لیگ برتر فوتبال، برنده نبرد 294 روزه خلیج فارس کدام تیم خواهد بود؟

به گزارش مجله سرگرمی، هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال امشب با معرفی تیم قهرمان و دومین تیم سقوط کننده به خاتمه می رسد.

لیگ برتر فوتبال، برنده نبرد 294 روزه خلیج فارس کدام تیم خواهد بود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران, هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال امشب (پنجشنبه) از ساعت 21.30 و با برگزاری 8 دیدار همزمان در شهر های مختلف ایران به ایستگاه سرانجامی می رسد. جایی که قرار است بعد از به صدا در آمدن سوت سرانجام مسابقات هفته سی ام, قهرمان, کسب نماینده های سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و دومین تیم سقوط نموده به لیگ دسته اول معرفی شوند.

رقابت های فصل هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) 4 مرداد سال 97 شروع شد و حالا بعد از گذشت 294 روز قرار است امشب (26 اردیبهشت 98) به سرانجام می رسد. رقابت های حساسی که می توان از ابتدا تا انتهای آن را به دلیل نامگذاری این مسابقات به جنگ و نبرد در خلیج فارس تعبیر کرد. برنده این جنگ فوتبالی در وهله اول تیم قهرمان و در وهله دوم تیم هایی خواهند بود که به اهداف شان در این فصل رسیده اند. همچنین تیم هایی که در سرانجام کار رتبه ای کمتر از هدف از قبل پیش بینی شده را مقابل نام شان می بینند و دست شان از پیروزیت کوتاه مانده بازندگان این جدال سخت هستند.

پارس جنوبی- پرسپولیس

مهمترین بازی هفته سرانجامی و شاید فصل در شهرستان جم برگزار می گردد. این بازی از این لحاظ حائز اهمیت است که پرسپولیس در صورت دریافت حتی یک امتیاز در این بازی برای سومین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر می گردد. تیمِ برانکو ایوانکوویچ در حالی در آستانه تاریخ سازی دوباره است که در 4 بازی گذشته لیگ پیروز به کسب پیروزی نشده و عاملی که باعث شده این تیم هنوز مدعی اصلی قهرمانی به حساب بیاید, توقف یا شکست تیم های تعقیب نماینده در هفته های اخیر بوده است.

پرسپولیس هم اکنون با 58 امتیاز در صدر جدول واقع شده است و یک امتیاز برای قهرمانی می خواهد. پارس جنوبی نیز که با 30 امتیاز در رده دوازدهم واقع شده است در هفته های اخیر با مسائل اقتصادی و حاشیه هایی که داشته روند نزولی طی نموده است. ماندن تیم مهدی تارتار در لیگ برتر از هفته ها قبل قطعی شده و با خیالی راحت به میدان این دیدار سرنوشت ساز پا می گذارد. دیدار رفت دو تیم در استادیوم آزادی با پیروزی سه بر یک پرسپولیس به سرانجام رسید.

استقلال -سپیدرود

قطعاً این دیدار را می توان دومین بازی حساس هفته سرانجامی لیگ برتر دانست, چراکه در یک سمت استقلالی به میدان می رود که امید زیادی برای کسب سهیمه لیگ قهرمانان آسیا دارد و در سویی دیگر سپیدرودی است که برای بقا در لیگ برتر یک تیر دیگر در تفنگ دارد. شاگردان فرهاد مجیدی بعد از توقف جنجالی در هفته پیش مقابل صنعت نفت آبادان و از دست دادن امید قهرمانی, حالا برای اینکه طرفداران را آرام نگه دارند, چاره ای جز کسب سهیمه لیگ قهرمانان ندارند. استقلالی ها در فصل جاری لیگ قهرمانان و جام حذفی نیز راه به جایی نبرده اند تا حالا همه هم و غم شان کسب سهمیه آسیایی باشد.

استقلال با 54 امتیاز و پایین تر از پرسپولیس و سپاهان در رده سوم واقع شده است. در صورتی که مقابل سپیدرورد برنده گردد, سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان را برای خود قطعی خواهد نمود. حریف امشب استقلالی ها سپیدرودی است که آخرین شانس خود را برای ماندن در لیگ برتر امتحان می نماید. شاگردان دست نشان با 20 امتیاز در رده پانزدهم جدول هستند و تنها در صورت پیروزی مقابل حریف بزرگش می توانند امیدشان را برای بقا حفظ نمایند، آن هم به شرطی که نفت مسجدسلیمان برابر ذوب آهن نتیجه خوبی نگیرد. در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت استقلال که در بازی رفت در رشت 5 گل زده, در این بازی کار آسانی داشته باشد.

سپاهان -استقلال خوزستان

یکی دیگر از بازی های هفته سرانجامی دیدار سپاهان رده دومی با تیم انتهای جدول و البته سقوط نموده استقلال خوزستان است. این بازی نه از جهت رویارویی دو تیم بالا و پایین جدول بلکه از لحاظ سرنوشت ساز بودن در قهرمانی لیگ, حساس و حائز اهمیت است. تیم اصفهانی برای اینکه اندک شانس خود برای دست یافتن به این عنوان را حفظ کند باید حتماً استقلال خوزستان را شکست دهد و همچنین امید داشته باشد که پرسپولیس در جم مقابل پارس جنوبی شکست بخورد. سپاهان در صورتی که پیروز به پیروزی نگردد قهرمانی پرسپولیس را -با هر نتیجه ای که مقابل پارس کسب کند- قطعی خواهد نمود.

سپاهانی ها با صعود به نیمه نهایی جام حذفی هنوز شانس کسب یک جام و البته کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند اما به هیچ وجه دوست ندارند فرصت قهرمانی در لیگ را از دست بدهند و برای همین با تمام قوا مقابل تیم بحران زده استقلال خوزستان به میدان خواهند رفت. استقلال خوزستان اما با 12 امتیاز در رده آخر واقع شده است و چند هفته ای است که چمندانش را برای رفتن به لیگ دسته اول بسته است. استقلال خوزستان 3 فصل پیش قهرمان لیگ برتر شده و سپاهانی ها می دانند که نباید این تیم خوزستانی را در گام آخر دست کم بگیرند, مخصوصاً اینکه بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک همراه بوده است. شاگردان محمد علوی برای اینکه توانمندی و قابلیت های خودشان را به نمایش بگذارند با تمام قوا در اصفهان به میدان خواهند رفت.

ماشین سازی - پدیده شهرخودرو

پدیده, پدیده فصل هجدهم و ماشین سازی پدیده لیگ در کسب نتیجه تساوی به حساب می آیند و دیدار این تیم ها با یکدیگر از این حیث قابل توجه خواهد بود. حساسیت این بازی که در تبریز برگزار می گردد, آنجایی است که تنها نماینده مشهد مقدس در لیگ برتر, از شانس زیادی برای آسیایی شدن برخوردار است و به هیچ وجه نمی خواهد این شانس را به تراکتورسازی که پشت سرش واقع شده است بدهد. با توجه به اینکه مالکیت ماشین سازی و تراکتورسازی به نوعی برای یک فرد است می توانیم انتظار داشته باشیم که ماشین سازی حداقل برای اینکه شانس برادر خوانده اش را برای آسیایی شدن افزایش دهد مقابل پدیده با تمام وجود بازی کند تا این تیم را متوقف کند یا شکست دهد.

پدیده در صورتی که نتواند در این بازی به پیروزی برسد رتبه چهارمی لیگ برتر و شانس کسب سهمیه را به تراکتور سازی تعارف خواهد نمود. کسب عنوان چهارمی لیگ از این جهت مهم و اساسی است که ممکن است یکی از تیم های پرسپولیس و سپاهان در فینال جام حذفی مقابل تیم دسته دومی داماش به فزونی برسد و در این صورت تیم چهارم لیگ برتر نیز جواز حضور در لیگ قهرمانان را کسب خواهد نمود. پدیده 53 امتیازی, در رده چهارم و ماشین سازی با 17 تساوی 29 امتیازی و در رده سیزدهم واقع شده است. دیدار رفت دو تیم در مشهد مقدس با تساوی دو بر دو به سرانجام رسیده است.

فولاد - تراکتورسازی

این دیدار می تواند با حضور دو تیم خوب و آماده فولاد و تراکتورسازی یکی از بازی های زیبای هفته سرانجامی لیگ برتر باشد. همانطور که گفته شد تراکتورسازی برای زنده نگه داشتن شانس صعودش به لیگ قهرمانان آسیا, محکوم به پیروزی در این بازی خارج از خانه است. پرشور ها که از هفته بیست وپنجم با شکست ناباورانه مقابل سپیدورد دیگر طعم برد را نچشیده اند, می خواهند با پیروزی مقابل فولاد آخرین شانس شان را برای آسیایی شدن امتحان نمایند یا اینکه حداقل فصل را بعد از رخ دادن اتفاقات تلخ و حاشیه ای اخیر, با یک خاطره خوش در اهواز به سرانجام برسانند.

فولاد اما که ابتدا با اضافه شدن افشین قطبی روند خوبی را در پیش گرفته بود در دو هفته گذشته یک تساوی مقابل پیکان و یک شکست مقابل ذوب آهن را تجربه نموده است. فولاد 37 امتیازی در رده هشتم جدول ایستاده است.

نفت مسجدسلیمان-ذوب آهن

آخرین دیداری که نتیجه آن می تواند روی سرنوشت تیمی تاثیرگذار باشد, بازی نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن است. زردپوشان مسجد سلیمان هنوز خود را برای سقوط به دسته پایین تر در لبه پرتگاه می بینند و همین عامل باعث می گردد تا آنها به بازی با ذوب آهن به چشم مهم ترین بازی فصل شان نگاه نمایند. تیمِ فیروز کریمی 21 امتیازی و در رده چهاردهم جدول واقع شده است و سرنوشت در دست خودش است و می تواند با پیروزی در آخرین بازی ماندش را در بالاترین سطح فوتبال ایران قطعی کند. با این وجود هنوز این تیم جنوبی سایه سنگین سپیدرود را پشت سرش حس می نماید و در صورتی که پیروز به پیروزی نگردد و سپیدرود سه امتیاز بازی سخت با استقلال را کسب کند, باید بارش را برای بازگشت به لیگ دسته اول ببندد.

ذوب آهن اما در سوی دیگر این میدان واقع شده است و روزگار به کامش است. این تیم با قطعی شدن صعودش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا آن هم با وجود حذف استقلال و پرسپولیس و همچنین عملکرد خوبش در نیم فصل دوم لیگ برتر, از لحاظ عملکردی به ثبات نسبی رسیده و این هدف را دارد تا لیگ را با رتبه ششمی لیگ برتر به سرانجام برساند, رتبه ای که هم اکنون با 39 امتیاز در اختیار دارد. دیدار رفت دو تیم در اصفهان به تساوی بدون گل انجامیده است.

سایپا -صنعت نفت آبادان

این دیدار با توجه به موقعیت دو تیم در جدول که نه در خطر سقوط هستند و نه امیدی به کسب سهمه لیگ قهرمانان دارند, یکی از بازی های خنثی هفته خواهد بود. سایپا 38 امتیازی در رده هفتم جدول واقع شده است و در بهترین حالت می تواند با از دست دادن امتیاز توسط ذوب آهن و پیروزی مقابل صنعت نفت صندلی خود را یک پله ارتقا دهد و به نوعی پیروز ترین تیم میانه معرفی گردد. سایپا که اخیراً با علی دایی قطع همکاری نموده در بازی هفته پیش با نتیجه دو بر یک استقلال خوزستان را شکست داده و حالا با روحیه ای خوب به استقبال آخرین بازی لیگ می رود.

صنعت نفت آبادان نیز که هفته گذشته استقلال را متوقف و امید قهرمانی را از این سلب کرد, 34 امتیازی است و در رده دهم جدول جای دارد. این تیم که با 16 تساوی بعد از ماشین سازی از این حیث رکورددار است, با سرجیو سرمربی پرتغالی خود در طول فصل روند ثابتی را طی نموده است. برزیلی های فوتبال ایران در صورت پیروزی در این بازی می توانند شانس خود را برای قرار دریافت در رده هشتم جدول حفظ نمایند. بازی رفت دو تیم در آبادان با فزونی دو بر یک میزبان همراه بود.

نساجی مازندران- پیکان

نساجی, تیم شهر خسته پیروز شد از هفته ها قبل ماندنش را در اولین تجربه حضورش در لیگ برتر قطعی کند, اتفاق خوشایندی که می تواند رضایت نسبی طرفداران پرشور این تیم شاقتصادی را به همراه داشته باشد. حالا سرخ پوشان نساجی با خیالی راحت در آخرین بازی لیگ به دنبال اختتامیه با شکوه در استادیوم خانگی در کنار طرفداران شان هستند. نساجی با 33 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته و می تواند امید داشته باشد با پیروزی در این بازی حتی رتبه اش را در سرانجام لیگ تک رقمی نماید. نساجی در حالی امروز به میدان می رود که آتش اختلافات داخلی در این تیم شعله ور شده و روز سه شنبه روابط عمومی باشگاه بیانیه ای تند علیه کادرفنی تیم صادر کرد.

پیکان نیز که رفته رفته با حضور حسین فرکی موتورش راه افتاده, همانند نساجی, صنعت نفت و سایپا فقط برای ارتقای رتبه به میدان می رود. این تیم که در هفته گذشته نفت مسجد سلیمان را با شکست بدرقه نموده بود, با 35 امتیاز در رده نهم واقع شده است. دیدار رفت دو تیم در تهران با فزونی یک گله تیم شاقتصادی به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگاران برنامه کامل رقابت های هفته سی ام لیگ برتر به توضیح زیر است:(تمام مسابقات ساعت 21.30 شروع می گردد)

استقلال - سپیدرود رشت، استادیوم آزادی

داور: علیرضا فغانی

یاری ها: علی میرزابیگی - سعید قاسمی

یاری داوران اضافی: حسن اکرمی - سیدعلی اصغر مومنی

داور چهارم: ایوب غلامزاده

ناظر: محمدعلی فروغی

ماشین سازی تبریز - پدیده شهرخودرو، استادیوم بنیان دیزل تبریز

داور: محمدرضا اکبریان

یاری ها: آرمان اسعدی - تورج عیوض محمدی

یاری داوران اضافی: محمدباقر پورباقر - مجید محمدی

داور چهارم: عباس پورحیدری

ناظر: فریدون اصفهانیان

سایپا - صنعت نفت آبادان، استادیوم شهدای شهر قدس

داور: یاسر همرنگ

یاری ها: فرزاد بهرامی - بهزاد پناهی

یاری داوران اضافی: بیژن حیدری - احمد محمدی

داور چهارم: علی الفتی

ناظر: حسین نجاتی

نفت مسجدسلیمان - ذوب آهن اصفهان، استادیوم شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

داور: مهدی سیدعلی

یاری ها: رضا سخندان - فرهاد مروجی

یاری داوران اضافی: روح اله شریفی - حسین زمانی

داور چهارم: براتعلی مولوی

ناظر: حاتم بک پور

سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان، استادیوم نقش دنیا اصفهان

داور: کوپال ناظمی

یاری ها: محمد راهی - امیرمحمد داودزاده

یاری داوران اضافی: شاهو اصلانی - سیدمهدی مرجانزاده

داور چهارم: قهرمان نجفی

ناظر: محمود رفیعی

نساجی مازندران - پیکان، استادیوم وطنی قائمشهر

داور: سیدرضا مهدوی

یاری ها: حمیدرضا کنعانی - علیرضا طاهرخانی

یاری داوران اضافی: حسین زیاری - کیوان علیمحمدی

داور چهارم: محمدرضا مدیرروستا

ناظر: حسن کامرانی فر

فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، استادیوم شهدای فولاد خوزستان

داور: پیغام حیدری

یاری ها: محمدرضا ابوالفضلی - فرهاد فرهادپور

یاری داوران اضافی: کمیل غلامی - علی بای

داور چهارم: علی احمدی

ناظر: خداداد افشاریان

پارس جنوبی جم - پرسپولیس، استادیوم تختی شهر جم

داور: اشکان خورشیدی

یاری ها: علیرضا ایلدروم - مهدی عالیقدر

یاری داوران اضافی: سیدعلی میرغفاری - محمدحسین ترابیان

داور چهارم: حسن انتظاری

ناظر: مسعود عنایت

tani-buy.ir: مجله تانی بای: مقالات اقتصادی و کسب و کار

fungroups.ir: گروه سرگرمی: مجله و انجمن سرگرمی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23859

به "لیگ برتر فوتبال، برنده نبرد 294 روزه خلیج فارس کدام تیم خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ برتر فوتبال، برنده نبرد 294 روزه خلیج فارس کدام تیم خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید