هزاران تن در تایلند وفاداری خود به پادشاه را نشان دادند

به گزارش مجله سرگرمی، همزمان با مراسم گرامیداشت زادروز تولد پادشاه فقید تایلند، هزاران تن از حامیان زردپوش به پادشاه کنونی خود این روز را تبریک گفتند؛ این تازه‌ترین نمایش از سری حضورهای عمومی حامیان پادشاه تایلند در بحبوحه چالش بی‌سابقه برای سلطنت از سوی معترضان به رهبری دانشجویان محسوب می‌شود.

هزاران تن در تایلند وفاداری خود به پادشاه را نشان دادند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به نوشته روزنامه گاردین، ماها واجیرالونگکورن، پادشاه تایلند به همراه ملکه به محض ورود به میدان سنم لوآنگ واقع در بانکوک آغاز به دست تکان دادن برای هوادارانشان کرد. هواداران پادشاه و سلطنت که پیراهن‌های زرد رنگ به تن داشتند، پرچم‌های کشور را در دست گرفته و از پادشاه و ملکه کشورشان استقبال کردند. آنها شعار زنده‌باد پادشاه سردادند.

پادشاه ماها واجیرالونگکورن رهبری این جمعیت را در مراسم ادای احترام به پدرش به خاطر سالروز تولدتش برعهده داشت. اگرچه پادشاه بهومیبول آدولیادج چهار سال پیش درگذشت اما زادروز تولدش همچنان به عنوان روز پدر در تقویم تایلند جشن گرفته می‌گردد.

پادشاه بهومیبول آدولیادج به مدت 70 سال بر تایلند حکومت کرد و به خاطر خدمات بی‌دریغش به کشور بسیار مشهور و محبوب بود. وی از احترام بسیاری در نزد مردم تایلند برخوردار بود و همین امر باعث شد تا قانون عدم توهین به پادشاه و سلطنت تقویت گردد که می‌توانست برای هر کسی که مرتکب توهین به سلطنت می‌گردد حکم حبسی تا 15 سال را به همراه داشته باشد.

اما از زمان فوتش در سال 2016 میلادی و جانشینی پسرش پادشاه ماها واجیرالونگکورن، صندلی سلطنت با ظهور مخالفت‌ها تهدید شده است.

در اوت امسال میلادی، دانشجویان حامی دموکراسی با اعلام درخواستی که 10 مفاد داشت خواهان اصلاحات گسترده در کشور و کاهش اختیارات پادشاه شدند.

حمایت‌ها از این اقدام گسترش یافت به طوری که هزاران تن در سری راهپیمایی‌های گسترده شرکت کردند و خواهان تدوین یک قانون اساسی جدید و برکناری پرایوت چان اوچا، نخست وزیر تایلند شدند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 118894

به "هزاران تن در تایلند وفاداری خود به پادشاه را نشان دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران تن در تایلند وفاداری خود به پادشاه را نشان دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید