موتور جستجوی کالا

به گزارش مجله سرگرمی، تا به حال برای شما رخ داده که به دنبال خرید کالایی باشید، اما امکان خرید آن برایتان فراهم نشود؟ مثلا تا تاریکی هوا مشغولِ کار باشید و تا به خودتان بیایید همه پاساژ ها و فروشگاه ها بسته شده باشند! یا نتوانید محصولی متناسب با بودجه خودتان پیدا کنید! حتی ممکن است از گفتن قیمت پیشنهادیتان به فروشنده خجالت بکشید! اصلا چرا راه دور برویم؟ ممکن است در قرنطینه کرونایی به سر ببرید و حتی خرید از سوپرمارکت هم برایتان تبدیل به یک معضل شده باشد! خلاصه هزار و یک مساله وجود دارد که می تواند از خرید محصول مورد نظرتان به صورت حضوری جلوگیری کند. طبیعی است که در چنین شرایطی به سراغ خرید اینترنتی می روید.(چه بسا خرید اینترنتی برای بسیاری از افراد گزینه اول است!)

موتور جستجوی کالا

خرید اینترنتی، بله یا خیر؟

هنوز هم بعضی از افراد، خرید اینترنتی را یک ریسک بزرگ می دانند و در انجام آن تردید دارند! هر چند که خرید و فروش آنلاین هنوز با چالش هایی روبرو بوده و راه درازی پیش روی آن است، اما باید پذیرفت که بازار غیرآنلاین هم با وجود قدمت چندهزارساله خالی از عیب نیست. و در بسیاری موارد نمی تواند جوابگوی احتیاج های بزرگ انسان امروزی باشد. بنابراین به نظر می رسد در قرن بیست و یکم و عصرِ اینترنت، تجربه کردن این موضوع از انجام ندادن آن بهتر باشد.

چگونه یک خرید اینترنتی پیروز داشته باشیم؟

برای آن که یک خرید آنلاینِ پیروز را تجربه نموده و محصول مورد نظرتان را پیدا نمایید، ابتدا باید یک جوینده خوب و ماهر باشید! شاید جستجوی یک کالا در فروشگاه های بی شمارِ اینترنتی و مقایسه کیفیت و قیمتِ آن غیرممکن و طاقت فرسا به نظر بیاید. اما جالب است بدانید سایت هایی وارد میدانِ معاملات اینترنتی شده و جان خریدار را خریده اند!

این سایت ها بستری را برای کاربران فراهم می کنند تا بتوانند انواع محصولات مورد نظر خود را جستجو کنند، مشخصات و قیمت کالا را آنالیز کنند و در صورت تمایل به فروشگاه اینترنتیِ معتبر برای خرید محصول ارجاع داده شوند. به این گونه سایت ها که حکم بازار را در اینترنت دارند، موتور جستجوی کالا می گویند. در سایت های جستجوگر از خرید زیورآلات تا خرید لوازم التحریر و حتی خرید خودرو امکان پذیر است! ساده بگوییم از شیر مرغ تا جان آدمی زاد!

چرا باید از موتور های جستجوی کالا یاری بگیریم؟

موتور های جستجوی کالا در واقع شما را از سردرگمی نجات داده و هر چه را که برای یک خرید پیروز و رضایت بخش احتیاج دارید فراهم می کنند. سه مورد از مهمترین امکاناتی که این موتور های جستجوگر در اختیارتان میگذارند از این قرار است:

1.آنالیز دقیق مشخصات

فرض کنید برای خرید گوشی یا خرید لپتاپ اقدام به جستجو نموده اید. برای شناخت این نوع محصولات باید موارد مختلفی از جمله رم، اندازه صفحه، قدرت باتری، کیفیت تصویر، حافظه و... را آنالیز کنید. موتورهای جستجوی کالا در کنار عکس هر محصول مشخصات دقیق آن را برای کاربران به نمایش می گذارند.

2.ارائه لیست قیمت

یکی از امکاناتی که موتورهای جستجوی کالا در اختیار کاربران قرار می دهند ارائه لیست کاملی از قیمت هاست. مثلا ممکن است شما به دنبال خرید هدفون با بودجه محدود باشید. به وسیله جستجو در این موتور ها می توانید با برندها و مدل های ارزان تر هدفون آشنا شوید.

3.امکان فیلتر کردن

یکی از جالب ترین شرایطی که در سایت های جستجوی کالا فراهم است، استفاده از فیلترینگ می باشد.

مثلا اگر شما به دنبال خرید کفش ورزشی مردانه آبی باشید، در ویترین هیچ فروشگاه و مغازه ای صرفا کفش های آبی رنگ را نخواهید دید! اما موتورهای جستجو این اجازه را به شما می دهند که کالاها را با هر خاصیتی که بخواهید تفکیک کنید و محصولات را از فیلتر رنگ، برند، قیمت، سایز و... بگذرانید.

معرفی فروشگاه های معتبر

یکی از چالش های خرید آنلاین معتبر بودن فروشگاه اینترنتی است. این که محصول به موقع و سالم به دستمان برسد وهمان چیزی که ادعا شده باشد یا خیر، تا حد زیادی به اعتبار فروشگاه بستگی دارد. در بعضی از خرید ها نیز مساله اصل یا تقلبی(فیک) بودن جنس به میان می آید. مانند خرید ساعت مچی یا خرید عطر و.... موتورهای جستجوی کالا سعی می کنند فروشگاه های معتبر را جهت خرید محصول به مخاطب معرفی کنند.

آیا موتورهای جستجوی کالا صرفا برای خرید اینترنتی استفاده می شوند؟

سایت های جستجوگر کالا با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند، تنها برای خریدهای اینترنتی مورد استفاده قرار نمی گیرند. بلکه افراد زیادی قبل از اقدام به خرید حضوری و یا صرفا برای کسب اطلاعات از این موتورهای جستجو بهره می برند.

تفاوت موتور جستجوی کالاوفور با دیگر موتورهای جستجو

در کالاوفور در صفحه هر محصول فقط مشخصات و قیمت استخراج شده از یک فروشگاه قرار داده می شود ، در واقع به هر محصول فروشگاه اینترنتی، یک صفحه منحصر بفرد در کالاوفور تخصیص داده می شود و احتیاجی نیست با دیگر فروشگاه های اینترنتی جهت نمایش در لینک دکمه خرید رقابت کنند.به این ترتیب عدالت در بین تمامی فروشگاه ها رعایت می شود و مشتریان با توجه به قیمت و مشخصات استخراج شده از هر فروشگاه، کالای خود را انتخاب می کنند.

تفاوت استخراج محصولات کالاوفور با دیگر موتورهای جستجوی کالا

در موتور جستجوی کالاوفور، عنوان محصول ،تصویر محصول ، قیمت محصول و مشخصاتی که هر فروشگاه برای محصول خود قرار داده است توسط ربات های کالاوفور استخراج می گردند.علاوه بر این فروشگاه های مختلف در صورت لزوم می توانند درخواست استخراج قسمت های دیگر را هم اعلام کنند تا بعد از آنالیز بخش مربوطه، آن قسمت به صفحه محصولات آنان اضافه شود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106144

به "موتور جستجوی کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور جستجوی کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید