واگن های کم و مسافران بسیار

به گزارش مجله سرگرمی، روزهای شلوغی مترو تقریبا تمامی ندارد. استفاده از مهم ترین وسیله نقلیه تهران، این روزها به اوج خود رسیده و هر کس از هر جای شهر مشتری این سامانه ترددی می گردد.

واگن های کم و مسافران بسیار

خبرنگاران - سید محمد فخار: در ساعات صبح و عصر واگن های مترو جای سوزن انداختن نیست و مسافران بسیاری مجبورند برای جای ایستادن هم گاه تا نیم ساعت معطل واگن خلوت شوند. 1300 واگن متروی تهران اگرچه در طول روز جوابگوی شهروندان هست، اما در ساعات پیک، مسائل بسیاری برای تردد به وجود آورده است. در وضع فعلی باید تعداد واگن های متروی تهران بالغ بر 2500 دستگاه باشد، اما مسائل اقتصادی و تحریم موجب شده هنوز این مهم برای تردد آسان شهروندان تامین نگردد.

  • شایعه نقص فنی

بعضی برآورد ها درباره خرابی ها و نقص فنی مترو نیز این روزها به گوش می رسد. شرکت بهره برداری متروی تهران درخصوص گلایه مندی مردم از ازدحام جمعیت به ویژه در خطوط پر تردد اعلام نموده که به سبب اینکه ایستگاه های تقاطعی با ازدحام جمعیت روبرو می شوند توقف قطارها به دلیل پیاده و سوار شدن مسافران طولانی تر و این موجب می گردد قطار با سرفاصله بیشتر از حد معمول به ایستگاه بعدی برسد. این توقف به ویژه در ساعات پرتردد صبح و عصر بیشتر به چشم می آید.

از طرفی موضوع قطارهای مانده در مرحله اورهال و تعمیر موضوعی جدی است. عمر نخستین واگن های متروی تهران از 20 سال عبور نموده و باید ناوگان اولیه مرحله به مرحله در 6 تعمیرگاه اورهال شرکت واگن سازی تهران مراحل اورهال را بگذرانند و بعد وارد ناوگان شوند. بدین ترتیب رفته رفته حدود 30 درصد از قطارهای مترو نیازمند اورهال می شوند. خرابی واگن های مترو در شهر تهران سال هاست به موضوعی حاد تبدیل و بارها در این خصوص هشدار داده شده است. این واگن ها به دلیل اینکه از یک میلیون کیلومتر بیشتر کار نموده اند دچار خرابی شده اند و باید مراحل اورهال را برای کارکرد بیشتر بگذرانند. بدین ترتیب به دلیل کمبود قطار در بعضی مواقع مدیریت شهری مجبور است از قطارهایی استفاده کند که ممکن است دچار خرابی شوند.

  • لزوم افزایش واگن ها

از 24 آبان هر روز به تعداد مسافران مترو و اتوبوس تهران افزوده می گردد. در پی افزایش چندبرابری نرخ بنزین بسیاری از شهروندان تهرانی به تردد با وسایل حمل ونقل عمومی رو آورده اند و در این میان واگن های مترو نیز انتخاب مسافرانی شد که پیش از این هر روز با خودروی شخصی در شهر تردد می کردند. شهرداری تهران هم کوشش کرد تمام ظرفیت خود را برای پذیرش مسافران حداکثری به کار گیرد، اما در پی این تغییر هنوز هیچ واگنی به ناوگان متروی تهران افزوده نشده است. بنابراین ظرفیت پذیرش مسافر بعد از سهمیه بندی بنزین به طور واضح باید افزایش پیدا کند. شهرداری تهران در این جهت مسئولیت 50 درصدی دارد و دولت نیز نیمی دیگر را طبق قانون باید به عهده بگیرد. سال هاست شهرداری سهم خود و بلکه بیشتر از آن را برای تجهیز و ساخت خطوط ریلی زیرزمینی می پردازد، اما دولت ها هیچ گاه سهم 50 درصدی خود را پرداخت ننموده اند. از طرفی همه درآمد افزایش بنزین دراختیار دولت قرار می گیرد و بخشی از آن را به شکل یارانه به مردم می دهد. حال باید دید با اوضاع فعلی، آیا دولت در زمینه افزایش ظرفیت مترو و زیرساخت های شهری دست به کار خواهد شد یا خیر.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63523

به "واگن های کم و مسافران بسیار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگن های کم و مسافران بسیار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید