نمی توان قول صد در صدی برای کاهش آلودگی هوا داد، اصلاح رویکردها

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که عصر امروز در محل سازمان محیط زیست برگزار گردید، گفت: اگر واقع بینانه به شرایط کشور نگاه کنیم هیچ کسی در این شرایط نمی تواند قول صد درصدی برای انجام کاری بدهد. مهم این است که رویکردها و جهت گیری ها درست باشد.

نمی توان قول صد در صدی برای کاهش آلودگی هوا داد، اصلاح رویکردها

محسن پورسیدآقایی اضافه نمود: وقتی که همه متفق القول باشند که سلامت مردم به منافع اقتصادی اولویت دارد جهت گیری های ما درست خواهد بود.

وی ادامه داد: همین که الان میزان گوگرد هوای تهران در وضعیت کنونی است خیلی با سالهای قبل فرق نموده است. در صنعت، این همه سال استانداردها را الزامی کردیم اما واقعا آیا در صنعت در حوزه آلودگی پیشرفتی هم داشتیم؟

پورسیدآقایی اضافه نمود: سال جاری معاینه فنی برتر را به طور داوطلبانه در تهران اجرا کردیم چون تخفیف دادیم حتی خیلی از خودروهای زیر 4 سال که معاف از معاینه فنی هستند هم درخواست داوطلبانه معاینه فنی برتر داشتند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به انتقاد به شرکت پخش فرآورده های نفتی به دلیل عدم ارائه مهلت زمانی برای به پایان رساندن طرح کهاب//// گفت: خواهش ما این است که نفت مسیری را که در پیش گرفته با قوت ادامه دهد و البته اگر بتواند سهم تهران را از یورو 5 بیشتر کند بهتر هم خواهد بود.

وی توضیح داد: صد صندلی کوچک مقیاس تک منظوره اکنون در حال راه اندازی است که بخشی از ان راه افتاده است. سرمایه گذار بخش خصوصی آن را راه اندازی نموده و الزام آن ایجاد طرح کهاب است و گفته ایم حتما باید از دو برند خارجی فرانسوی و بلژیکی تعیین در طرح کهابشان استفاده نمایند.

پورسیدآقایی در پاسخ به اینکه اگر طرح کهاب در این صندلیها اجرایی است چرا برای همه صندلیهای دیگر الزامی نمی گردد گفت: مانع اصلی اینکه همه صندلیهای دیگر هم طرح کهاب را اجرا نمایند مسائل انتقال ارز و خرید تجهیزات و تامین منابع ارزی است البته الان جایگزین های ایرانی مطرح گردیده که دست کم هنوز مورد تایید ما قرار نگرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: روی بحث شناورسازی ساعات کاری ادارات مطالعات خیلی خوبی انجام گردیده است و در دو سال گذشته که در مهرماه همین یک ساعت را دولت اجازه داده بود که کارمندان یک ساعت دیرتر به محل کار بیایند نتایج خیلی خوبی داشت، اصلاح ساعت کار خیلی در ترافیک شهر اثر می گذارد.

وی اضافه نمود: سال جاری دولت برای یاری به وزارت نیرو جهت برطرف خاموشی ها حاضر شد ساعت کار را حتی به ساعت 6 صبح منتقل کند. چطور حاضر نیست برای سلامتی مردم و حل مسئله آلودگی و ترافیک در شهر تهران تغییر ساعات کاری ادارات دولتی را بپذیرد. البته این موضوع پس از تصویب در کارگروه احتیاج به مصوبه هیئت وزیران برای اجرا خواهد داشت.

پورسیدآقایی اعلام نمود: در اداراتی که ارباب رجوع دارند ممکن است این مسئله موجب به سردرگمی بگردد اما می توان با تایید مدیران مافوق جهت شناوری ساعت کار از 7 تا 9 صبح نظمی وجود داشته باشد که ارباب رجوع هم دچار مشکل نشوند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3885

به "نمی توان قول صد در صدی برای کاهش آلودگی هوا داد، اصلاح رویکردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی توان قول صد در صدی برای کاهش آلودگی هوا داد، اصلاح رویکردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید