منصوریان، قاتل کلین شیت های استقلال

به گزارش مجله سرگرمی، این اولین باری است که علیرضا منصوریان بعد از جدایی از استقلال، با تیم سابق خود بازی می نماید. آن هم در قامت سرمربی ذوب آهن.

منصوریان، قاتل کلین شیت های استقلال

منصوریان، قاتل کلین شیت های استقلال

مسابقه استقلال - ذوب آهن را اگر از حیث تقابل استقلال با علیرضا منصوریان نگاه کنیم، یکی از حساس ترین بازی های هفته نوزدهم به حساب می آید. تقابلی که اگر روند همیشگی اش را در پیش بگیرد، به سود منصوریانی است که از 4 رویارویی اش با استقلال 3 بازی را برده و هرگز در این بازی ها اجازه کلین شیت به استقلال را نداده است. حالا استقلال در شرایطی به مصاف ذوب آهن می رود که هم رکورددار کلین شیت در لیگ هجدهم است و حفظ این رکورد برایش از اهمیت زیادی برخوردار است و هم شفر برای بهبود شرایط تیمش به پیروزی در این مسابقه احتیاج دارد و برای رسیدن به هدف خود مانع بزرگی چون علیرضا منصوریان را پیش رو دارد.

این اولین باری است که علیرضا منصوریان بعد از جدایی از استقلال، با تیم سابق خود بازی می نماید. آن هم در قامت سرمربی ذوب آهن. در یک بازی عقب افتاده از هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر فردا(یکشنبه) استقلال تهران پذیرای ذوب آهن اصفهان است. دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که ذوب آهن بهترین بازی فصل خود را پشت سر گذاشته و با یک بازگشت خوب و پیروزی 3 بر 2 مقابل الغرافه قطر در زمین این تیم، توانسته خود را به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

استقلالی ها هم که هفته گذشته پیروز شده اند با نتیجه 2 بر صفر از سد میهمان خود پارس جنوبی جم بگذرند، در حالی میزبان ذوب آهن هستند که در لیگ هجدهم فقط یکبار در استادیوم آزادی شکست خورده اند؛ تنها باخت آبی پوشان پایتخت در لیگ هجدهم در استادیوم آزادی مقابل تیمی بوده که سرمربی آن تیم در گذشته سابقه راهنمایی استقلال را بر عهده داشته. سپاهان همراه با امیر قلعه نویی در هفته دهم لیگ پیروز شد با تک گل کی روش استنلی آقای گل فعلی لیگ برتر، از سد استقلال در استادیوم آزادی بگذرد.

در چنین شرایطی استقلال بار دیگر باید به مصاف تیمی برود که راهنماییش را سرمربی سابق آبی ها برعهده دارد و تکرار خاطره تلخ شکست برابر سپاهان، این بیم را در آبی پوش های تهران پدید می آورد که بار دیگر گرفتار انگیزه یک استقلالی شوند.

علیرضا منصوریان البته پیش از اینکه سرمربی تیم فوتبال استقلال باشد، در قامت یک استقلالی روی نیمکت حریفان استقلال نشسته است.

اولین بار که علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی مقابل استقلالی روی نیمکت نشست که سال ها بازوبند کاپیتانی اش را به بازو می بسته، لیگ چهاردهم بود. منصوریان همراه با نفت تهران مقابل استقلال نهاده شد. بعد از تجربه ناپیروز همراه با پاس همدان، نفت تهران اولین تیمی بود که منصوریان توانست با آن در لیگ برتر ایران نتایج قابل قبولی بگیرد.

در لیگ چهاردهم منصوریان همراه با نفت از همان هفته اول و متوقف کردن پرسپولیس در استادیوم آزادی، نشان داد که تیم او حرفی برای گفتن دارد. منصوریان در آن فصل هر دو بازی رفت و برگشت را از استقلال امیر قلعه نویی برد.

او در اولین تقابلش با استقلال این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. در بازی برگشت همان فصل هم منصوریان پیروز شد با نتیجه یک بر صفر از سد استقلال در استادیوم آزادی بگذرد.

در لیگ چهاردهم تا روز خاتمهی نفت تهران شانس قهرمانی داشت و در نهایت با تساوی 3 بر 3 هفته خاتمهی مقابل تراکتورسازی در تبریز، با کسب 58 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم تبریزی، به مقام سوم لیگ برتر رسید. نفت تهران همراه با منصوریان بیشترین امتیاز خود در یک فصل را در لیگ چهاردهم بدست آورد. نفتی ها آن فصل با کمترین اختلاف نسبت به تیم قهرمان، لیگ را به خاتمه رساندند. در آن فصل سپاهان اصفهان همراه با حسین فرکی با یک امتیاز بیشتر نسبت به نفت علیرضا منصوریان، قهرمان لیگ چهاردهم شد.

بعد از دو مسابقه ای که علیرضا منصوریان در لیگ چهاردهم مقابل استقلال با پیروزی پشت سر گذاشت، در لیگ پانزدهم هم منصوریان برای استقلال دردسرساز شد. این آخرین تقابل علیرضا منصوریان و استقلال بود. در آن فصل استقلال در کورس قهرمانی قرار داشت و در هفته بیستم به مصاف نفت تهران رفت. شاگردان علیرضا منصوریان در تیم نفت پیروز شدند آن بازی را با یک گل از میهمان خود استقلال ببرند. منصوریان بعد از آن برد به طرفداران استقلال گفت که این 3 امتیاز را به آن ها برمی گرداند.

نفت تهران در هفته بیست وهشتم همان فصل در استادیوم آزادی به مصاف پرسپولیس رفت و پیروز شد این تیم را با 2 گل شکست دهد تا در نیم فصل دوم دو تیم پرطرفدار پایتخت را شکست داده باشد. در نهایت در خاتمه آن فصل، پرسپولیس با تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان نایب قهرمان شد تا ارزش برد نفت تهران مقابل این تیم، در خاتمه فصل تعیین شود. -

فارغ از تمام فراز و نشیب هایی که علیرضا منصوریان در دوران مربی گری اش داشته اما در تقابل با استقلال آمار خوبی از خود به جای گذاشته است. او همراه با استقلال به عنوان سرمربی نایب قهرمان لیگ برتر شده، 4 بار مقابل این تیم نهاده شده است. در این 4 بازی آمار به سود منصوریان بوده است. او پیروز شده 3 بار استقلال را شکست دهد و فقط یکبار مقابل این تیم متحمل شکست شده است.

تنها پیروزی استقلال مقابل منصوریان به هفته پنجم لیگ پانزدهم برمی شود که در آن بازی منصوریان همراه با نفت در استادیوم آزادی بازی را با نتیجه 2 بر یک به استقلال باخت. در این 4 بازی استقلال 2 گل به تیم های منصوریان زده که به طور میانگین 0.5 گل زده در هر بازی می شود. تیم های منصوریان هم 5 گل به استقلال زده اند که به طور میانگین 1.25 گل زده در هر بازی می شود.

استقلالی ها که در لیگ هجدهم رکورددار کلین شیت هستند، تا به حال پیروز نشده اند مقابل تیم های علیرضا منصوریان کلین شیت نمایند.

همین موضوع به جذابیت های تقابل استقلال مقابل ذوب آهن می افزاید و این واقعیت را یادآور می شود که علیرضا منصوریان هرگز برای استقلال یک حریف ساده به حساب نمی آمده و نمی آید.

2 - 1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13335

به "منصوریان، قاتل کلین شیت های استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوریان، قاتل کلین شیت های استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید