راستا قهرمانی مدعیان در لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش مجله سرگرمی، پنج تیم سپاهان، پرسپولیس، پدیده، استقلال تهران و تراکتورسازی در فاصله یازده هفته مانده تا اتمام لیگ برتر فوتبال، اصلی ترین مدعیان قهرمانی هستند.

راستا قهرمانی مدعیان در لیگ برتر فوتبال ایران

به گزارش ، لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته (یکشنبه) با برگزاری 2 بازی پیگیری شد که دیدار تیم های سایپا - تراکتورسازی از هفته نوزدهم رقابت ها با تساوی صفر به صفر به اتمام رسید و استقلال تهران هم در بازی معوقه از هفته هفدهم با 3 گل فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی و محمد دانشگر از سد ذوب آهن گذشت.

تا هفته نوزدهم رقابت ها به دلیل حضور تیم های سایپا و ذوب آهن در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برگزاری سه دیدار یعنی سایپا - پیکان، ذوب آهن - سایپا و سپاهان - ذوب آهن به تعویق افتاده است، اما باید تیم های سپاهان، پرسپولیس و پدیده 38 امتیازی و استقلال و تراکتورسازی 34 امتیازی را به عنوان مدعیان اصلی کسب جام قهرمانی لیگ هجدهم و سهمیه فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا نام برد.

در این گزارش نگاهی اجمالی به دیدار های باقی مانده این تیم ها می اندازیم با ذکر این نکته پرسپولیس و استقلال با توجه به حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان با برنامه بسیار فشرده تری نسبت به 3 مدعی دیگر رو به رو هستند.

سپاهان اصفهان

شاگردان امیر قلعه نویی که با وجود یک بازی کمتر نسبت به پرسپولیس و پدیده با تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم ها صدرنشین لیگ هستند، تا خاتمه فصل باید 12 بازی انجام بدهند.

این تیم دیدار های خارج از خانه اش را به ترتیب مقابل تراکتورسازی، فولاد، سایپا، پرسپولیس، پدیده، برگزار می نماید و در شش بازی خانگی اش در استادیوم نقش دنیا هم میزبان پارس جنوبی، نفت مسجد سلیمان، نساجی، ماشین سازی، استقلال، استقلال خوزستان و ذوب آهن است.

زرد پوشان دیار نصف دنیا دور رفت در مقابل این حریفان 23 امتیاز به دست آوردند. با این تفاسیر سپاهان باید 3 بازی خارج از خانه خود را در خانه مدعیان قهرمانی 10 اسفند با تراکتور، 6 اردیبهشت با پرسپولیس و 21 اردیبهشت با پدیده برگزار کند که طبیعتا کار سختی را پیش رو دارد و تنها مقابل یکی از تیم های پنج ضلعی مدعی جام (استقلال) در خانه اش به میدان می رود.

سپاهان باید 3 خرداد 98 یک بازی هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی با پرسپولیس انجام بدهد و در صورت حذف در آن مرحله باید 13 بازی خود را در 89 روز برگزار کند. یعنی هر 6/8 روز یک دیدار.

پرسپولیس تهران

برانکو ایوانکوویچ با وجود باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس و بهره مندی از نفراتی، چون مهدی ترابی، سروش رفیعی، مهدی شیری، مهدی شریفی، محمد نادری و ماریو بودیمیر تاکنون نتوانسته است هماهنگی لازم را بین بازیکنان جدید و قدیمی اش به وجود بیاورد، اما همچنان با 38 امتیاز و تفاضل گل مثبت 14 در رتبه دوم جدول واقع شده است.

پرسپولیس برای تکرار 2 قهرمانی اش در لیگ شانزدهم و هفدهم باید در پنج بازی خانگی مقابل صنعت نفت، استقلال، سایپا، سپاهان، ماشین سازی و شش دیدار خارج از خانه برابر نساجی، سپیدرود، پیکان، ذوب آهن، تراکتورسازی، پارس جنوبی به میدان برود.

سرخ پوشان پایتخت دور رفت از این حریفان 23 امتیاز دشت کردند، اما با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و مرحله نیمه نهایی جام حذفی این تیم باید در 89 روز 19 بازی انجام بدهد یعنی هر 4/5 روز یک بازی.

این برنامه فشرده در قیاس با سپاهان، پدیده و تراکتورسازی به ضرر پرسپولیس تمام می گردد. پرسپولیس در 11 بازی باقی مانده 2 بار در استادیوم آزادی مقابل تیم های مدعی قهرمانی قرار می گیرد و تنها بازی ای که باید خارج از خانه برابر تیم مدعی قهرمانی به میدان برود چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 در خانه تراکتورسازی است.

پدیده شهر خودرو مشهد

شگفتی ساز این فصل لیگ برتر اکنون با 38 امتیاز و تفاضل گل مثبت 12 تیم سوم جدول است.

شاگردان یحیی گل محمدی پنج بازی خانگی خود در استادیوم امام رضا را به ترتیب با ذوب آهن، پارس جنوبی، نفت مسجد سیلمان، استقلال و سپاهان برگزار می نمایند و شش بازی خارج از خانه این تیم هم برابر پیکان، تراکتورسازی، فولاد، نساجی، سایپا و ماشین سازی برگزار می گردد.

پدیده دور رفت از مجموع این 11 بازی 22 امتیاز به دست آورد و حال با توجه به اینکه نه در لیگ قهرمانان آسیا و نه جام حذفی حضور دارد باید در 81 روز یعنی هر 7/3 روز یک بار، در لیگ برتر بازی کند.

2 نبرد خانگی پدیده با مدعیان 6 و 21 اردیبهشت 98 برابر استقلال و سپاهان برگزار می گردد و این تیم تنها بازی خارج از خانه اش مقابل غول های لیگ را هم 24 اسفند در خانه تراکتور برگزار می نماید.

استقلال تهران

آبی های پایتخت نشین آرام آرام خود را به جمع مدعیان نزدیک و نزدیک تر کردند و اکنون هم با روند صعودی ای که پیش گرفته اند با 34 امتیاز، تفاضل گل مثبت 20 و حضور روی رتبه چهارم، یکی از مدعیان جدی لیگ هجدهم هستند.

استقلال هم مانند پرسپولیس برنامه فشرده ای پیش رو دارد و به دلیل حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان باید تا 30 اردیبهشت یعنی زمان دیدار برگشت با العین در 85 روز 18 بازی برگزار کند. یعنی درست مانند پرسپولیس هر 4/5 روز یک بازی.

شاگردان وینفرد شفر باید 6 بازی خانگی خود را با نفت مسجد سلیمان، نساجی، سایپا، ماشین سازی، استقلال خوزستان، سپیدرود در استادیوم آزادی برگزار نمایند.

همچنین فولاد، پرسپولیس، سپاهان، پدیده و صنعت نفت پنج میزبان استقلال در ادامه رقابت های لیگ هستند.

دارنده 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر دور رفت از این 11 بازی 20 امتیاز به دست آوردند.

استقلال در هر 3 بازی باقی مانده اش برابر مدعیان میهمان است و به ترتیب باید 10 فروردین، 23 فروردین و 5 اردیبهشت به ترتیب با پرسپولیس، سپاهان و پدیده بازی کند.

تراکتورسازی تبریز

تیم متمول تراکتورسازی برای در کورس ماندن باید به همان اندازه که در بازی های خانگی ترسناک است قدر امتیاز دیدار های خارج از خانه را هم بداند. این تیم 34 امتیازی با تفاضل گل مثبت 13 اکنون پنجمین تیم جدول است و تا خاتمه فصل هم باید با سپاهان، پدیده، صنعت نفت، پیکان، پرسپولیس، پارس جنوبی در استادیوم یادگار امام تبریز بازی کند.

ماشین سازی، استقلال خوزستان، سپیدرود، ذوب آهن و فولاد هم تیم هایی هستند که تراکتور بازی های خارج از خانه اش را برابر آن ها انجام می دهد.

تراکتور هم مانند پدیده درگیر هیچ یک از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی نیست و به همین دلیل 11 بازی شاگردان جرج لیکنز که در دور رفت 21 امتیاز از آن عایدی داشتند در 81 روز یعنی هر 7/3 روز یک بار انجام می گردد.

نکته جالب اینجاست تراکتور در ادامه رقابت های لیگ هیچ یک از بازی هایش برابر مدعیان را خارج از خانه برگزار نمی نماید و به ترتیب در روز های 9 و 24 اسفند و 11 اردیبهشت با سپاهان، پدیده و پرسپولیس برگزار می گردد.

استقلال 3 - ذوب آهن صفر/ شکست سنگین شاگردان علی منصور مقابل آبی پوشان در آزادی

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

blogpo.ir: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13501

به "راستا قهرمانی مدعیان در لیگ برتر فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستا قهرمانی مدعیان در لیگ برتر فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید