هانت: از اقدامات خشونت بار معترضان در هنگ کنگ حمایت نکردیم

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه انگلیس که در روزهای گذشته بارها از ناآرامی ها در هنگ کنگ حمایت نموده، امروز در واکنش به اعتراض دولت چین به مداخله جویی انگلیس، مدعی شد که لندن از خشونت های اجرا شده توسط معترضان حمایت ننموده است.

هانت: از اقدامات خشونت بار معترضان در هنگ کنگ حمایت نکردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس، در واکنش به خشونت های اتفاق افتاده در اعتراضات هنگ کنگ گفت کشورش خشونت از سوی هر یک از طرفین را محکوم می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، هانت گفت: بگذارید روشن کنم چه گفته ام. من گفتم که محکوم می کنم و ما به عنوان انگلیس هرگونه خشونتی را محکوم می کنیم و افرادی که از تظاهرات طرف داران دموکراسی حمایت می کردند از صحنه هایی که دیدند دچار وحشت شدند.

او از مقامات چینی خواست دلایل ریشه ای اعتراضات را در قانون جدید استرداد که مجلس هنگ کنگ آن را تعلیق کرد بیابد.

وی همچنین گفت دلیلی ندارد روابط بین بریتانیا و چین ادامه پیدا نکند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از سرانجام یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

19 خرداد، شهروندان هنگ کنگی در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر کرد؛ اما به گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

25 خرداد ماه کری لام فرماندار هنگ کنگ اعلام نمود در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

روزنامه های پرتیراژ چین، نیروهای خارجی را عامل تحریک تظاهرات در هنگ کنگ با قصد ضربه زدن به پکن دانستند.

با ادامه یافتن اعتراضات، طی تجمعی که از بعدازظهر دوشنبه آغاز شد، معترضان با حمله به نیروهای پلیسی که از ورود آن ها به داخل ساختمان جلوگیری می کردند، تعدادی را مجروح کردند. سپس به ساختمان مجلس این کشور تجاوز نموده و توانستند با شکستن شیشه ها وارد آن شوند.

آن ها در حالی که کلاه ایمنی بر سر داشته و سپرهایی دست ساز در دست گرفته بودند، میز و جایگاه و اسباب و وسایل درون ساختمان مجلس را به خیابان ها ریختند. همچنین اقدام به تخریب و شعار نویسی در صحن اصلی مجلس این کشور کردند.

هانت روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: هنگ کنگ بخشی از چین است و ما آن را پذیرفته ایم. اما آزادی های هنگ کنگ در اعلامیه ای مشترک، مورد احترام عنوان شده است. او در ادامه تهدید کرد: انتظار داریم این توافق الزام آور به لحاظ قانونی، مورد احترام قرار گیرد و اگر غیر از این باشد عواقبی جدی خواهد داشت.

بعدازظهر دیروز (چهارشنبه) گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین دخالت های انگلیس در امور داخلی هنگ کنگ را محکوم و گفت: به نظر می رسد او در میان شکوه محوشده استعمار بریتانیا خیال بافی می نماید و با عادت بد ژست دریافت به امور کشورهای دیگر می نگرد.

با این حال ترزا می نخست وزیر انگلیس و بوریس جانسون جانشین احتاقتصادی وی، عصر دیروز با تأکید بر سیاست های مداخله جویانه خود در قبال هنگ کنگ مدعی شدند چین حق خودمختاری هنگ کنگ را نقض نموده و در مقابل پکن، از معترضان هنگ کنگی دفاع می نمایند.

صبح امروز (پنج شنبه)، روزنامه پرتیراژ چاینا دیلی در سرمقاله خود نوشت: ایده پردازان دولت های غربی بدون توجه به اینکه اقداماتشان در کشور به کشور آمریکای لاتین، آفریقا، خاورمیانه و آسیا به بدبختی و هرج و مرج منجر شده است، هرگز از کوشش های خود برای مهندسی ناآرامی ها علیه دولت هایی که تمایلی به آنها ندارند، دست برنمی دارند. (بیشتر بخوانید)

ق

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد..

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30545

به "هانت: از اقدامات خشونت بار معترضان در هنگ کنگ حمایت نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هانت: از اقدامات خشونت بار معترضان در هنگ کنگ حمایت نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید