرژانتین از سال 2005 همزمان با ورود مسی به تیم ملی بزرگسالان هرگز پیروز نشده برزیل را در یک دیدار رسمی شکست دهد. تنها افتخار مسی با آرژانتین قهرمانی در المپیک 2008 پکن است و برزیل هم در 42 دیدار رسمی تحت راهنمایی تیته فقط دو بار شکست خورده است. این تیم روز یکشنبه در استادیوم بزرگ ماراکانا در ریودوژانیرو برای رسیدن به نهمین قهرمانی در کوپا مبارزه می نماید.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30424

به "ویترین ناکامی های مسی کامل شد ، برزیل در آستانه نهمین قهرمانی کوپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویترین ناکامی های مسی کامل شد ، برزیل در آستانه نهمین قهرمانی کوپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید