نانوذرات بلوری تومور های سرطانی سر و گردن را نابود می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، اطلاعات منتشر شده به وسیله یک شرکت خارجی نشان می دهد که فناوری نانوذرات بلوری دارای خواص ضدتومور برای از بین بردن سرطان سر و گردن است.

نانوذرات بلوری تومور های سرطانی سر و گردن را نابود می نماید

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، فناوری نانوذرات شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix) اثر تومورکُشی در مراحل اولیه سرطان سر و گردن را نشان می دهد.

شرکت نانوبیوتیکس پیش از نشست سالانه 2021 انجمن آمریکایی بالینی آنکولوژی، گفته است که نانوذرات تولیدی آن ها در یک آزمایش مقدماتی فاز اول، قادر به کوچک کردن تومور در حدود 77 درصد بیماران است.

NBTXR 3 متشکل از نانوذرات بلوری است که با تزریقات داخل تومور تحویل می گردد. از 13 بیمار ارزیابی شده که به آن ها NBTXR 3 به همراه داروی anti-PD-1 داده شده، فقط کمتر از 77 درصد دچار رگرسیون تومور شده اند.

از پنج بیمار که داروی anti-PD-1 دریافت ننموده بودند، 80 درصد شاهد بازگشت تومور بودند. از هشت بیماری که مقاومت قبلی نسبت به anti-PD-1 نشان دادند، 75 درصد رگرسیون تومور مشاهده کردند.

NBTXR 3 قبلاً برای سارکوم بافت نرم پیشرفته محلی در 27 کشور اتحادیه اروپا تأیید شده است. هنوز هم نانوبیوتیکس در پی این است که ابتدا آن را به اسم یک عامل واحد برای سرطان سر و گردن (HNSCC) در آمریکا توزیع کند.

NBTXR محصولی است که برای از بین بردن تومور سرطانی طراحی شده و با رادیودرمانی فعال می گردد. این نانودارو به وسیله از بین بردن فیزیکی سلول با تومور مقابله نموده و سیستم ایمنی بدن را هم علیه سرطان فعال می نماید. این نانوداروی ضدسرطان دارای پتانسیل های درمانی بالایی است، به طوری که می تواند شرایط موجود در بازار را تغییر دهد.

بعلاوه این راهبرد به گونه ای طراحی شده که احتیاج های موجود در بخش پزشکی را برای تعداد زیادی از بیماران پاسخ دهد. براساس داده های بالینی و پیش بالینی، NBTXR 3 می تواند سنگ بنای فناوری جدیدی در بخش ایمنوآنکولوژی باشد.

نانوبیوتیکس راهبرد های مختلفی برای درمان سرطان دارد که از آن جمله می توان به روش NanoXray اشاره نمود که یک روش مکمل رادیودرمانی است و کارایی درمان سرطان را افزایش می دهد. با استفاده از این روش می توان بافت های سرطانی صلب را از بین برد. سرطان هایی نظیر سرطان سر و گردن، سرطان کبد، سرطان پروستات و سرطان پستان با استفاده از این روش قابل درمان است.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152705

به "نانوذرات بلوری تومور های سرطانی سر و گردن را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوذرات بلوری تومور های سرطانی سر و گردن را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید