مفاهیم: رکورد لیبل در صنعت موسیقی چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران- سجاد میرزامهدی تهرانی: رکورد لیبل (Record Label) یا ناشر موسیقی به شرکت های تجاری گفته می گردد که در زمینه بازاریابی موسیقی و کشف استعداد فعالیت می نمایند.

مفاهیم: رکورد لیبل در صنعت موسیقی چیست؟

برخی از رکورد لیبل ها جدا از این که کار بازاریابی را انجام می دهد، می توانند کار انتشار موسیقی را هم فراهم نمایند. بازاریابی در موسیقی به صورت گسترده ای تعریف می گردد و همین سبب شده تا وجود رکورد لیبل ها از اصلی ترین رکن برای دیده شدن هنرمند گردد.

وظیفه رکورد لیبل ها بسیار گسترده است، به این صورت است که ابتدا باید به دنبال کشف استعداد باشند و بعد از آن آموزش های لازم را به هنرمند تازه وارد خود بدهند، بعد از آن امکانات ساخت موسیقی را هم فراهم نمایند.

بعد از به اتمام رسیدن مراحل ساخت موزیک حال این خود کمپانی است که باید موزیک ساخته شده ارزیابی کند تا ببیند که استاندارهای لازم فراهم شده یا نه، سپس نوبت بازاریابی است. یعنی اینکه در کدام منطقه جغرافیایی این اثر ساخته شده می تواند بیشتر مورد استقبال واقع گردد.

قبلا اشاره شد یک هنرمند جدا از هرسبکی که در آن تخصص دارد احتیاج دارد دیده گردد و صدایش به گوش مردم برسد این کار را رکورد لیبل انجام می دهد.

  • رکورد لیبل های بزرگ یا Big Three

رکورد لیبل ها به سه صورت مستقل، محلی و چند ملیتی وجود دارند. از سال 2012 به بعد تنها سه کمپانی یونیورسال میوزیک گروپ (Universal Music Group)، سونی میوزیک (Sony Music Entertainment) و گروه موسیقی وارنر (Warner Music Group) به عنوان غول صنعت موسیقی نام برده می گردد.

طیق آمار انجمن موسیقی مستقل (Association of Independent Music) این سه کمپانی درسال 2014 حدود 65 تا 70 درصد از بازار جهانی سهم داشتند.

رکورد لیبل ها اکثرا زیر نظر یک سازمانی تحت عنوان موزیک گروپ کار می نمایند. این موزیک گروپ ها هم از شرکت های خوشه ای یا کنگلومرا که به صورت شرکت های نگهدارنده (شرکتی که سهامی است که دارای شرکت های زیرمجموعه دیگر بوده و کنترل شرکت های زیرمجموعه مستقیماً زیر نظر مدیران و هیئت مدیرهٔ شرکت اصلی است). به عبارتی دیگر اکثر رکورد لیبل ها زیر نظر سه کمپانی بزرگ صنعت موسیقی کار می نمایند.

به رکورد لیبل هایی که زیر نظر سه غول فعالیت نمی نمایند رکورد لیبل های مستقل می گویند.

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

samitm.ir: مجله سامی: وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40108

به "مفاهیم: رکورد لیبل در صنعت موسیقی چیست؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "مفاهیم: رکورد لیبل در صنعت موسیقی چیست؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفاهیم: رکورد لیبل در صنعت موسیقی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید