ایران علی رغم هر فشاری باید گام سوم را بردارد

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس مسائل اروپا گفت: کشور ما باید علی رغم هر فشاری گام سوم خود به عنوان اهرم فشاری برای عملیاتی شدن تعهدات اروپایی ها بردارد.

ایران علی رغم هر فشاری باید گام سوم را بردارد

به گزارش ، دهم مرداد ماه بود که وزیر امور خارجه کشورمان از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در فهرست تحریم ها نهاده شد، اما با وجود آن واشنگتن، در پایتخت کشور های اروپایی و عربی مورد استقبال قرار می گیرد.

در حقیقت ظریف در هفته ای که گذشت به قطر و کویت سفر نموده بود و قرار است پس از فنلاند، به سوئد و از آنجا به نروژ برود. دیپلمات عالی رتبه کشورمان در بدو ورود به هلسینکی در جمع خبرنگاران گفت که با توجه به شرایط منطقه، به چند کشور آسیایی نیز سفر خواهد نمود.

احسان الله باقری کارشناس مسائل اروپا در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: در حقیقت برنامه های سفر وزیر امور خارجه را می توان تحت عنوان دیپلماسی فعال منطقه ای و جهانی یاد کرد، چراکه تاثیر بسزایی در تضعیف تحریم های یک جانبه آمریکایی ها خواهد داشت.

او با اشاره به سفر های ظریف به کشور های عربی، تاکید نمود: در حقیقت این سفر ها تا حدی بحث برنامه ایران هراسی آمریکا و غرب را تعدیل و تضعیف می نماید.

باقری ادامه داد: در این سفرهای وزیر امور خارجه ما کاهش تنش منطقه ای و پیمان عدم تعرض دنبال می گردد، همچنین احتمال می رود با خروج تدریجی امارات از یمن، آنها به سمت تهران متمایل شوند، همانطور که قطر از بلند پروازی های عربستان به سمت کشور ما متمایل شد، کویت هم با سفر اخیر ظریف در معادلات مربوط به یمن و سوریه تعدیل ایجاد می نمایند.

باقری خاطر نشان کرد: سفر دیپلمات عالی رتبه کشورمان تا حدی منجر به رهایی عناصر گروگان گرفته شده در منطقه توسط آمریکا به منظور سرمایه گذاری و فعالیت علیه کشور ما و هجمه رسانه ای و فیزیکی در معادلات می گردد.

باقری با اشاره به سفر مکرون به ایران، توضیح داد: در حقیقت به جهت برنامه زمانبندی کشور ما در قالب گام سوم در راستای ارتقای سطح غنی سازی، رئیس جمهور فرانسه به ایران می آید و در این ملاقات بحث برجام هم مطرح خواهد شد.

باقری اضافه نمود: در سفر مکرون به تهران، ما دستاورد های خود را مطالبه خواهیم کرد و علی رغم هر فشاری باید کار خود را پیش ببریم و تعهداتمان را کاهش دهیم تا اهرم فشاری برای عملیاتی شدن تعهدات آنها به وجود آوریم.

کارشناس مسائل اروپا ادامه داد: در سفر مکرون به کشورمان بحث امنیت منطقه ای مطرح خواهد شد و از آنجایی که بین آمریکا و اروپا اختلاف نظر هایی به وجود آمده است چراکه ترامپ رسما اعلام نموده که فرانسه در مذاکره با ایران، طرف واشنگتن نیست و اهداف خود را دنبال می نمایند، این سفر تاثیر بسزایی خواهد داشت.

لیتن: لیتن | مجله گردشگری، سفر به دور دنیا در 80 روز

گردشیا: گردشیا | مجله گردشگری و مسافرتی، سفر به دور دنیا

مسافرت رو: مسافرت رو | مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39226

به "ایران علی رغم هر فشاری باید گام سوم را بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران علی رغم هر فشاری باید گام سوم را بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید