نخستین ملاقات مردمی پاپ پس از سه ماه ، دعا در واتیکان با ماسک و فاصله اجتماعی

به گزارش مجله سرگرمی، گروهی از مردم ایتالیا با برداشته شدن شرایط قرنطینه پس از مدت ها به میدان سنت پیتر واتیکان آمدند تا پاپ فرانسیس از فراز ساختمان و پنجره باز برای آنها دعا کند.

نخستین ملاقات مردمی پاپ پس از سه ماه ، دعا در واتیکان با ماسک و فاصله اجتماعی

به گزارش خبرنگاران، ورود مردم به میدان سنت پیتر واتیکان پس از حدود سه ماه آزاد اعلام شد. هر چند پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا به سنت سه ماه گذشته از ساختمان کتابخانه به شیوه پخش زنده اینترنتی برای مردم سخنرانی و دعا کرد. اهالی رم و دیگر شهرهای ایتالیا خود را به واتیکان رساندند تا از نزدیک در مراسم دعای پاپ شرکت نمایند. مسئولان واتیکان درهای کلیسای سن پیترو را هم باز کردند تا مومنان برای دعا و راز و احتیاج وارد آن شوند. تقریبا همه حاضران در کلیسا و میدان ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت نموده بودند.

پاپ فرانسیس که در سه ماه گذشته از زمان اعلام قرنطینه کرونا هر هفته برای میدان خالی دعا خوانده بود، این بار از بالای ساختمان و یک پنجره باز برای مردم دست تکان داد. حاضران در میدان سنت پیتر ابتدا دعای پاپ را از روی نمایشگرهای عظیم دیدند و شنیدند و بعد برای ملاقات با پاپ پای پنجره رفتند. او در سخنرانی تازه خود بار دیگر به موضوع احترام گذاشتن به طبیعت اشاره نمود و از مردم خواست برای 12 ماه دیگر مراقب طبیعت باشند و به آسیب دیدگان از دگرگونی های اقلیمی بیشتر یاری نمایند.

کلیساها، رستوران ها، بارها، کافه ها و آرایشگاه ها به شرط رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی مجاز به از سر دریافت فعالیت خود شده اند. ایتالیا پس از دو ماه سختگیری و قرنطینه کرونا، در روزهای اخیر وارد فاز دوم کنترل بیماری شده و از حدود 20 روز پیش شرایط قرنطینه را آسان تر نموده است. هر چند آنها نخستین کشور اروپا بودند که قرنطینه را از 10 مارس شروع کردند.

blogpo.ir: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

mykonos.ir: میکونوس: سفر به زیباترین شهر یونان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93771

به "نخستین ملاقات مردمی پاپ پس از سه ماه ، دعا در واتیکان با ماسک و فاصله اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین ملاقات مردمی پاپ پس از سه ماه ، دعا در واتیکان با ماسک و فاصله اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید