نانوذرات پلاتین تومورهای کبد را هدف قرار می دهند

به گزارش مجله سرگرمی، محققان به تازگی دارویی را با استفاده از نانوذرات پلاتین ساختندکه تومورهای کبد را مورد هدف قرار می دهد.

نانوذرات پلاتین تومورهای کبد را هدف قرار می دهند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، استفاده از داروهای شیمیایی در کشتن سلول های سرطانی موثر است اما متاسفانه این داروها سلول های سالم را نیز مورد هدف قرار می دهند.

براساس گزارش نیواطلس، در حال حاضر مؤسسه فناوری فدرال زوریخ راهی را برای درمان سرطان کبد پیدا کردند که از نانوذرات پلاتین برای هدف قرار دادن سلول های سرطانی استفاده می نماید.

این تیم تحقیقاتی نانوذرات پلاتین را در نمونه هایی از 10 نوع سلول مختلف انسانی که سرطانی و سالم بودند، آزمایش کردند. آنها دریافتند که داروهای جدید تنها در سلول های سرطانی کبد به سم تبدیل شدند و در سلول های سالم وجود نداشتند.

طبق گفته محققان؛ این نانوذرات برای تاثیرگذاری بر روی تومورها طراحی شده اند و انتها برای درمان سرطان کبد و با کمترین عوارض جانبی مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر سرطان کبد جزء بیماری های لاعلاج محسوب می گردد. در صورت انجام عمل جراحی فقط 25 درصد از تومور کبد را می توان خارج کرد. پیوند کبد هم در اندک بیمارانی موفقیت آمیز است ضمن اینکه دارودرمانی هم بسیار شایع است.درمان سرطان کبد بستگی به مرحله پیشرفت بیماری دارد. اگر زود تشخیص داده گردد، احتمال موفقیت درمان بالا می رود.

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12804

به "نانوذرات پلاتین تومورهای کبد را هدف قرار می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات پلاتین تومورهای کبد را هدف قرار می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید