واکنش باقرزاده به حذف عابدینی از جام جهانی، جای نگرانی نیست

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مسابقات شمشیربازی جام جهانی اسپانیا از جمله رویدادهای تأثیرگذار در امتیاز المپیکی شمشیربازان امروز شنبه با برگزاری دیدارهای جدول 64 نفره در مادرید پیگیری می گردد. علی پاکدامن و محمد رهبری نمایندگان ایران در این جدول هستند که باید به ترتیب با حریفانی از کانادا و فرانسه دیدار داشته باشند.

واکنش باقرزاده به حذف عابدینی از جام جهانی، جای نگرانی نیست

مجتبی عابدینی و محمد فتوحی دیگر نمایندگان اعزامی فدراسیون شمشیربازی به جام جهانی اسپانیا هستند که پیش از راهیابی به جدول 64 نفره حذف شدند. در واکنش به حذف این دو شمشیرباز و به خصوص مجتبی عابدینی که در دو دوره پیشین بازی های المپیک حضور داشت، رئیس فدراسیون شمشیربازی می گوید اصلاً جای نگرانی نیست.

فضل الله باقرزاده در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: اینکه مجتبی عابدینی از بخش انفرادی جام جهانی اسپانیا حذف شد هیچ تأثیری در عمده هدف فدراسیون شمشیربازی برای حضور در رقابت های کسب امتیاز المپیک نخواهد داشت. ما به دنبال کسب سهمیه تیمی هستیم و دیدارهای انفرادی و نتایجش تأثیری روی آن ندارد.

وی توضیح داد: مجتبی عابدینی با رنکینگ 18 در مسابقات شرکت نموده است. درست است که پیش از جدول 64 نفره حذف شد اما پیش از آن مقابل حریفانش عملکرد بدی نداشت. حذف مجتبی اصلاً جای نگرانی ایجاد نمی کند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با یادآوری اینکه ایران در جدول 64 نفره جام جهانی اسپانیا دو نماینده دارد، ادامه داد: از فردا (یکشنبه) دیدارهای بخش تیمی شروع می گردد. اهمیت نتیجه گیری در این بخش به مراتب برای ما بیشتر از بخش انفرادی است. در کل تمام هم و غم خود را روی بخش تیمی گذاشته ایم تا بتوانیم برای نخستین بار در این بخش صاحب سهمیه المپیک شویم. ما از آسیا نهایت بتوانیم یک سهمیه (انفرادی) برای المپیک بگیریم به همین دلیل برای مان مهم است که در بخش تیمی سهمیه لازم را بگیریم. اینگونه چهار شمشیرباز در المپیک توکیو خواهیم داشت.

باقرزاده با یادآوری اینکه شمشیربازی ایران در حال حاضر در بخش تیمی صاحب رنکینگ پنجم جهان است، گفت: دیدارهای بخش تیمی ما از جدول 32 تیمی شروع می گردد. برنامه دیدارها در بخش تیمی هم تا حد زیادی از قبل معین است. مثلاً برای ما مسجل است که در این جدول اولین دیدار ما با تیم 28 جهان بازی می کنیم. در مرحله دوم (جدول 16 تیمی) باید با تیم یازدهم یا دوازدهم جهان رقابت داشته باشیم. کاندا یا گرجستان حریفان ما در این بخش می شوند.

وی تاکید نمود: در واقع دیدارهای انفرادی و نتایجی که توسط شمشیربازان در این بخش به دست می آید روی بخش تیمی و برنامه دیدارهای این بخش تأثیری ندارد. از این حیث مسئله ای بابت چگونگی عملکرد شمشیربازان مان در بخش انفرادی نداریم اگرچه باید با آمادگی بهتر و بیشتر رقابت های خود را برگزار نمایند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در انتها به دیگر برنامه های اعزام تیم ملی اسلحه سابر برای کسب امتیاز المپیک اشاره نمود و گفت: جام جهانی مسکو دیگر رویدادی است شمشیربازان مان باید در آن شرکت داشته باشند. مسابقات قهرمانی آسیا (ژاپن) و مسابقات قهرمانی جهان (مجارستان) در برنامه است. چگونگی حضور در این دو رویداد اهمیت بیشتری برای مان دارد چون ضریب امتیاز آنها بالاتر است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23099

به "واکنش باقرزاده به حذف عابدینی از جام جهانی، جای نگرانی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش باقرزاده به حذف عابدینی از جام جهانی، جای نگرانی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید