وزیر بهداشت اولتیماتوم داد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر بهداشت گفت: تا زمانی که در مسند وزارت بهداشت هستم، جز شفافیت و انضباط اقتصادی، هیچ روش دیگری را نخواهم پذیرفت.

وزیر بهداشت اولتیماتوم داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سعید نمکی، در چهلمین همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با بیان اینکه کشور روزهای سخت اقتصادی را پشت سر می گذارد، اظهار کرد: در این ایام پرتلاطم، بیشترین سختی و فشار متوجه معاونت های توسعه، پشتیبانی و اقتصادی در هر دستگاهی به خصوص بخش سلامت است، حوزه سلامت در قسمتی از ساختار ارائه خدمت قرار گرفته که بدون هیچگونه معطلی، باید به مردم خدمت ارائه دهد. برای مثال، اگر کسی قبض موبایل خود را نپردازد، خطش را قطع می نمایند، اما در حوزه سلامت چنین نیست، چرا که ما با وجود بدهی های سنگین سازمان های بیمه گر، نمی توانیم لحظه ای از خدمت رسانی به مردم روی برگردانیم.

وی اضافه نمود: چندی پیش، یکی از ائمه آدینه در فرمایشات خود گفت، دارو یافت نمی گردد و چنانچه یافت گردد، قیمت آن گران است! اما هیچوقت از بنده سوال نکرد که شما در شرایط تحریم اساساً چگونه داروها را تهیه می کنید. روزی که وزارت بهداشت را تحویل گرفتیم، ذخایر استراتژیک دارو و تجهیزات پزشکی کفایت نمی کرد و حداکثر برای یک ماه وجود داشت. امروز می توان با افتخار بیان کرد که تا تیرماه سال آینده داروها و تجهیزات پزشکی اساسی را تهیه نموده ایم. اما، هیچ کسی سوال نمی کند در این باتلاقی که ماه عسلش گذشته، چگونه سر می کنید و فقط پشت تریبون ها، مواخذه و محکوم می نمایند. گویا فقط ما باید پیشانی ضربه گیر تحریم ها باشیم.

نمکی مطرح نمود: این مقدمه را بیان کردم تا بگویم معاونین توسعه در استان ها اگر با گرفتاری اقتصادی و بی مهری هایی روبرو هستند، وزیرشان در تمام زمینه ها مشمول اینها است، اما در تلاشیم از مسائل اقتصادی حوزه سلامت گره گشایی کنیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر، شرایط اقتصادی سختی را پشت سر می گذرانیم، چرا که با هزینه های معلوم و درآمدها و منابع اقتصادی نامعلوم مواجهیم، در این ساختار، شرایط بودجه ریزی، تقریباً امری سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: در حال حاضر، در حوزه تهیه و تأمین دارو و مواد اولیه دارویی برای کارخانجات تولیدی، نسبت به روز مشابه سال گذشته، شرایط بهتری داشته و میزان کمبودهای دارویی حتی یک سوم سال 97 است. این موضوع نشان می دهد که در زمینه خدمت رسانی به مردم کوتاهی ننموده ایم.

وی اضافه نمود: با فشاری که جهت جذب منابع اقتصادی بیشتر آورده ایم، می توان امیدوار بود که معاونین توسعه خاتمه امسال را بهتر از سال گذشته سپری نمایند و در ماه های آینده خبرهای خوشی را در حوزه دریافت منابع اقتصادی و معوقات خواهید داشت.

نمکی گفت: از معاونین توسعه انتظار می رود که شفافیت و سلامت را به عنوان اصلی ترین رکن نظام ارائه خدمت تلقی نمایند. متأسفانه عدم شفافیت، سرگردانی منابع و هزینه کرد در جای نامربوط و متأسفانه ریخت و پاش و بعضی سوءاستفاده ها در سال های گذشته، به شدت ما را در حوزه اقتصادی و بودجه ریزی گرفتار نموده است.

وزیر بهداشت مطرح نمود: تا زمانی که در مسند وزارت بهداشت هستم، جز شفافیت و انضباط اقتصادی، هیچ روش دیگری را نخواهم پذیرفت. چرا که دلیلی برای عدم شفافیت وجود ندارد. فساد و عدم شفافیت اقتصادی باعث ضربه زدن به کشور می گردد، لذا باید همگی بر این اصل مهم تاکید مؤکد داشته باشیم. معاونین توسعه مدیریت و منابع نیز باید دقت نمایند که از خط قرمز پاکیزگی عدول ننموده و حتی تا پای جان از این مرز حراست نمایند.

نمکی در خاتمه بر ضرورت اصلاحات ساختاری در دانشگاه ها، ساماندهی سامانه ها در وزارت بهداشت، رسیدگی به دارایی ها و مسائل حقوقی دانشگاه ها و همچنین تخصیص منابع اقتصادی با توجه به اولویت ها، تاکید نمود.

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64566

به "وزیر بهداشت اولتیماتوم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت اولتیماتوم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید