ون کافه ها و اتوبوس های شهری؛ ارابه های پولساز

به گزارش مجله سرگرمی، روزنامه هفت صبح: سرمایه های کوچک هم می تواند برای راه اندازی کسب وکار به یاری تان بیاید. فکر می کنید اتوبوس های شهری خصوصی که در خیابان ها این طرف و آن طرف می روند چقدر قیمت دارند؟ احتمالاً تعجب کنید اگر بگوییم با 70 میلیون تومان می توانید صاحب یکی از این اتوبوس ها شوید.

ون کافه ها و اتوبوس های شهری؛ ارابه های پولساز

70 میلیون تومان در حال حاضر قیمت خودرو های سواری صفر کیلومتری است که هیچ درآمدی برای تان نخواهند داشت. در عوض گفته می شود درآمد اتوبوس های داخل شهری به ماهانه 10 تا 15 میلیون تومان می رسد. حتی با سرمایه های کوچک تر هم می توان کار و کاسبی راه انداخت.

یک نمونه آن ون کافه هایی است که احتمالاً تا به حال نظرتان را در گوشه خیابان جلب نموده باشند. ون فولکس، مینی ون سوبارو، تویوتاهایس یا حتی وانت پراید هر کدام می توانند تبدیل به یک کافه سیار شوند، آن هم با کمترین هزینه.

طوری که شاید ون با کل تجهیزات آشپزخانه را بتوانید با بودجه ای در حد 50 میلیون تومان بخرید. در این گزارش سراغ این دو نوع سرمایه گذاری برای درآمدزایی رفته ایم تا ببینیم هر کدام چه شرایطی دارند و چقدر برای مان پول ساز خواهند بود.

ون کافه ها با قیمت حدود 50 میلیون تومان

ون های قدیمی که حالا تبدیل به کافه های سیار شده اند، یکی از گزینه ها برای راه اندازی کسب وکار هستند. احتمالاً گوشه و کنار خیابان های شلوغ آن ها را دیده باشید. ون فولکس ها از همه بیشتر به چشم می خورند. پنجره را کرکره ای نموده اند و داخلش غذا و نوشیدنی سرو می نمایند. حتی بعضاً سراغ ساندویچ ها هم می روند.

جلوی شان پر است از جایگاه و میز های پلاستیکی برای آن هایی که از هوای آزاد لذت می برند و دل شان می خواهد نوشیدنی یا میان وعده خود را در هوای پاییزی میل نمایند. اگر تا به حال ون کافه ها به چشم تان نخورده است، کافی است سری به خیابان سی تیر تهران بزنید که حالا تبدیل به گذر فرهنگی شده و پر است از کافه هایی در این سبک.

فراگیر شدن این کافه های سیار، جرقه ای در ذهن خیلی ها روشن نموده تا سراغ فولکس واگن های قیمی بروند و کار و کاسبی جدیدی را آغاز نمایند.. نگاهی به قیمت این ماشین ها که حالا به منبع درآمدزایی تبدیل شده اند، نشان می دهد که هزینه چندانی ندارند. خرج شان در برابر راه اندازی یک کافه یا رستوران تقریباً هیچ است.

طوری که با حدود 70 میلیون تومان می توان سراغ خرید این ارابه های پول زا رفت، آن هم با تجهیزات کامل! اگر بخواهید می توانید خودتان ون کافه اختصاصی خودتان را راه اندازی کنید. ون فولکس، تویوتاهایش یا حتی وانت پراید جان می دهند برای راه اندازی یک کافه سیار. در حال حاضر فولکس های قدیمی را می توان با قیمتی در حدود 30 میلیون تومان پیدا کرد.

یک نفر ون فولکس T2 کمبی را که زمان ساخت آن به پیش از سال 66 برمی شود، با قیمت 29 میلیون تومان آگهی نموده. البته این طور که از عکس های آگهی پیداست، باید بودجه قابل توجهی برای رسیدگی به آن کنار بگذارید. در بین آگهی ها گزینه های بهتر هم به چشم می خورند. یک نفر دیگر ون فولکس واگن T3 را با قیمت 33 میلیون تومان آگهی نموده است.

از عکس های آگهی پیداست زیاد لازم نیست برای ظاهرش خرج کنید. صرفاً کافی است سراغ تجهیزات آشپزخانه برای راه اندازی کافه سیار بروید. اگر با این موارد آشنایی ندارید، می توانید دنبال آگهی هایی بگردید که در آن، ون کافه ها با تجهیزات کامل به فروش گذاشته شده اند. البته تعداد آن ها خیلی زیاد نیست و نشان می دهد کمتر کسی از راه اندازی این کسب وکار پشیمان شده است.

یک نفر که تویوتاهایس را برای راه اندازی کافه سیار انتخاب نموده، حالا می خواهد تویوتای خود را همراه با کل تجهیزات کافه بفروشد. این ون تویوتا مدل 1983 است و حدود 35 سال از فراوری آن می گذرد. فروشنده ادعا می نماید از نظر فنی کاملاً سالم است و حتی می توان با آن به سفر های طولانی رفت چرا که قطعات آن را به تازگی عوض نموده و در این راه حدود 30 میلیون برای ماشینش خرج نموده است.

او می خواهد کافه سیار خود را با قیمت 85 میلیون تومان بفروشد. آگهی دیگر درباره ون فولکس T2 است که فراوری آن به قبل از سال 66 برمی شود. فروشنده می خواهد فولکس خود را همراه تمام تجهیزات کافه داری با قیمت 69 میلیون تومان بفروشد. مینی ون سوبارو را هم می توان در بین آگهی های ون کافه پیدا کرد.

این مینی ون فراوری سال 93 میلادی و ساخته ژاپن است. فروشنده می گوید مینی ون را به کلی بازسازی نموده و از نظر فنی و اتاق کاملاً سالم است. او می خواهد مینی ون خود را همراه تمام تجهیزات کافه داری مثل فر، سرخ کن، شعله گاز، سینک ظرفشویی، پمپ، شیر آب، آون برقی، فریزر، سماور و ساندویچ ساز و ... بفروشد. او کل تجهیزاتش را همراه خود ماشین با قیمت 50 میلیون تومان برای فروش گذاشته است.

نکاتی که باید درباره ون کافه ها بدانید

اگر شما هم برای راه اندازی ون کافه وسوسه شده اید، بهتر است به مسائل راه اندازی آن هم توجه کنید. راه اندازی این کافه های سیار هم قانونی است، هم غیرقانونی! طوری که بعضاً گفته می شود برای راه اندازی کافه سیار باید مجوز بهداشت داشته باشید، از شهرداری مجوز بگیرید و محل کارتان را معین کنید.

در حالی که کافه سیار همان طور که از اسمش پیداست، محل معینی ندارد. این موضوع باعث شده که راه اندازی کافه سیار مسائل مخصوص خودش را داشته باشد. ممکن است همین طور که مشغول سرو غذا و آماده کردن سفارش های مشتریان هستید، با مأموران شهرداری روبه رو شوید که از شما می خواهند هر چه زودتر میز و جایگاه را جمع نموده و از این محله بروید.

حتی اگر از پس همه این مجوز ها بربیایید، باز هم نمی توانید با خیال راحت به کارتان مشغول شوید. چالش محل کار، به همان جا ختم نمی شود. شما نمی توانید باعث شلوغ شدن خیابان شوید، در غیر این صورت با مأموران هدایت و رانندگی روبه رو خواهید شد. شما نمی توانید در محله هایی که کافه رستوران زیاد است، مشغول به کار شوید، چرا که داد همکاران تان که پول اجاره می دهند درمی آید.

درست مثل میوه فروش های محل که اصلاً زیر بار فعالیت وانت های میوه فروشی نمی روند. شاید فکر کنید گذر ها بهترین محل برای فعالیت باشد. گذر هایی مثل سی تیر که در این حوزه حسابی معروف هستند، اما باید توجه داشته باشید که در گذر های معروف جایی برای تازه وارد ها نیست و برای معروف شدن باید سختی زیادی بکشید.

اگر همچنان امیدتان را حفظ نموده اید، احتمالاً در این راه پیروز خواهید بود. برای این کار بهتر است اول محله مخصوص خودتان را پیدا کنید. محله ای که هم به لحاظ شلوغی از تعداد مشتری بالا مطمئن باشید، هم رقبای تان کمتر باشند. بعد سراغ چک و چانه زدن با شهرداری بروید.

وقتی محل کارتان معین شد، نوبت به مجوز ها می رسد که اصلی ترین آن پروانه بهداشت است. برای راه اندازی کافه سیار تبلیغات قوی احتیاج دارید. سایت و صفحه های مجازی تان باید حسابی فعال باشد. اگر می خواهید ون سواری را خودتان تجهیز کنید، دردسرهای تان برای خرید وسایل آشپزخانه بیشتر خواهد بود، اما در عوض خیال تان راحت تر است.

در سرانجام باید توجه داشته باشید که این کار تا حدودی فصلی به حساب می آید. زمستان ها زیر برف کسی نوشیدنی خنک نمی خورد و تابستان ها زیر آفتاب، وقت نوشیدن چای و قهوه نیست. در عوض پاییز و بهار که هوا متعادل است، حسابی کارتان سکه خواهد بود.

اگر کارتان بگیرد، احتمالاً بتوانید در ماه رقمی حدود 30 میلیون تومان فروش داشته باشید، اما توجه داشته باشید که بخش قابل توجهی از این مبلغ را باید برای خرید مواد اولیه روزانه هزینه کنید.

اتوبوس های داخل شهری با قیمت حدود 70 میلیون و بالاتر

پیشنهاد دوم ما برای خرید وسایل نقلیه درآمدزا کمی بزرگ تر و کمی زمخت تر است. خرید اتوبوس داخل شهری دیگر گزینه ای است که می توانید به عنوان راه اندازی کسب وکار جدید روی آن حساب باز کنید. البته در این کار باید خودتان را برای ترافیک خیابان ها آماده کنید. بالاخره هر کار سختی های خودش را دارد.

شاید فکر کنید اتوبوس هایی که در خیابان می بینید، قیمت خیلی بالایی دارند و خرید آن ها سرمایه زیادی می خواهد، اما باید بگویم با بودجه ای در حد 70 میلیون تومان که حالا برای خرید یک ماشین سواری صفر کافی نیست، می توان یک اتوبوس غول پیکر خرید و با آن مسافر جابه جا کرد.

البته قیمت مدل های جدید بیشتر است و بعضاً تا 250 میلیون تومان می رسد. آگهی های اینترنتی پر است از اتوبوس های داخل شهری که در محدوده قیمت 70 میلیون به فروش گذاشته شده اند. اغلب اتوبوس های گازسوز شهاب هستند که با لوگوی رنو در خیابان ها به چشم می خورند. یک نفر اتوبوس داخل شهری مدل 85 را با قیمت 75 میلیون تومان آگهی نموده.

این اتوبوس در خط سرانجامه افشار به ولنجک کار می نماید و جهت آن نه طولانی است، نه ترافیک چندانی دارد، به خصوص که دانشگاه شهید بهشتی هم در همان جهت قرار گرفته است. آگهی دهنده می گوید موتور و گیربکس را تازه تعمیر نموده. از نظر فنی سالم است، اما روی ظاهر آن نباید زیاد حساب باز کنید. او ادعا می نماید ماهانه 10 میلیون تومان از جابه جایی مسافران در خط پارک وی - ولنجک درآمد دارد.

یک آگهی دیگر مربوط به شهاب گازسوز مدل 85 است که متعلق به یکی از شرکت های تعاونی است. فروشنده آن را با قیمت 70 میلیون تومان آگهی نموده و می گوید از نظر فنی کاملاً سرحال است. البته همه فروشنده ها این جمله را در آگهی فروش اعلام می نمایند. درآمدتان با اتوبوس را سر ماه باید از شرکت تعاونی بگیرید.

این شرکت کاروانش و سوخت رایگان در اختیار اعضایش می گذارد و لازم نیست از بابت این موضوع نگران باشید. در بین آگهی ها، اتوبوس گازسوز شهاب با قیمت 62 میلیون تومان هم پیدا می شود، اما زیاد نمی توان روی سالم بودن آن حساب باز کرد.

اتوبوس های بنز ایران خودرو دیزل قیمت خیلی بالاتری دارند. یک نفر اتوبوس 457 شهری با سند آزاد را به قیمت 260 میلیون تومان آگهی نموده است. این اتوبوس مدل سال 87 است و آن طور که فروشنده می گوید، از همان ابتدا تخفیف بیمه داشته و بیمه نامه آن تا نیمه سال 99 اعتبار دارد.

یک آگهی دیگر به اتوبوس شهری بنز اختصاص دارد که سال 88 فراوری شده و تا حالا 500 هزار کیلومتر راه رفته است. فروشنده آن را 210 میلیون تومان قیمت گذاری نموده و می گوید اتوبوسش از نظر فنی شرایط مطلوبی دارد. نکته مهم درباره اتوبوس های داخلی شهری، شرکت تعاونی آنهاست. اغلب اتوبوس های شهری عضو یک شرکت تعاونی هستند.

پولی که مسافران موقع سوار شدن به اتوبوس پرداخت می نمایند، به حساب شرکت تعاونی می رود و سر ماه شرکت ها بعد از برداشتن بخشی از درآمد، با راننده های شان تسویه حساب می نمایند.

در طرف مقابل، این شرکت ها در تأمین قطعات یدکی، کارواش، تعمیر و خدماتی از این قبیل، هوای راننده های شان را دارند. برای همین اگر به فکر خرید اتوبوس برای کسب درآمد هستید، باید قبل از هر کاری درباره شرکت تعاونی آن تحقیق کنید.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: برترین ها
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56103

به "ون کافه ها و اتوبوس های شهری؛ ارابه های پولساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ون کافه ها و اتوبوس های شهری؛ ارابه های پولساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید