10 جاذبه گردشگری سوئیس که حتما باید دید

به گزارش مجله سرگرمی، با این که سوئیس کشور کوچکی در اروپا محسوب می گردد، با این حال اماکن توریستی سوئیس از تنوع بالایی برخوردار است. رشته کوه های پوشیده از برف آلپ با بیش از 200 قله بالای 3000 متر در کنار روستاهای چشم نواز، قلعه های باستانی، دریاچه های درخشان و مناظر طبیعی منحصر به فرد، نظر هر توریستی را به خود جلب می نماید.

10 جاذبه گردشگری سوئیس که حتما باید دید

در عین حال فرصت چشیدن طعم غذاهای خوش مزه، شکلات و پنیرهای مشهور هم زمان با بازدید از اماکن توریستی بهشت اروپا، آن را به سورپرایزی هیجان انگیز و لذت بخش مبدل ساخته است.

مناظر حومه شهر، دریاچه ها و کوه های سوئیس در تمام طول سال زیبا بوده و فعالیت هایی نظیر اسکی روی برف، پیاده روی در دامنه سرسبز کوه و یا شرکت در فستیوال ها و جشن های سوئیسی، ایام خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

1- ماترهورن، زرمات Matterhorn, Zermatt

این کوه عظیم الجثه هرمی شکل، بی شک یکی از برترین سوژه های عکاسی کوهستان در سراسر جهانست. مارترهورن مشهورترین قله در مجموعه کوه های آلپ و یکی از جذاب ترین اماکن توریستی سوئیس به شمار می رود.

کوه هم مرز با ایتالیا یعنی ماترهورن با ارتفاع 4478 متری اش، هرساله کوه نوردان و توریست های مشتاقی را از سراسر جهان برای صعود و فتح قله به سمت خود می کشاند. از این رو تله کابین ها به صورت پیوسته کوه نوردان را در تابستان و اسکی بازها را در فصل زمستان به سمت ایستگاه این کوه در زرمات، یعنی بلندترین ایستگاه تله کابین سلسله کوه های آلپ می برند.

جالب است بدانید که چهار جبهه پرشیب ماترهورن، دقیقا در جهت چهار جهت اصلی قطب نما قرار دارند. در دامنه این قله باشکوه نیز دهکده زرمات قرار گرفته که به عنوان یک اقامتگاه بین المللی با امکاناتی نظیر کالسکه، اسب سواری، کلبه های عجیب و قدیمی و رستوران ها و هتل های بین المللی، در کنار نمای کوه ماترهورن، یکی از جذاب ترین اماکن توریستی سوئیس محسوب می گردد.

مسئولان این منطقه به منظور حفظ کیفیت ناب هوا و محیط آرامش بخش کوهستان، استفاده و ورود هرگونه وسیله نقلیه موتوری را به این محدوده منع کرده اند. در زمستان، اسکی بازها می توانند از فاصله 300 کیلومتری به سمت دامنه ماترهورن سرازیر شوند و در تابستان نیز افراد می توانند از فعالیت هایی نظیر شنا، تنیس، پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و حتی اسکی در یخچال های طبیعی تابستانی زرمات استفاده نمایند.

2- قلعه چیلون، مونتروکس Chateau de Chillon, Montreux

در کنار ساحل دریاچه ژنو در نزدیکی مونتروکس، قلعه چیلون الهام بخش هنرمندان و نویسندگان متعددی در قرن های مختلف بوده است؛ مشاهیری هم چون لرد بایرون، ژان ژاک روسو و ویکتور هوگو که در عصر خود درباره این گنجینه معماری مطالب مختلفی نوشته اند.

قلعه چیلون به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سوئیس، زمانی در نقش دژ محافظ کنت ها و دوک های منطقه ساووی Savoy در قرن 12 میلادی مورد استفاده بوده است. این معماری باستانی و زیبا از 25 ساختمان در هم تنیده، در 3 حیاط مجزا شکل گرفته است.

Great Halls قلعه چیلون به همراه منظره جذاب دریاچه ژنو، اتاق های زیرزمینی دوره گوتیک، کلیسایی کوچک که با نقاشی های قرن 14 تزئین شده و Camera Domini، اتاق خواب دوک ساووی که با نقاشی های قرون وسطی آراسته شده، نظر هر توریست و گردشگری را به خود جلب می نمایند.

برج ها، قنات ها، فضاهای زیرزمینی، اتاق خواب ها، نقاشی ها، اسلحه خانه، تزئینات و مبلمان و هر آن چه که فکرش را بکنید، بدون هیچ تغییری از قرن 12 در این قلعه محفوظ مانده و به همین دلیل به عنوان یکی از جذاب ترین اماکن توریستی سوئیس، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند.

شما در تمام فصول سال می توانید با استفاده از قایق، اتوبوس و یا پای پیاده به شهر زیبای مونتروکس سوئیس و قلعه تاریخی چیلون رفته و از ساختمان های آن بازدید کنید.

3- منطقه جانگ فرا سوئیس The Jungfrau Region

یکی از محبوب ترین تجارب سفر در ارتفاعات زیبای برنیس Bernese، سفر با قطار به منطقه Jungfraujoch یا نقطه ای ملقب به بام اروپا Top of Europe است. جانگ فرا به عنوان یکی از اماکن توریستی سوئیس، تراسی مرتفع با منظره ای استثنایی و رصدخانه ای علمی است که در ارتفاع 3.454 متری کوه قرار گرفته است.

طولانی ترین یخچال طبیعی اروپا و میراث جهانی یونسکو یعنی یخچال آلیتچ Great Aletsch Glacier از منطقه جانگ فرای سوئیس آغاز می گردد و راستا مشهور ایگر Eiger Trail نیز از ایستگاه یخچال طبیعی ایگر تا Alpiglen، به کوه های شمالی متصل شده است.

از دیگر راستاهای پیاده روی و کوه نوردی این منطقه می توان به راستا پانوراما Panorama Way به نخستین سرازیری آفتابی جنوبی؛ یخچال طبیعی جرج Gletscherschlucht و Öpfelchüechliwäg و راستای مرتفع از هولشتاین Holenstein تا براندگ Brandegg از میان گل ها، مراتع آلپ و جنگل های سرسبز اشاره نمود.

اما آن دسته از توریست هایی که تمایل به فعالیت کمتر دارند نیز می توانند از تله کابین های سوئیسی برای لذت بردن از مناظر زیبای دره لاتر برونن Lauterbrunnen استفاده نمایند.

یکی دیگر از نقاط جذاب و اماکن توریستی سوئیس، دهکده کوهستانی گریندوالد Grindelwald در منطقه جانگ فرا است که بستری مناسب برای ماجراجویی در میان کوه ها را برای شما فراهم می کند.

این دهکده به عنوان یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین اقامتگاه های سوئیس در دامنه کوه های پوشیده از برف و تاج شکل واترهورن Wetterhorn و جنبه شمالی راستا ایگر، یکی از چالش برانگیزترین و سخت ترین راستاهای کوه نوردی جهان قرارگرفته است.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در میان کوه های مذکور، دو یخچال طبیعی درخشان دهکده گریندوالد قرار گرفته و برای دسترسی به بهترین مناظر این منطقه، کوه فالهورن Faulhorn با ارتفاع 2.681 متری، گزینه مناسبی برای دید 360 درجه و فراموش نشدنی کوهستان های سوئیس خواهد بود.

4- پارک ملی سوئیس، زرنز Swiss National Park, Zernez

پارک ملی سوئیس Schweizerischer با برخورداری از 172 کیلومتر مربع از مناظر طبیعی دست نخورده یخچال های طبیعی، مراتع سرسبز، آبشارها و جنگل های باشکوه، بدون شک یکی از برترین تجربه های سفر به سوئیس خواهد بود.

با وجود 21 راستا پیاده روی، بازدیدنمایندگان فرصت این را دارند تا نیم نگاهی به مناظر طبیعی و پوشش گیاهی این منطقه وسیع داشته باشند و در بعضی موارد، به هنگام پیاده روی حیوانات نادری نظیر عقاب طلایی، بز و موش خرمای کوهی، گوزن قرمز و روباه را از نزدیک مشاهده نمایند.

پارک ملی سوئیس یکی از مناطق بکر طبیعی و خاستگاه بیش از 5000 نوع حیوان و 100 نوع مختلف از پرندگان است. این پارک ملی از مناطق زرنز، اس چانف S-chanf و Scuol قابل دسترسی است.

5- دریاچه ژنو Lake Geneva و فواره بلند ژِدو

دریاچه فیروزه ای ژنو از غرب با شهر ژنو و از شرق با لوزان احاطه شده است. به این دریاچه Lem an به معنی فضای بزرگ آبی نیز گفته می گردد.

ژنو به عنوان سومین شهر بزرگ سوئیس، در بین دو قله پوشیده از برف و در نقطه ای قرار گرفته که آب رودخانه رون Rhône به دریاچه ژنو سرازیر می گردد. این شهر فرانسوی زبان، در واقع پایتخت صلح است و مقر اروپایی سازمان ملل نیز محسوب می گردد.

دریاچه ژنو به عنوان یکی از اماکن توریستی سوئیس با تفرجگاه ها، پارک ها و باغ های مختلف احاطه شده و نقطه ای زیبا برای گشت و گذار در ساختمان های تاریخی این منطقه به شمار می رود.

در این بین فواره معروف Jet dEau دریاچه ژنو نیز با پرتاب آب تا ارتفاع 150 متر در کنار صحنه هنری و بین المللی Opera House و Grand Théâtre، از سمبل ها و جاذبه های معروف توریستی سوئیس هستند.

در عین حال لوزان از فاصله حدودا 62 کیلومتری ژنو، چشم انداز دوست داشتنی و کم نظیری از دریاچه و قله های سر برافراشته آلپ در دوردست را برای شما به نمایش در می آورد. کافیست تا هم چون سایر توریست ها در شهر قرون وسطایی پیش رویتان قدم زده و از کافه ها و بوتیک های جذاب و کلیسای جامع دوران گوتیک لذت ببرید.

بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که در دامنه کوه های آلپ و در کنار دریاچه ژنو، هرساله مونتروکس میزبان فستیوال جهانی موزیک جاز در ماه های جون و جولای است.

6- لوگانو Lugano

دریاچه لوگانو که در مرز سوئیس- ایتالیا در تیسینو Ticino واقع شده، تنها منطقه در سوئیس است که زبان رسمی آن ایتالیایی بوده و با ویلاهایی رویایی، حس و حال جذاب مدیترانه ای را در خاطر بازدیدنمایندگان تداعی می کند.

با اینکه در دوردست قله های پوشیده از برف به چشم می خورد، اما با این حال مرکبات، انجیر، خرما و انار در هوای معتدل این منطقه به خوبی رشد می کند.

همچنین بدون تردید در شهرهای محدوده دریاچه لوگانو و دریاچه مگیور Maggiore در غرب نیز احساس خاص ایتالیایی در تمامی نقاط هم مرز با ایتالیا و معماری، فروشگاه ها و شور و شوق غذاهای خوش طعم این بخش به چشم می خورد.

گردشگران می توانند با استفاده از کشتی های بخار و یا اجاره قایق به گشت و گذار در مناطق مختلف این دریاچه بپردازند. اما برای تجربه نمای 360 درجه و بی نظیر از حومه شهر، دریاچه و قله های برفی یکی از جذاب ترین اماکن توریستی سوئیس، کوه سن سالواتوره Monte San Salvatore است.

لوگانو به عنوان مرکز مالی و بزرگترین و مهم ترین شهر تیسینوی سوئیس، یک اقامتگاه تابستانی محبوب در میان بازدیدنمایندگان محسوب می گردد و افراد می توانند در خلال سفر خود به سوئیس از ساختمان های تاریخی نئوکلاسیک و موزه های شهر بازدید نمایند.

7- برن Bern

در منطقه ای بی نظیر و مستقر بر روی شبه جزیره رودخانه آره River Aare، پایتخت کشور سوئیس یعنی شهر تاریخی برن قرار گرفته است. این شهر قرون وسطایی با خیابان های سنگفرش شده به عنوان میراث جهانی یونسکو محسوب می گردد.

شهر برن یکی دیگر از اماکن توریستی سوئیس است که جاذبه های فراوانی را برای گردشگران به همراه دارد؛ توریست ها می توانند از بلندترین کلیسای سوئیس بازدید کرده و به وسیله برج آن از نمای پانورامای شهر لذت ببرند.

هم چنین جاذبه های توریستی دیگری نظیر فواره آبی قرن 16، برج ساعت قرون وسطایی Zytglogge با عروسک های متحرک و مرکز خرید 6 کیلومتری که سوئدی ها به آن Lauben می گویند در کنار باغ رز معروف Rosengarten، گردشگران را به مشاهده زیبایی های این شهر قدیمی دعوت می کند.

شهر برن موزه های بسیاری دارد که بدون شک عاشقان هنر با بازدید از گالری های تاثیرگذاری همچون Zentrum Paul Klee (که دربردارنده بزرگترین مجموعه آثار این هنرمند مشهور است) و موزه هنر برن Kunstmuseum، لذت زیادی خواهند برد.

اگر اهل خرید هستید، حتما به فروشگاه ها و بازارهای مستقر در میدان مجلس Bundesplatz با منظره بی نظیر ساختمان مجلس به سبک دوره رنسانس Bundeshaus سر بزنید و در صورت داشتن وقت بیشتر ، همراه خانواده از پارک خرس دیدن کنید.

8- لوسرن Lucerne

دریاچه ای فیروزه ای و درخشان را تصور کنید که توسط کوه ها احاطه شده است و در کنار آن، شهری بدون ماشین و قرون وسطایی، پل های سرپوشیده، تفرجگاه های روی آب، ساختمان های باستانی و دیوارنگاری شده و میادین غرق در نور با فواره هایی زیبا، همگی در قالب یکی از جذاب ترین اماکن توریستی سوئیس یعنی شهر لوسرن، رویاها را به واقعیت بدل ساخته است.

یکی دیگر از مواردی که موجب شهرت این شهر در سراسر جهان شده، نوازندگان مشهور شیپور برنزی منطقه اسکاندیناوی، رهبران ارکستر و برگزاری ارکسترهای عظیم و فستیوال های بین المللی موسیقی آن است.

پل کلیسا Chapel Bridge که در قرن 14 میلادی ساخته شده یکی از مشهورترین نمادهای شهر لوسرن سوئیس است. در پارک کوچکی در این شهر، اثر تاریخی و مشهور شیر قرار گرفته است، مجسمه ای با مفهومی تلخ و غم انگیز از شیری در حال مرگ که به افتخار مرگ قهرمانانه گاردهای سوئیسی در خلال حمله تویلری ها Tuileries در انقلاب فرانسه، در این مکان قرار گرفته است.

اما چنان چه جزو علاقمندان تاریخ باشید، موزه حمل و نقل Swiss Transport با نمایشگاهی گسترده از انواع وسایل نقلیه مانند: سفرهای هوایی و فضایی، لوکوموتیوهای راه آهن و آسمان نما و یا همان Planetarium برای شما جذاب خواهد بود.

همچنین می توانید برای برخورداری از بهترین مناظر شهر لوسرن، کوه های آلپ و دریاچه، به وسیله وسایل نقلیه کابلیfunicular به سمت منطقه Dietschiberg در سمت شمال دریاچه لوسرن، منطقه کوهستانی Mt. Pilatus و یا منطقه مشهور Mt. Rigi حرکت کنید.

9- آبشار راین The Rhine Fallse

یکی دیگر از اماکن توریستی سوئیس، بزرگ ترین آبشار اروپا یعنی آبشار راین است که از عجایب طبیعی و جذاب توریستی این کشور محسوب می گردد. در شمالی ترین نقطه از کشور سوئیس در نزدیکی شهر شاف هاوسن Schaffhausen ، این آبشار عظیم با عرضی بیش از 150 متر، غرش کنان به سمت پایین سرازیر می گردد.

بازدیدنمایندگان می توانند از چندین سکوی مختلف به مشاهده مناظر طبیعی Hk بپردازند، اما در عین حال آن دسته از افرادی که اهل ماجراجویی هستند و دل و جرات کافی دارند، می توانند با کرایه قایق شخصی به قلعه های نزدیک کلوس لاوفن Schloss Laufen و کلوس ورث Schloss Wörth بروند.

بد نیست بدانید که در روز ملی سوئیس در تاریخ 1 آگوست، آتش بازی های هیجان انگیز Rheinfall flaunts، جمعیت عظیمی از توریست ها را به این منطقه می کشاند.

10- اینترلاکن Interlaken

بی دلیل نیست که به کشور کوچک اما جذاب سوئیس بهشت اروپا می گویند. این بدین خاطر است که جاذبه های توریستی این کشور در تمام فصول سال به قدری زیاد است که مطمئنا یکبار سفر به سوئیس برایتان کم خواهد بود.

از دیگر اماکن توریستی سوئیس که در میان دو دریاچه تونThun در غرب و دریاچه برینز Brienz در شرق قرار گرفته، می توان به اینترلاکن به عنوان یکی از محبوب ترین اقامتگاه های تفریحی تابستان اشاره نمود.

در مرکز شهر اینترلاکن ، هوهمات Höhematte با قریب به 35 هکتار فضای باز یکی از شاهکارهای برنامه ریزی شهری است و در کنار آن باغ های گل، هتل ها و کافه های اطراف بلوار هوهوگ Höheweg مناظر بدیعی از کوهستان را شکل داده اند.

قله های کوهستانی و عظیم ایگر، مون Mönch و جانگ فرا و دریاچه های خبرنگاران در نزدیکی شهر اینترلاکن فرصت خوبی را برای ماجراجویان ارتفاعات آلپ و انجام فعالیت هایی نظیر پیاده روی، کوه نوردی، فرود از صخره ها و قایق سواری کایاک رقم می زند.

بیش از 45 راستا راه آهن کوهستانی، وسایل نقلیه کابلی نظیر تله کابین، تله سیژ و تخت روان اسکی بازان، به راحتی توریست ها را به حومه دیدنی شهر می برد. در زمستان نیز اسکی بازان و اسنوبوردرها می توانند از میان اقامتگاه های تفریحی مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کرده و با استفاده از راستاهای حرفه ای و گسترده در سرتاسر مناطق کوهستانی کشور به اسکی بپردازند.

در تابستان اما اینترلاکن به عنوان یکی از اماکن توریستی سوئیس میزبان مشتاقان پرواز با پاراگلایدر است که از راستا بیتنبرگ Beatenberg تا نیدرهورن ادامه دارد. شما همچنین می توانید برای برخورداری از برترین مناظر اطراف، با استفاده از کشتی های بخار در اطراف دریاچه به گردش بپردازید.

پیشنهاد ویژه: زوریخ Zurich

اما در کنار تنوع بی شمار اماکن توریستی سوئیس، نمی توان از بزرگترین شهر این کشور یعنی زوریخ به سادگی گذشت.

مکانی که قطب اصلی حمل و نقل و نقطه آغاز بسیاری از توریست هایی است که برای تفریح به سوئیس سفر کرده اند. این شهر در انتهای شمال غربی دریاچه زوریخ تا رودخانه لیمات Limmat گسترده شده است.

علاوه بر ظاهر دقیق و پر از جزئیات این شهر، پایتخت دولتمند بانکداری از گنجینه های فرهنگی فراوانی برخوردار است. می توان گفت که بهترین مکان برای آغاز یک تور پیاده روی خیابان های سنگی شهر قدیمی با فروشگاه ها، کافه ها و گالری های عجیب و غریب آن است.

راستا نسبتا طولانی باهن هوفسترس Bahnhofstrasse نیز یکی از راستاهای برتر و مشهور خرید در اروپاست که با فروشگاه های لباس های فشن، ساعت و جواهرات، نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.

پس از گشت و گذار در بوتیک های متنوع زوریخ، شما می توانید بیش از 50 موزه و 100 گالری هنری در این شهر جذاب پیدا کنید که در این میان بهترین گزینه موزه کونستهاوس زوریخ Kunsthaus Zürich است. موزه ای هنری که در بردارنده مجموعه چشمگیری از آثار قرون وسطی تا مدرن است.

یکی دیگر از موزه های پیشنهادی و دیدنی زوریخ ریتبرگ Rietberg Museum است که بر روی آثار غیر اروپایی کشورهایی چون چین، هند و آفریقا تمرکز دارد.

اما کافیست تا با قدم زنی کوتاه در یکی از جذاب ترین اماکن توریستی سوئیس یعنی ایستگاه اصلی زوریخ، به موزه ملی این شهر در قلعه عهد گوتیک رفته و با تمامی نکات برجسته فرهنگی این کشور آشنا شوید.

در عین حال باغ وحش منحصر به فرد این شهر با برخورداری از پارک فیل ها، برنامه رژه پنگوئن ها و خانه تزئین شده و تابستانی ماداگاسکار، مطمئنا جذابیت های فراوانی برای بازدیدنمایندگان خواهد داشت.

در آخر بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با استفاده از قطار می توانید از داخل شهر زوریخ به کوهستان یوتلبرگ Uetliberg رفته و از آنجا از زاویه ای فراگیر و متفاوت به تماشای شهر و حومه شهر زوریخ بپردازید.

گروه شرکت های خبرنگاران با سالها تجربه در امر اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی شینگن، آماده ارائه مشاوره رایگان و تورها و خدمات متنوع توریستی به شما عزیزان است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: نیلگام
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32232

به "10 جاذبه گردشگری سوئیس که حتما باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه گردشگری سوئیس که حتما باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید