نمایشگاه غذای لندن در سایه اینستاگرام و مسابقه
به گزارش مجله سرگرمی، موزه ویکتوریا و آلبرت (V & A) در لندن، برنامه های سال آینده خود را خاطرنشان کرد و برپایی نمایشگاهی با موضوع غذا نیز در این میان به چشم می خورد.
موزه ویکتوریا و آلبرت (LondonsVictoria & Albert Museum) در لندن تصمیم گرفته است که به عنوان بخشی از برنامه سال 2019 خود، نمایشگاهی هیجان انگیز برای برانگیختن اشتها نسبت به غذاهای نقاط مختلف دنیا برگزار کند.
این نمایشگاه که عنوان ساده غذا برای آن انتخاب شده است، به آنالیز روند تکامل رابطه ما با غذا در طی قرون متمادی می پردازد و موضوعاتی نظیر استفاده از غذا به عنوان سوخت و افراط گرایی فعلی برای نشان دادن غذا در اینستاگرام و عشق ما به فیلم های آشپزی سر آشپز (Masterchef) و مسابقه آشپزی (Bake Off) را دربر می گیرد. غذا به یک وسواس فرهنگی ملی در بریتانیا تبدیل شده است و تریسترام هانت، مدیر موزه V&A، معتقد است که این نمایشگاه تلنگری به این شیفتگی وارد خواهد نمود.
این نمایشگاه نگاهی نیز به آینده خواهد داشت و به آنالیز انتقادی چگونگی پرورش یافتن و غذا خوردن ما همگام با توسعه جمعیت دنیا می پردازد و این موضوع را می کاود که چگونه انتخاب های کنونی ما می تواند به شکل گیری دنیای پایدارتر یاری کند.
غذاهایی هم برای تست کردن در نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه می گردد، اما به طور یقین این تمهیدات نمی توانند تجربه کاملی مانند آنچه که آقای ویلی ونکا برای بازدید از کارخانه شکلات سازی اش در نظر گرفته بود، بیافرینند. بازدیدکنندگان وارد سفری شگفت انگیز خواهند شد که آزمایش های رادیکال در زمینه طراحی غذا و فناوری های آینده گرا را، از فراوری گوشت مصنوعی تا کشاورزی شهری و آزمایش هایی روی روش های آشپزی ذهنی-غریزی، می کاود.
نمایشگاه های دیگری که قرار است در سال 2019 در موزه V&A برگزار شوند، شامل نگاهی گذشته نگر به طراح ولزی و چهره سرشناس جنبش دهه شصتی ها (Swinging Sixties)، مری کوانت، است. بیش از 200 آیتم از آرشیو موزه و مجموعه شخصی کوانت که بیشتر آن ها تا به امروز به نمایش عمومی گذاشته نشده اند، در این نمایش در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.
یکی دیگر از نمایشگاه هایی که با موضوع مد در سال آینده برگزار خواهند شد، به آثار فانتزی عکاس مد، تیم واکر، خواهد پرداخت. بعلاوه، V&A میزبان بزرگ ترین نمایشگاه بریتانیا را در خانه مد دیور (Dior) خواهد بود.
این موزه در سال 2014 پیروز به شکستن رکورد در زمینه آمار بازدیدکنندگان از موزه شد و در سال 2016 نیز، بیش از 4٬400٬000 نفر (4 میلیون و 400 هزار) از V&A و موزه های مرتبط با آن، بلایث هاوس (Blythe House) و موزه کودکی بازدید کردند. افزایش تعداد بازدیدکنندگان در نتیجه پیروزیت نمایشگاه پینک فلوید رخ داده است که با پیشی گرفتن از نمایشگاه دیوید بویی، تبدیل به محبوب ترین نمایشگاه موسیقی موزه شد.
برای آگاهی از جزئیات این برنامه ها به سایت موزه ویکتوریا و آلبرت مراجعه کنید.
منبع: کجارو / lonelyplanet