هر آنچه از MWC 2019 انتظار داریم؛ غول های جدید دنیای موبایل

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: گوشی های هوشمند به یکی از هیجان انگیزترین ابعاد فناوری های جدید تبدیل شده اند و سلاطین موبایل نیز هر سال گوشی های جدیدی معرفی می نمایند که نسبت به محصولات قبلی امکانات چشمگیرتری دارند.

هر آنچه از MWC 2019 انتظار داریم؛ غول های جدید دنیای موبایل

به همین منظور سالانه نمایشگاه های مختلفی برای گوشی های هوشمند در قسمت های مختلف جهان برگزار می گردد اما اگر اخبار موبایل را دنبال می کنید حتماً به خوبی می دانید کنگره جهانی موبایل گل سرسبد تمامی ای مراسم است و در این کنگره بزرگ که هر سال اوایل اسفند ماه برگزار می گردد سلاطین موبایل هرچه در چنته دارند را رو می نمایند تا در مقابل رقبا قد علم نمایند و ماحصل کوشش سال گذشته خود را پیش روی هواداران قرار دهند.

از آنجایی که ما هم همانند شما به گوشی های هوشمند جدید و فناوری هایی که در این محصولات به خدمت گرفته می گردد علاقه داریم و نمی توانیم تا روز برگزاری کنگره جهانی موبایل 2019 صبر کنیم، در ادامه قصد داریم با هم ببینیم چه انتظارهایی از بزرگان صنعت موبایل برای این مراسم می توان داشت.

سامسونگ

اگر بگوییم سامسونگ نبض گوشی های اندرویدی را در اختیار دارد بی راه نگفته ایم، در این زمینه می توان به سری پرچمدار گلکسی های اس سامسونگ اشاره نمود که انصافاً یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از رقبا هستند. به همین منظور اشتیاق زیادی داشتیم تا سامسونگ گلکسی اس 10 را در کنگره جهانی موبایل 2019 رونمایی نمایند اما برای هواداران این غول کره ای باید بگوییم این اتفاق رخ نخواهد داد چراکه سامسونگ رسما تأیید نموده که در تاریخ 20 فوریه طی مراسمی باشکوه این گلکسی اس 10 را رونمایی خواهد نمود.

در این بین اگر اخبار موبایل را دنبال نموده باشید حتماً به خوبی می دانید مدت زیادی است چشم انتظار گوشی تاشوی هوشمندی از جانب سامسونگ هستیم، از قرار معلوم صبر هوداران این گوشی به سرانجام رسیده است و رونمایی های سامسونگ تنها به گلکسی اس 10 ختم نمی گردد و در تاریخ 20 فوریه چشم مان به جمال اولین گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ نیز روشن خواهد شد.

البته بدون شک کنگره جهانی موبایل جایی نیست که سامسونگ دست خالی در آن ظاهر گردد و احتمال زیادی دارد که در این مراسم شاهد رونمایی گلکسی اسپرت و گلکسی فیت باشیم. از طرف دیگر برآورد های زیادی نیز وجود دارد که از عزم سامسونگ برای رونمایی از گوشی های جدیدی از خانواده گلکسی A خبر می دهند. رونمایی سامسونگ از تبلت های جدید این شرکت نیز به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

سونی

تجربه نشان داده است سونی رسم دارد چندین گوشی جدید را به همراه یک پرچمدار تازه در کنگره جهانی موبایل رونمایی کند. با این حساب چه بسا که چشم مان به جمال اکسپریا XZ4 در این مراسم روشن گردد. کنفرانس سونی در تاریخ 25 فوریه برگزار می گردد و اگر از هواداران این برند هستید پیشنهاد می کنیم این تاریخ را از هم اکنون در تقویم خود علامت بزنید.

سونی تاکنون توانسته است به خوبی در مورد اکسپریا XZ4 رازنگه داری کند و اطلاعات زیادی از این گوشی در دسترس نیست اما شایعات از حضور دوربین سه گانه در پشت این گوشی حکایت دارد. اگر از علاقه مندان گوشی های پرچمدار سونی هستید حتماً به خوبی می دانید که این برند تاکنون همواره از یک لنز در دوربین پشت گوشی های خود استفاده می نموده است و به این ترتیب می توان اکسپریا XZ4 را محصولی دانست که حرف های بیشتری نسبت به پرچمداران قبلی این برند برای گفتن دارد. گفته می گردد که اکسپریا XZ4 از صفحه نمایشی با ابعاد 6.5 اینچ بهره می گیرد و نسبت صفحه این گوشی 21:9 است.

با این حساب به لحاظ نسبت صفحه نمایش نیز می توان اکسپریا XZ4 را گوشی سنت شکنی دانست که نسبت صفحه نمایش آن با بیشتر گوشی های بازار تفاوت دارد. از طرف دیگر خبری از بریدگی بالای صفحه نمایش گوشی های جدید که به اصطلاح به آن ناچ (Notch) هم می گویند نیز در پرچمدار بعدی سونی نیست و جک هدفون نیز در این گوشی به چشم نمی خورد. از قرار معلوم پشت این گوشی از شیشه ساخته شده و با طراحی به خصوص و ویژه ای در این گوشی سر و کار نخواهیم داشت.

در این بین شایعاتی نیز مطرح شده که بر اساس این شایعات محتمل است سونی گوشی اکسپریا XZ4 کامپکت را نیز در کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2019 رونمایی کند. این گوشی احتمالاً صفحه نمایشی 5 اینچ خواهد داشت و در قسمت پشت تنها به یک لنز دوربین مجهز خواهد بود.

ال جی

در اینکه ال جی گوشی پرچمدار جی 8 خود را آماده معرفی نموده است هیچ شکی نداریم، رسانه های کره ای نیز از عزم این برند برای رونمایی جی 8 در تاریخ 24 فوریه در کنگره جهانی موبایل خبر می دهند. حتی خود برند ال جی نیز رسما تأیید نموده که یک گوشی هوشمند جدید را در این تاریخ رونمایی میکند اما اشاره ای به نام جی 8 نداشت.

ال جی مدعی است گوشی که معرفی خواهد نمود از باتری با ظرفیت 4 هزار میلی آمپر بهره می برد و پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون 855 در قلب این گوشی جا خوش نموده است. حضور سیستم خنک نمایندگی ویژه ای را نیز می توان از دیگر دستاوردهای ال جی در این گوشی رمزآلود دانست. ناگفته نماند از آنجایی که ال جی رسما به نام گوشی جی 8 اشاره ای ننموده است احتمال می دهیم شاید به جای جی 8، ال جی گوشی V50 ThinQ را رونمایی کند. خدا را چه دیده اید، شاید هم هر دو گوشی در کنگره جهانی موبایل 2019 رخ نشان دادند.

شایعات از حضور صفحه نمایش ال سی دی با رزولوشن 4K در گوشی جی 8 خبر می دهند و گفته می گردد در قسمت جلوی این گوشی شاهد حضور بریدگی صفحه نمایش هستیم که در این بریدگی لنز دوگانه ای برای عکس های سلفی قرار گرفته است.

هواوی

در این چند سال اخیر هواوی اثبات کرد که در فروش موبایل ثابت قدم است و آمار بسیار خوبی را از فروش جهانی گوشی های هواوی شاهد هستیم. به لحاظ کیفیت نیز انصافاً باید گفت گوشی های پرچمدار این برند چینی، شانه به شانه با رقبای اروپایی و آمریکایی خود به پیش میروند. در این بین اگر خاطر شما باشد هواوی در کنگره جهانی موبایل سال 2018 گوشی P20 را رونمایی نکرد اما این اتفاق در سال 2017 افتاد و در آن موقع شاهد رونمایی گوشی P10 بودیم.

به این ترتیب احتمال رونمایی هواوی P30 در کنگره جهانی موبایل 2019 به هیچ وجه دور از ذهن نیست. البته شایعاتی نیز به گوش می رسد که بر اساس آنها محتمل است هواوی گوشی P30 را در ماه مارس رونمایی کند. اگر اخبار گوشی های هواوی را دنبال نموده باشید حتماً می دانید که اطلاعات زیادی از P30 تاکنون به بیرون درز پیدا ننموده است اما مدیرعامل هواوی پیش از این گفته بود که این گوشی به مراتب از هواوی P20 و Mate 20 بهتر خواهد بود.

احتمال حضور دوربین سه گانه یا حتی چهارگانه نیز در هواوی P30 به هیچ وجه دور از ذهن نیست، حتی گفته می گردد یکی از این دوربین ها مکن است 38 مگاپیکسل باشد. حضور پردازنده کیرین 980 که پیش از این در هواوی میت 20 پرو نیز شاهد آن بودیم یکی دیگر از پیش بینی هایی است که در مورد هواوی P30 صحبت هایی از آن مطرح شده است.

اگر به سخت افزار موبایل علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می دانید که چیپست کیرین 980 یکی از قدرتمندترین چیپست های 2018 برای گوشی های اندرویدی بود. اما از آنجایی که P30 در سال 2019 راهی بازار می گردد باید با چیپست کیرین 980 که مربوط به سال 2018 است به مصاف گوشی های پرچمداری برود که از چیپست های 2019 بهره می برند.

تعبیه شدن سنسور اثرانگشت در زیر صفحه نمایش، دوربین سه گانه و بریدگی بالای صفحه نمایش را می توان از دیگر مواردی دانست که انتظار آنها را در هواوی P30 داریم. اگر هم هیچکدام از این برآورد ها صورت نگرفت و خبری از هواوی P30 در کنگره جهانی موبایل 2019 نبود باز هم هواوی دست خالی به این مراسم نخواهد آمد چرا که تأیید نموده است یک گوشی جدید با فناوری اینترنت 5G و صفحه نمایش تاشو از جانب هواوی در این مراسم رونمایی خواهد شد.

اچ تی سی

بدون شک اچ تی سی نیز همانند سایر همقطاران خود کنگره جهانی موبایل بارسلونا 2019 را فرصتی مغتنم برای رونمایی گوشی های جدید خود میداند و از آنجایی که پیش از این تأیید نموده است که دو گوشی جدید دیگر را در راه دارید می توانیم چشم انتظار خبرهای خوشی از اچ تی سی در این مراسم باشیم.

به احتمال زیادی یکی از گوشی هایی که در کنگره جهانی موبایل 2019 رخ نشان خواهد داد نسخه ای بهینه شده از گوشی میان رده اچ تی سی U12 Life با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهد بود. در این بین با توجه به سابقه ای که از اچ تی سی داریم بعید به نظر می رسد این برند تایوانی در این مراسم گوشی پرچمدار جدید خود را معرفی کند.

وان پلاس

با توجه به اطلاعاتی که از وان پلاس در اختیار داریم بعید می دانیم این برند تا اواسط سال 2019 گوشی وان پلاس 7 را معرفی کند. اما باز هم وان پلاس در این مراسم دست خالی نخواهد آمد و به احتمال زیاد یک گوشی با فناوری اینترنت 5G در کنگره جهانی موبایل 2019 رونمایی خواهد نمود.

در حال حاضر وان پلاس در مورد این گوشی رمزآلود، رازنگه دار بوده است و اطلاعات زیادی از آن در دست نداریم اما از آنجایی که پیش بینی می کنیم گوشی مجهز به 5G وان پلاس قیمت بیشتری نسبت به دیگر گوشی های این برند داشته باشد شاید وان پلاس 7 با قیمتی پایین تر نسبت به این گوشی و بدون اینترنت 5G راهی بازار گردد.

موتورولا

علاقه مندان برند موتورولا به خوبی می دانند که این برند به تازگی گوشی Moto G7 را معرفی نموده است اما ظاهراً موتورولا محصولات هیجان انگیزتر دیگری نیز برای رونمایی در کنگره جهانی موبایل 2019 در آستین دارد. احتمالاً یکی از این گوشی ها که چشم انتظار آن در این مراسم هستیم گوشی تاشو موتورولا با نام Razr V4 خواهد بود. این گوشی قرار است فوریه سال جاری راهی بازار گردد و به این ترتیب احتمال رونمایی آن در مراسم پیش رو بسیار زیاد است.

در حال حاضر از این گوشی اطلاعات زیادی نداریم و فقط می دانیم که به صفحه نمایشی تاشو مجهز است و بدون شک قیمت بسیار گزافی نیز خواهد داشت.

آنر

از آنجایی که آنر 10 تا چندین ماه دیگر راهی بازار نخواهد شد بعید می دانیم خبرهایی از آنر 20 در کنگره جهانی موبایل 2019 در کار باشد. از طرف دیگر با توجه به اینکه برند آنر در کنگره جهانی موبایل 2018، گوشی جدید و تازه ای برای معرفی نداشت، چه بسا که آنر برای مراسم سال میلادی جاری نیز محصول جدید و قابل عرضه ای نداشته باشد.

نوکیا

در کنگره جهانی موبایل سال 2018، نوکیا کاری کرد کارستان و چندین گوشی هوشمند جدید و خوش رنگ و لعاب را معرفی کرد، با این حساب سال میلادی جاری نیز هواداران چشم به راه گوشی های جدیدی از جانب نوکیا در این مراسم هستند که یکی از این گوشی ها را می توانیم نوکیا 9 بدانیم.

در کنار این گوشی که احتمالاً پرچمدار بعدی نوکیا خواهد بود بر این باور هستیم که نوکیا 7 پلاس، نوکیا 1 و چندین گوشی دیگر نیز از جانب نوکیا در این مراسم رونمایی شوند. در این بین خبرهایی نیز از عزم نوکیا برای معرفی Nokia 9 PureView به گوش می رسد. این گوشی محتمل است در طی کنگره جهانی موبایل 2019 یا بعد از این مراسم رونمایی گردد. با این حساب اگر هوادار گوشی های نوکیا هستید پیشنهاد می کنیم همین الان تاریخ 24 فوریه را در تقویم خود علامت بزنید چرا که نوکیا وعده داده در این تاریخ محصولات جدیدی را رونمایی کند.

اگر خاطر شما باشد در کنگره جهانی موبایل گذشته نوکیا مدل هایی جدید از گوشی های قدیمی و خاطره انگیز 3310 و 8110 را رونمایی کرد. با این حساب چه بسا در مراسم سال میلادی جاری نیز نوکیا دوباره هوادارانش را با معرفی نمونه های جدیدی از یک یا چند دستگاه گوشی قدیمی شگفت زده کند.

گوشی های سازگار با اینترنت 5G

فناوری اینترنت 5G به بلوغ کامل رسیده و کنگره جهانی موبایل 2019 بهترین مکان برای معرفی گوشی های جدیدی با این فناوری است. همان گونه که اشاره نمودیم انتظار داریم ال جی و هواوی گوشی های جدیدی را اینترنت 5G در این مراسم رونمایی نمایند.

از گوشه و کنار نیز خبر می رسد که وان پلاس و اوپو سخت در حال کوشش برای گوشی های جدیدی با اینترنت 5G هستند و چه بسا که این برند ها نیز دستاوردهای خود را در کنگره جهانی موبایل 2019 به معرض نمایش بگذارند.

شیائومی

شیائومی از آن برندهای نسبتاً جوان چینی است که در چند سال اخیر سری در میان سرهای بزگان موبایل در آورده و سهم خوبی از این بازار را در چین و آسیا از آن خود نموده است. با این حساب اکنون زمان آن فرا رسیده تا شیائومی قدم های بزرگ تری بردارد و سلانه سلانه راه خود را به بازارهای اروپایی و آمریکایی باز کند.

اگر شیائومی چنین قصدی داشته باشد بدون شک کنگره جهانی موبایل 2019 بهترین زمان برای معرفی محصولات جدید و حضوری پررنگ در میان مشتریان اروپایی و آمریکایی است. در حال حاضر خبرهای زیادی از برنامه های شیائومی برای این مراسم در دست نداریم اما از آنجایی که گفته می گردد شیائومی نیز در حال کار روی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو است، چه بسا این گوشی جدید را در کنگره جهانی موبایل 2019 ببینیم.

اوپو

سال 2019 یکی از سال های مهم برای گوشی های هوشمند است چرا که در این سال دستاوردهای جدیدی مانند اینترنت 5G و گوشی هایی با صفحه نمایش تاشو را شاهد خواهیم بود. اوپو نیز برای اینکه از قافله عقب نیافتد گوشی هوشمندی را با صفحه نمایش تاشو در دست ساخت دارد. از طرف دیگر اوپو وعده داده تا در تاریخ 23 فوریه، قبل از برگزاری کنگره جهانی موبایل، یک مراسم رسمی را در بارسلونا برگزار کند.

به این ترتیب معرفی یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو یا گوشی با اینترنت 5G از جانب اوپو در مراسمی که وعده آن را داده است به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

زد . تی . ای

خبرهای زیادی از برنامه های زد. تی . ای برای کنگره جهانی موبایل در دسترس نیست اما گفته می گردد به احتمال زیاد یک گوشی جدید از برند Nubia را زد. تی . ای در کنگره جهانی موبایل 2019 رونمایی خواهد نمود.

این گوشی هم به احتمال زیاد صفحه نمایش تاشو خواهد داشت و در بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید.

ویوو

اگر کنگره جهانی موبایل سال 2018 را دنبال نموده باشید حتماً به خاطر دارید که در این سال ویوو مدلی مفهومی از یک گوشی با نام Vivo Apex را معرفی کرد. در زیر صفحه نمایش این گوشی سنسور اسکن اثرانگشت تعبیه شده بود و دوربین سلفی آن به صورت کشویی بیرون می آمد. از آن موقع به بعد خبری از این گوشی نداشتیم تا اینکه متوجه شدیم گوشی Vivo Nex باشباهت هایی با Vivo Apex به فروش رسیده است.

به این ترتیب پیش پینی می کنیم ویوو در کنگره جهانی 2019 یک مدل مفهومی جدید از گوشی هایی که در آینده خواهد ساخت را به نمایش بگذارد. ناگفته نماند ویوو گوشی V15 را نیز تا چند روز دیگر راهی بازار خواهد نمود. این گوشی دوربین سلفی کشویی با 32 مگاپیکسل دارد به لحاظ زیبایی نیز از طراحی جذاب و مشتری پسندی برخوردار است.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر شما هم اطلاعات و اخبار جدیدی از کنگره جهانی موبایل 2019 دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این اخبار قرار دهید.

منبع: techradar

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: برترین ها
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27099

به "هر آنچه از MWC 2019 انتظار داریم؛ غول های جدید دنیای موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه از MWC 2019 انتظار داریم؛ غول های جدید دنیای موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید