راهنمای سفر به سارانسک، روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، سارانسک از شهرهایی است که تا چند هفته دیگر میزبان مسافران تور جام جهانی روسیه خواهد بود. یکی از بازی های تیم ملی فوتبال ایران هم در این شهر برگزار می گردد. چهارم تیرماه، بازی ایران و پرتغال در استادیوم موردویا آرنا برگزار خواهد شد. پیش از سفر به این شهر برای جام جهانی 2018، بایدها و نبایدهایی از این شهر و دیدنی های آن را بخوانید.

راهنمای سفر به سارانسک، روسیه

شهر سارانسک، مرکز جمهوری موردوویا، شهری در بخش شرقی روسیه مرکزی است. مرکز جمهوری موردوویا در دو طرف یک رودخانه در جنوب شرقی مسکو قرار گرفته است. این شهر، میزبان مسابقات جام جهانی 2018 است و 4 بازی از بازی های این جام در شهر سارانسک برگزار می گردد.

جمعیت سارانسک در حدود 308 هزار نفر و وسعت آن 72 کیلومترمربع است.

تاریخچه سارانسک

شهر سارانسک به اسم یک قلعه در جنوب شرقی امپراتوری روسیه در سال 1641 پایه گذاری شد. ساکنان اولیه این قلعه توپچی هایی از شهرهای اطراف و مردمی از روستاهای اطراف بودند. در سال 1651 این شهر به مرکز اداری کانتی سارانسک تبدیل شد و بعد از آن، این سکونتگاه به شهر تبدیل شد البته شهر بودن سارانسک تا سال 1780 رسما ثبت نشد. در انتهای قرن هفدهم، سارانسک جمعیتی در حدود 4 هزار نفر داشت.

از ابتدای قرن هجدهم، شهر سارانسک تقریبا اهمیت نظامی خود را از دست داد و به مرور زمان به شهر صنایع دستی و تجارت تبدیل شد. تجارت و خرید و فروش غلات، چوب، چرم، گوشت و عسل در این شهر رواج پیدا نموده بود. به خاطر بهره ای که از موقعیت جغرافیایی بی نظیر خود می برد، روز به روز رونق پیدا کرد.

راهنمای سفر به سارانسک، شما را برای سفر به این شهر آماده می نماید.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

سارانسک در منطقه زمانی UTC/GMT +3 قرار گرفته است و یک ساعت و نیم از تهران عقب تر است.

زبان رسمی

روسی

واحد پول

روبل

نوع برق شهری

برق شهری در روسیه 220 ولت و 50 هرتز و دوشاخه ها و پریزها از نوع C و F است.

کد کشور

+7

شماره های اضطراری

پلیس 102

آمبولانس 103

اورژانس عمومی 112

شرایط آب و هوا

آب و هوا در سارانسک، سرد و معتدل است. در تمام طول سال در این شهر، مقدار قابل توجهی بارندگی وجود دارد. حتی در خشک ترین ماه های سال، باران زیادی می بارد. میانگین دمای هوا 4.3 درجه سانتی گراد است و میانگین بارش سالانه به 547 میلی متر می رسد.

سارانسک در واقع آب و هوای اقیانوسی مرطوب و سرد دارد. تابستان های سارانسک زیاد گرم نیست و زمستان های سردی را تجربه می نماید. برای مدت 5 ماه از سال، دمای هوا زیر صفر درجه است. دوره های گذار بین فصول معمولا کوتاه است و فقط در ماه های آوریل و اکتبر دمای هوا بین 0 تا 10 درجه است.

برترین زمان سفر به سارانسک

برترین زمان سفر به سارانسک البته با توجه به شرایط آب و هوا از ژوئن تا آگوست است. البته از آوریل تا سپتامبر هم می توان برای سفر به سارانسک برنامه ریزی کرد.

دمای هوا در سارانسک از حدود منفی ده درجه تا بیست درجه بالای صفر، متغیر است.

هزینه های سفر

سفر مقرون به صرفه: کمتر از 1500 روبل

هزینه اقامت در خوابگاه هاستل از 700 تا 800 روبل

غذای کافه یا غرفه ها و دکه های خیابانی: 200 تا 500 روبل

سفر با اتوبوس و مترو از 15 تا 50 روبل

سفر میان رده از 1500 تا 4 هزار روبل

هزینه ی اقامت در اتاق دو تخته در هتل میان رده از 2 هزار تا 3 هزار روبل

هر وعده غذا بین 500 تا هزار روبل

ورودی موزه از 100 تا 400 روبل

کرایه تاکسی در مرکز هر از 200 تا 300 روبل

سفر لوکس بیش از 4 هزار روبل

اتاق دو تخته در هتل لوکس از 5 هزار روبل

غذای کامل همراه با نوشیدنی از 2 هزار روبل

بلیط باله از 3500 روبل

بلیط قطار فرست کلاس بین شهری 7300 روبل

صرفه جویی در هزینه ها

سفر به روسیه به خصوص در روزهای برگزاری جام جهانی، سفر مقرون به صرفهی نیست. ولی در این کشور هم مثل سایر مقصدهای گردشگری جهان می توانید با رعایت چند نکته، هزینه های سفرتان را کاهش دهید.

منتظر تخفیف هواپیمایی ها باشید

در روسیه برای سفرهای بین شهری ایرلاین های مقرون به صرفه وجود دارند بسیاری از هواپیمایی ها در برخی از ماه های سال، بلیط های خود را با تخفیف های خوبی عرضه می نمایند. اگر زمان سفر برایتان اهمیت ندارد، می توانید منتظر این تخفیف ها بمانید یا با ایرلاین های مقرون به صرفه قیمت پرواز کنید که البته محدودیت هایی مثلا محدودیت در مقدار بار دارند.

از قبل بلیط بگیرید

یکی از کارهایی که برای کاهش هزینه های رفت و آمد بین شهری در روسیه می توانید انجام دهید این است که بلیط های خود را اقلا از یک ماه زودتر رزو کنید. چوت در روسیه، هزینه بلیط قطار به صورت تصاعدی محاسبه می گردد و هرچه زودتر اقدام کنید، بلیط مقرون به صرفه تری گیرتان می آید.

قطار معمولی سوار شوید

بلیط قطارهای فرست کلاس معمولا خیلی گران تر است. اگر در مسیرهای کوتاه سفر می کنید، می توانید قطارهای معمولی را انتخاب کنید تا هزینه کمتری بپردازید. البته این قطارها، راحتی قطارهای فرست کلاس را ندارند ولی برای مسیرهای کوتاه و کمتر از یک روز، مناسب اند.

با اتوبوس سفر کنید

اتوبوس مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل بین شهری است ولی معایبی هم دارد از جمله اینکه سفر با اتوبوس بسیار زمان بر است و ایستگاه های اتوبوس معمولا از مرکز شهر فاصله دارند.

در هاستل اقامت کنید

هاستل ها مقرون به صرفه ترین اقامتگاه هایی هستند که می توانید پیدا کنید. البته اگر گروهی سفر می کنید، انتخاب هاستل برای شما بهتر است چون در این صورت مجبور نمی شوید با چند نفر غریبه از گوشه و کنار جهان، در یک خوابگاه شب را به صبح برسانید.

از کوچ سرفینگ بهره ببرید

یکی از مقرون به صرفه ترین روش های برای اقامت در روسیه برای کسانی که فعال و پرانرژی و اجتماعی هستند، استفاده از سایت کوچ سرفینگ برای اقامت است. اهالی روسیه در این شبکه اجتماعی فعالیت زیادی دارند. به همین علت به راحتی می توانید در شهر مورد نظرتان یک میزبان پیدا کنید. این میزبان می تواند یک دوست و راهنمای خوب برای ادامه سفر شما باشد. استفاده از این روش، مزایای زیادی غیر از کاهش هزینه های سفر دارد. فرصتی برایتان فراهم می گردد که با یکی از اهالی کشور مقصد دوست شوید و با هم مبادلات فرهنگی داشته باشید.

از غذاها و منوهای ویژه ناهار بهره ببرید

در روسیه اگر دوست دارید در رستوران غذا بخورید، این کار را به وعده ناهار و روزهای وسط هفته موکول کنید؛ چون در این موارد، رستوران ها معمولا تخفیف های ویژه ای در نظر می گیرند. البته منوهای مخصوص ناهار محدودیت دارند و شامل یکی دو نمونه غذا می شوند ولی بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

در رستوران های سلف سرویس غذا بخورید

رستوران های سلف سرویس، برخلاف ظاهر نه چندان جالبی که دارند، غذاهایی تازه تر و بهتر از رستوران های معمول سرو می نمایند و برخی از آنها بیشتر از رستوان ها مشتری دارند. یکی دیگر از مزایای این رستوران ها این است که مجبور نیستید زمان زیادی را منتظر غذا بمانید. غذاهای روسی با عطر و طعم خانگی در این رستوران ها سرو می شوند.

جاذبه های گردشگری

سارانسک، یک شهر کوچک در 650 کیلومتری مسکو است. در نگاه اول شاید مجذوب کننده و قابل توجه به نظر نرسد ولی بازدید از جاذبه های سارانسک، خالی از لطف نیست. سارانسک، مرکز جمهوری موردوویا و محل زندگی حدود 300 هزار نفر از اهالی روسیه است. در ادامه با تعدادی از مهم ترین جاذبه های این شهر آشنا می شویم که در طول سفرتان می توانید برای بازدید از آنها وقت بگذارید.

موزه هنرهای تجسمی موردووویان ارزیا (Mordovian Erzia Museum of Visual Arts)

موزه هنرهای تجسمی ارزیا را به افتخار استفان ارزیا، هنرمند مجسمه ساز مشهور قرن بیستم، نام گذاری نموده اند. این هنرمند مشهور در جمهوری موردوویا به جهان آمده است و عظیمترین مجموعه از آثار او در این موزه نگهداری می گردد. البته به غیر از آثار او، در این موزه مجموعه ای از آثار سایر هنرمندان موردوویایی و هنر معاصر روسی و موردوویایی به نمایش درآمده است. این موزه به اسم یکی از مهم ترین موسسه های هنری میراث فرهنگی موردوویا شناخته می گردد.

موزه فرهنگ عامیانه موردوویا (Museum of Mordovia Folk Culture)

موزه جنگ یکی از موزه های نسبتا تازه و غیر معمول در شهر سارانسک است. این موزه به سربازانی اختصاص یافته که از اهالی منطقه بودند و در جنگ کبیر میهنی جنگیدند و جان خود را از دست دادند. جنگ کبیر میهنی اصطلاحی است که در روسیه رواج دارد و به بخشی از جنگ جهانی دوم اشاره می نماید که روسیه هم در آن درگیر بود. در روسیه و جمهوری های سابق شوروی برای توصیف دوره بین 22 ژوئن 1941 تا 9 مه 1945 در بسیاری از جبهه های شرقی نبرد جنگ جهانی دوم بین اتحاد شوروی و رایش آلمان و متحدان اش از این عبارت استفاده می نمایند. به غیر از سربازان و کشته شدگان جنگ جهانی دوم، بخشی از موزه به سربازان جنگ چچن تقدیم شده است. آن چیزی که باعث می گردد این موزه غیرمعمول به نظر برسد، ساختمانی است که موزه در آن قرار گرفته است. شکل کلی ساختمان، شبیه به نقشه جمهوری موردوویا است و سقف آن شبیه به کوکوشنیک، یک نوع کلاه سنتی زنانه است. ظاهر سیاه و نارنجی بنا، نمادی از شجاعت نظامی ارتش روسیه است.

پارک پوشکین

اهالی روسیه علاقه زیادی به پارک ها دارند. سارانسک هم از این قاعده مستثنی نیست. تمام شهر، مثل یک فضای سبز عظیم است و پارک های کوچک و عظیم متعددی دارد. پارک پوشکین، یکی از عظیمترین و محبوب ترین پارک های شهر است. اینجا مکانی ایده آل برای گذراندن چند ساعت از روز در روزهای آخر هفته است. در این پارک می توانید با اهالی شهر آشنا شوید، سبک زندگی آن ها را از نزدیک ببینید، بچه ها را سرگرم کنید و به گشت وگذار در فضای سبز مشغول شوید. این پارک یک جاذبه سرگرم نماینده برای کسانی است که همراه با بچه ها سفر می نمایند.

کلیسای جامع سنت فئودور اوشاکوف (Cathedral of St. Fyodor Ushakov)

در اوایل قرن بیست ویکم، مسیحیت ارتدکس در روسیه احیا شد. کلیساهایی که پیش از این در شهر وجود داشتند، جوابگوی احتیاج روزافزون مردم نبودند. به همین علت، یک کلیسای تازه به نام کلیسای جامع سنت فیدور اوشاکوف در این شهر ساخته شد. ساخت و ساز کلیسا در سال 2006 به انتها رسید و منابع اقتصادی برای ساخت آن به وسیله اسپانسرهای خصوصی تامین شد. این کلیسا ظرفیت 3 هزار نفر را دارد و نمونه ای عالی از کلیساهای مدرن ارتدکس روسی است.

مرکز فرهنگی ژرار دوپاردیو (Kinoteatr Rossiya)

ژرار دوپاردیو، بازیگر مشهور فرانسوی است که از ژانویه 2013 به دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه شهروندی روسیه به او اعطا شد. به اسم هدیه ای برای ملیت تازهش، او یک سینمای قدیمی را بازسازی کرد و یک مرکز فرهنگی به نام خود ایجاد کرد. هدف این مرکز فرهنگی، ارائه برترین فیلم های روسی و خارجی است. این سینما یکی از جاذبه های شهری مدرن است که دوستداران فرهنگ و هنر می توانند برای بازدید از آن برنامه ریزی نمایند.

رژیم غذایی

غذا، همواره یکی از مهم ترین بخش های زندگی بوده که به خوبی ویژگی های گروه های قومی مختلف را به نمایش گذاشته است. برای اینکه فرهنگ بومی هر منطقه را بشناسید، یکی از برترین روش ها، آشنایی با آشپزی منطقه و رژیم غذایی است. سنت های آشپزی در جمهوری موردوویا را می توانید در زمان اقامت در شهر سارانسک، تجربه کنید.

اهالی این منطقه، از گروه های قومی مختلفی تشکیل شده اند. به همین علت تنوع فرهنگی و زبانی در این منطقه قابل مشاهده است که بدون تردید بر آشپزی هم تاثیر گذاشته است. زمانی که در سارانسک اقامت دارید، می توانید چند نمونه از این غذاها را امتحان کنید.

آشپزی سنتی موردوویایی، ساده و سالم و در عین حال مرموز و فریبنده است. در ادامه چند مورد از غذاهای رایج در منطقه را معرفی می کنیم که بد نیست در سفرتان، هر کدام را که متناسب با سلیقه و ذائقه تان بود، امتحان کنید.

گوشت، یکی از مهم ترین مواد غذایی در رژیم غذایی اهالی منطقه است. از زمان های دور، شکار کردن رواج داشته و گوشت شکار، یکی از مهم ترین غذاهای سر میز اهالی بومی منطقه بوده است. موردوویا، رودخانه های عمیق و دریاچه های زیادی دارد که پر از ماهی است و اهالی منطقه به ماهی گیری علاقه دارند به همین علت است که انواع ماهی در رژیم غذایی این منطقه جای خاصی دارند. ماهی به شکل های مختلف خام، سرخ شده، پخته، نمک سود شده و خشک شده و حتی ترش، در این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

سوپ ماهی

بیشتر سوپ های این منطقه با پایه گوشت تهیه می گردد ولی این نوع سوپ را با انواع ماهی های ریز و درشت رودخانه می پزند. ترکیب انواع ماهی باعث می گردد که سوپ حاصل، معطر و مقوی باشد. به غیر از سوپ، غذاهای زیادی در این منطقه با ماهی تهیه می گردد که معمولا به خاطر ترکیبات خاصی که دارند، برای گردشگران خارجی عجیب و غیرمعمول به نظر می رسند مثلا خوراک ماهی و شیر.

ovton lapat یا پنجه خرس

این غذا، یکی از مشهورترین غذاهای موردوویا است که تقریبا در همه کافه ها و رستوران ها پیدا می گردد. این غذا یکی از برترین نمونه های کلاسیک آشپزی بومی است. نام این غذا شاید شما را شگفت زده کند ولی باید بدانید که برای تهیه این غذا از گوشت گوسااله استفاده می گردد و فقط نحوه تزیین و سرو آن به شکلی است که پنجه خرس را تداعی می نماید.

بلینی موردوویایی

بلینی موردوویایی را از روی تنوع بی نظیر آن می شناسند. یکی از رایج ترین انواع آن به جای آرد گندم با آرد ارزن تهیه می گردد یا از گندم سیاه و حبوبات برای تهیه آن استفاده می نمایند. بلینی را معمولا سر میز شام جشن ها و مهمانی ها خواهید دید.

grudi molodushki

این کیک در زمان های دور به اسم کیک عروسی و دسر مخصوص جشن ها تهیه می شده و بخش جدایی ناپذیر از جشن های اهالی منطقه بوده است. امروزه هنوز هم تهیه آن رواج دارد و روی میز جشن ها و مهمانی ها دیده می گردد و با نوعی پنیر خاص تهیه می گردد.

kheimehnews.ir: خیمه نیوز، با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

italyro.ir: تور ونیز: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: گردشبان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 153551

به "راهنمای سفر به سارانسک، روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سارانسک، روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید