ناامیدی از ریشه کنی مدارس ناایمن

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 22 هزار و 700 کلاس درس نیمه تمام داریم که پراکندگی آن در استان های مختلف متفاوت است گفت: اعتباراتمان را به سمت مدارس نیمه تمام می بریم. همکاران را ملزم کردیم مدارس نیمه تمام را تکمیل نمایند.

ناامیدی از ریشه کنی مدارس ناایمن

مهراله رخشانی مهر در گفت وگو با خبرنگاران، درباره وضعیت تحویل پروژه های آموزشی در سال تحصیلی آینده اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 97، بیش از 1,600 میلیارد تومان بودجه در اختیارمان نهاده شد، پیش بینی ما تکمیل پروژه های نیمه تمام بود اما با نوسانات قیمتی اتفاق افتاده توانستیم تا 10 هزار کلاس درس را به بهره برداری برسانیم.

وی اضافه کرد: برآورد ما این است برای سال آینده نیز حتماً بیش از 10 هزار کلاس درس را تحویل می دهیم البته علاقه مند بودم این رقم را به 14 و 15 هزار پروژه برسانم که برای رسیدن به آن حتماً کوشش می کنیم ولی با توجه به شرایط نسبت به آن تردید داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به این پرسش که در نهایت چه زمانی شاهد ریشه کنی مدارس ناایمن، فرسوده و با قدمت بسیار بالا خواهیم بود؟ گفت: براحتی نمی توان در این باره سخن گفت و عددی را گفت؛ آیا 20 سال آینده قیمت ها مثل امروز است؟ قطعاً افزایش قیمت وجود دارد. در برنامه چهارم و پنجم توسعه اتفاق خوبی افتاد و از حساب صندوق ذخیره ارزی که آن موقع موجودی داشت چهار میلیارد دلار کنار گذاشتند و به سازمان نوسازی مدارس دادند. نتیجه، ساخت تعداد زیادی مدرسه بود. اگر مشابه این تصمیم، تدبیر خاصی اتخاذ نگردد و بودجه ای تزریق ننمایند، چشم اندازی برای ریشه کنی مدارس ناایمن نمی بینم، حالا اینکه بگویم 20 سال دیگر یا 40 سال دیگر چندان دقیق نیست.

رخشانی مهر ادامه داد: البته ناگفته نماند از 10 هزار کلاس درسی که سال 97 تحویل دادیم 80 درصد احداثی بوده و عمده آن تخریب و بازسازی نبوده است. به عنوان مثال سایت مسکن مهر در منطقه ای ساخته شده و با توجه به افزایش جمعیت، مدرسه جدید احداث نموده ایم. یا در حاشیه شهرها به علت افزایش مهاجرت و به تبع آن جمعیت، اقدام به ساخت مدرسه جدید نموده ایم. این مدارس احداثی است و شمار تخریبی های بازسازی شده 20 درصد بوده است. در واقع احتیاج آنی و روز را رفع می کنیم.

وی در پاسخ به اینکه پس با این اوصاف از آمار مدارس ناایمن کم نمی گردد؟ گفت: ما اعتباراتمان را به سمت مدارس نیمه تمام می بریم. همکاران را ملزم کردیم مدارس نیمه تمام را تکمیل نمایند. بسته به اینکه پروژه ها در چه مناطق و از چه نوعی باشند آمارها متفاوت است. با توجه به کاهش اعتباراتی که در بخش بودجه تخریب و بازسازی داشتیم بعید می دانم پروژه های نیمه تمام ما جزو تخریبی ها باشند و احتمالاً بخش جدی آنها احداثی اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه 22 هزار و 700 کلاس درس نیمه تمام داریم که پراکندگی آن در استان های مختلف متفاوت است گفت: احتمالاً همانند امسال اغلب پروژه های ما درسال آینده خیرساز هستند.

رخشانی مهر درباره استان های رکورددار مدارس فرسوده گفت: میانگین 30 درصد مدارس فرسوده تقریباً در کل کشور پراکنده است و ممکن است در جایی کمتر و در جایی بیشتر باشد. در این میان استان هایی چون البرز و سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی که سرانه پایینی دارند ویژه تر دیده می شوند.

facloob.ir: کلوب فارسی | دورهمی خبری و تحلیلی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14397

به "ناامیدی از ریشه کنی مدارس ناایمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامیدی از ریشه کنی مدارس ناایمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید