ادامه غیبت مجتبی عابدینی در تمرینات تیم ملی شمشیربازی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های شمشیربازی جام جهانی اسپانیا (20 تا 22 اردیبهشت ماه) و در دیدار مشخص کننده برای صندلی پنجم، مجتبی عابدینی در رقابت با حریف فرانسوی خود به نام سیتز از ناحیه پای چپ به شدت دچار آسیب دیدگی شد.

ادامه غیبت مجتبی عابدینی در تمرینات تیم ملی شمشیربازی

این مصدومیت به خاطر ضربه شدیدی که شمشیرباز فرانسوی به پای عابدینی وارد کرد برای وی ایجاد شد طوریکه منجر به دوری این شمشیرباز کشورمان از تمرین تیمی و مسابقات شده است. عابدینی همراه با تیم ملی اسلحه سابر به محل برگزاری رقابت های جایزه بزرگ روسیه اعزام شد اما باوجود قرار دریافت نامش در گروه بندی شمشیربازان شرکت کننده از انجام رقابت امتناع کرد. وی که بعد از چندین دهه و برای المپیک لندن شمشیربازی ایران را صاحب سهمیه کرد، همچنان در تمرینات تیم ملی غایب است و با انجام روزانه فیزیوتراپی پیگیر وضعیت درمانی اش است.

این در حالی است که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا (23 تا 28 خردادماه - توکیو ژاپن) آماده می گردد. امتیاز این مسابقات همچون رقابت های قهرمانی دنیا تأثیر زیادی در معین وضعیت سهمیه های المپیکی دارد با این حال وضعیت عابدینی برای حضور در این مسابقات و به دلیل مصدومیتش هنوز معین نیست اگر چه وی در کوشش است با پیگیری منظم و جدی تمریناتش خود را به این رقابت ها برساند.

مجتبی عابدینی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: وضعیت آسیب دیدگی ام نسبت به روزها و هفته اول که با آن روبرو شدم خیلی بهتر شده اما به هر حال هنوز به وضعیت ایده آل برای حضور در مسابقات و حتی تمرینات تیمی نرسیده ام.

وی با بیان اینکه روزانه حدود سه تا سه ساعت و نیم فیزیوتراپی می نماید، اعلام کرد: کوششم این است که زودتر این دوران آسیب دیدگی تمام گردد. به گفته پزشک متخصص طول درمان مصدومیتم هشت هفته است که الان سه هفته از آن گذشته؛ کوششم این است دو سه هفته زودتر خود را به شرایط تمرین و مسابقه برسانم. در واقع سعی دارم تا هفته پنجم آسیب دیدگی، تا حد زیادی به بهبودی رسیده باشم و بتوانم تمرینات عادی را دنبال کنم.

این ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر که با کسب سهمیه برای المپیک لندن، شمشیربازی ایران را بعد از چند دهه المپیکی کرد، ادامه داد: تمام هم و غمم این است که شرایط حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را پیدا کنم. سال جاری شمشیربازی ایران مصمم به کسب سهمیه تیمی برای المپیک توکیو است. در رقابت های قهرمانی آسیا هم به خاطر ضریب بالای امتیازی که این رقابت ها دارد، تا حد 50 تا 60 درصد وضعیت سهمیه ها معین می گردد. برایم اهمیت دارد که بتوانم در مسابقات شرکت داشته باشم.

عابدینی با یادآوری اینکه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافت، در خصوص پیش بینی خود از دوره پیش روی این رقابت ها گفت: سال گذشته در دیدار فینال مغلوب چین شدیم. سال جاری هم چین یکی از مدعین ترین رقیبان ما خواهد بود البته تا پیش از فینال؛ فکر می کنم قبل از دیدار فینال با چین روبرو شویم و قطعاً هم این تیم را شکست خواهیم داد. فکر می کنم کره جنوبی حریف ما در فینال باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی ایران در فینال دور از دسترس نیست، توضیح داد: تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در شرایطی خیلی خوبی واقع شده است. تیم اسلحه سابر پتانسیل مدال دنیای دارد و این موضوع را همین سال جاری ثابت خواهیم کرد. اصلاً همین مسئله به من انگیزه بیشتری می دهد برای اینکه زودتر به ترکیب تیم بازگردم.

به گزارش خبرنگاران، سیتز فرانسوی که باعث مصدومیت جدی مجتبی عابدینی در مسابقات جام دنیای اسپانیا شد از بازیکنان حاضر در رقابت های جایزه بزرگ مسکو هم بود و اتفاقاً در جریان آسیب دیدگی عابدینی که خود مسبب آن بود نیز نهاده شد اما ظاهراً واکنش جالبی داشته است.

عابدینی در این رابطه گفت: در مسکو پای آسیب دیده ام را به حریف فرانسوی نشان دادم و او و مربی اش را در جریان مسئله ای که برایم ایجاد نموده است، قرار دادم اما برخوردشان برایم جالب بود. این بازیکن فرانسوی می گفت واقعا من به پای تو زدم که اینگونه باعث مصدومیتت شده است، مربی او هم نگاه متعجبی به این مسئله داشت و می گفت بعید است کارِ شاگردش باشد. در نهایت هم با یک خداحافظی معمولی از ما جدا شدند.

شمشیرباز اسلحه سابر ایران گفت: دوره ای که با آن روبرو هستم اصلاً خوشایند نیست. نمی خواهم به خاطر مصدومیت از تأثیرگذاری در کسب سهمیه تیمی المپیک که خیلی هم به آن نزدیک هستیم، باز بمانم. فعلاً با تیم تمرین نمی کنم اما مصمم هستم هر چه زودتر شرایط آن را به دست بیاورم. فعلاً پرس پا را آغاز نموده ام و شاید بتوانم به همین زودی راه رفتن آرام روی تردمیل را هم آغاز کنم.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25865

به "ادامه غیبت مجتبی عابدینی در تمرینات تیم ملی شمشیربازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه غیبت مجتبی عابدینی در تمرینات تیم ملی شمشیربازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید