مقام نروژی: از ایران می خواهیم به تعهداتش در برجام بازگردد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس نروژ ضمن درخواست برای بازگشت تهران به تعهدات برجامی، گفت علی رغم اتحاد با آمریکا، اسلو قویاً از توافق هسته ای حمایت می نماید.

مقام نروژی: از ایران می خواهیم به تعهداتش در برجام بازگردد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به اسلو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای امروز (پنجشنبه) خود با مقامات نروژی، با خانم آنیکن هاتفیلدت رئیس کمیسیون سیاست خارجی و دفاعی مجلس این کشور دیدار و در مورد موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه ای مصاحبه کرد.

هاتفیلدت پس از این دیدار به میان خبرنگاران آمد و درباره گفت وگوهایش با ظریف شرح داد: تماس مستقیم بین ما و طرف ایرانی مفید است. درباره موضوعات مختلف به صورت جدی بحث کردیم. افزایش تنش بین ایران و آمریکا یکی از بخش های مهم مصاحبهی امروز بود.

وی با ضمن درخواست از ایران برای توقف کاهش تعهدات برجامی گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم از اقدامات و اظهاراتی که باعث افزایش تنش می گردد خودداری نمایند. نروژ متحد نزدیک آمریکاست ولی قویاً از برجام حمایت می نماید. از ایران می خواهیم به تعهداتش در برجام برگردد.

این مقام نروژی ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری های دوجانبه بین اُسلو و تهران، اضافه نمود: ما خواهان افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.

وزیر خارجه ایران شب گذشته پس از ورود به اسلو مستقیم از فرودگاه به اقامتگاه سفیر ایران رفت و در جمع ایرانیان مقیم نروژ سخنرانی (+) کرد و به سوالاتشان پاسخ داد. (بیشتر بخوانید)

ظریف همچنین یکشنبه شب 27 مردادماه در بدو ورود به هلسینکی در جمع خبرنگاران در تشریح دلایل سفرش به این چند کشور اروپایی در شرایط کنونی گفته بود: ارتباطات ما با اتحادیه اروپا ارتباطات مهمی است مخصوصا اینکه اتحادیه اروپا تعهداتی در چارچوب برجام داده است و باید این تعهدات را اجرا کند. ضروری است در این زمینه ها با کشورهای اروپایی صحبت گردد. همینطور در بحث مسائل منطقه ای، فنلاند، سوئد و نروژ در موضوعات منطقه ای ما فعال هستند، سوئد مسؤولیت اولین اجلاس یمن را به عهده داشت، نروژبه دنبال برگزاری اجلاسی درباره افغانستان است و ضرورت دارد در زمینه های منطقه ای با این کشورها گفت وگو گردد.

وزیر خارجه ایران قرار است در ادامه این سفر به پاریس برود تا با امانوئل ماکرون رئیس جمهور و ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود ملاقات کند.

بلاگ پو: بلاگ پو | اینجای دنیای ما وبلاگنویس هاست

تور کانادا: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

تور آلمان ارزان: تور آلمان ارزان قیمت | تور برلین، تور فرانکفورت، تور نمایشگاهی آلمان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42337

به "مقام نروژی: از ایران می خواهیم به تعهداتش در برجام بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام نروژی: از ایران می خواهیم به تعهداتش در برجام بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید