منطقه محبوب خانه اولی ها در پایتخت

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : منطقه چهار پایتخت در لیست مناطقی است که بیشترین معاملات در آنجا انجام می شود، 8.82 درصد افزایش نرخ داشته و متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در آن 28 میلیون و 810 هزار تومان بوده است.

منطقه محبوب خانه اولی ها در پایتخت

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، منطقه 4 را منطقه محبوب خانه اولی ها می دانند، این منطقه داری 9 ناحیه است و محله های مختلفی مانند تهرانپارس غربی و شرقی، لویزان، مجیدآباد و... دارد. این منطقه به خاطر آب و هوایش یکی از سرسبزترین مناطق تهران به شمار می آید.

محله محبوب منطقه 4 کجاست ؟

تهرانپارس غربی برای خرید خانه از محبوب ترین محله های منطقه 4 است. این محله به خاطر چشم انداز طبیعی مناسبش، تراکم خوب بافت مسکونی و بوستان ها و فضای سبز پرشمار به گزینه اول خریداران آپارتمان منطقه 4 تبدیل شده است. نرخ ساخت و ساز نیز در سال های اخیر در این محله بالا بوده است. البته طبیعتا به خاطر تقاضای بالا، قیمت زمین در این محله از سایر محله های منطقه 4 گران تر است.

محله ای که به درد خانواده های شلوغ می خورد

محله تهرانپارس شرقی مناسب خانواده هایی است که فرزندان زیادی دارند. در این منطقه مراکز آموزشی، فرهنگی و ورزشی فراوانی وجود دارد که می توانند محلی برای گذران اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان باشند. اگر خانواده ای مذهبی دارید محله شیان و لویزان در منطقه 4 مناسب شما است. این محله به خاطر وجود مساجد و امام زاده های زیاد مذهبی تر از سایر محلات منطقه 4 است. ضمن اینکه در سال های اخیر نرخ تبدیل بافت فرسوده به نوساز در این محله بالا بوده است.

محله ضرابخانه هم مناسب آن هایی است که دسترسی به راه های اصلی شهری برایشان اهمیتی ویژه دارد. این محله به خاطر همجواری با چند بزرگراه از این نظر شرایط مناسبی دارد. علاوه بر این کنترل میزان تراکم در این محله به خوبی اجرا شده و در آن شاهد بافت متراکم نیستیم.

فایل های فروش خالی از خانه های نوساز

بررسی های فایل های فروش در منطقه 4 نشان می دهد آپارتمان های این محدوده با عمر بنای 7 تا 10 سال به طور متوسط متری ،27 میلیون تا 33 میلیون تومان برای فروش پیشنهاد می شوند .

به طور مثال آپارتمانی در خیابان تهران پارس خیابان 106 متری 31 میلیون و 750 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است و آپارتمان دیگری در خیابان جشنواره که 16 سال قدمت دارد متری 20 میلیون و 780 هزار تومان قیمت پیشنهادی فروشنده است.

در خیابان هروی آپارتمانی 12 ساله با متراژ 110 متر مربع متری 48 میلیون تومان درلیست فایل های فروش منطقه 4 است . اما نکته قابل توجه کاهش پیشنهاداتی است که پایین تر و یا بالاتر از نرخ میانگین منطقه هستند .

منطقه 4 در لیست 5 منطقه اول پرفروش تهران واقع شده است و در اولین ماه فصل پاییز 700 معامله درآن به ثبت رسیده است . در این محله نیز مانند سایر محلات تهران فایل های نوساز به شدت کاهش داشته و در بین خانه های برای فروش گذاشته به ندرت خانه نوسازی پیدا می شود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 121627

به "منطقه محبوب خانه اولی ها در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه محبوب خانه اولی ها در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید