وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کوشش های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران گفت: به جوانان فعال در صنعت بازی سازی در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کوشش های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است

به گزارش ، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت بازی های ویدیویی روز به روز به جلو حرکت می نماید و جای پای خود را در میان علاقه مندان محکم تر می نماید.

وی اضافه نمود: یک روز با الهام از سینما، بازی ساخته می شد و امروز از بازی به سمت سینما و سریال می رویم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمار های بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال 96 نشان داده است که 24 میلیون و 700 هزار ایرانی روزانه به طور متوسط 73 دقیقه بازی می نمایند و این موضوع نشان می دهد ارزش زحمات و خدمات بازی سازان چقدر است و بابت همتی که دارند از آن ها تشکر می کنم.

صالحی با بیان این که بازی های ایرانی در حوزه فنی و تکنیکال هر سال گام های جهشی طی می نمایند گفت: در کنار حوزه فنی، باید به سه حوزه دیگر نیز توجه گردد. یکی از آنها حوزه مالی است که طبعا به سرمایه و مدیریت مالی احتیاج است و در این راه باید اقدامات زیرساختی اجرا شده و همگرایی بیشتری برقرار گردد. البته نباید حل مسائل مالی به شکل بیرونی که باعتث رشد گلخانه ای می گردد پیگیری گردد و باید نگاه درون گرایانه داشت.

وی ادامه داد: دو حوزه دیگر که باید بیش از این به آن توجه گردد یکی فلسفه نظری و راهبردی بازی ها و دیگری حوزه ساختار روایی تا در کنار رشد فنی، یک شبکه مطمئن تری در بازی ها داشته باشیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: مطمئنا به نسل جوانی که امروز در صنعت بازی های رایانه ای فعال است و شاهد جهش و پیشرفت آنها هستیم، در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری می توان داشت. در سرانجام این مراسم، جوایز بهترین بازی های سال از سوی سیدعباس صالحی به برندگان آن اهدا شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15637

به "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کوشش های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: کوشش های فنی سبب جهش صعودی صنعت بازی سازی ایرانی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید