معرفی هوندا اکورد

به گزارش مجله سرگرمی، خودروی هوندا اکورد هم اکنون مدتی است در بازار ایران حضور دارد و از جمله خودروهای با کیفیت ژاپنی حاضر در این بازار به شمار می رود. در شرایطی که تمایل بیشتر خودرو دوستان به سمت خرید محصولات شاسی بلند و کراس اوورها میل می نماید، هوندا اکورد یک خودروی سواری میانه قامت محسوب می گردد که در رسته سدان ها جای می گیرد.

معرفی هوندا اکورد

خبرنگاران| سرویس خودرو - در حال حاضر شاهد حضور رسمی هوندا اکورد در قالب دو مدل هیبریدی و بنزینی در ایران هستیم. مدل هیبریدی این خودرو نسخه 2015 اکورد و مدل بنزینی نیز نسخه 2016 این خودرو را شامل می شود. البته به نظر می رسد که طرفداران خودروی اکورد از شانس دیدار با نسخه 2018 این خودرو نیز برخوردار هستند. چرا که پیش از این شاهد اعلام وعده هایی مبنی بر حضور این مدل از هوندا اکورد در بازار خودروی ایران بودیم.

به هر حال شرکت هوندا از جمله خودروسازان ژاپنی معتبری است که همراه با بعضی محصولات مهم خود در بازار ایران حضور دارد. محصولاتی که هوندا اکورد هم یکی از آنها است.

مشخصات فنی مدل های فعلی خودروی هوندا اکورد

همان گونه که به آن اشاره شد، هم اکنون شاهد حضور این خودرو در قالب دو مدل بنزینی و هیبریدی در بازار ایران هستیم. مدل بنزینی این خودرو یعنی مدل ELX که محصول سال 2016 شرکت هوندا است و در ایران حضور دارد، به موجب برخورداری از تغییرات متعدد نسبت به نسخه های پیشین خود توانسته است در خارج از خانه و در بخش آمریکای شمالی هم فروش بسیار موفقی را تجربه کند. تغییرات مدل مذکور از هوندا اکورد در بخش فنی موارد مهمی نظیر تغییر سیستم تعلیق این خودرو نسبت به نسخه های پیشین را شامل می شود.

به هر حال در نسخه موجود از مدل 2016 این مدل از هوندا در بازار ایران، شاهد استفاده از یک موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ با بهره مندی از گنجایشی معادل 2400 سی سی هستیم. موتوری که قادر است حداکثر توانی برابر با 185 اسب بخار با احتساب 6400 دور در دقیقه فراوری کند و از حداکثر گشتاوری معادل 250 نیوتن متر با احتساب 3900 دور در دقیقه برخوردار شود.

لازم به ذکر است که این مدل از خودروی هوندا اکورد به یک جعبه دنده CVT مجهز است. موردی که از جمله نکات قوت این خودرو به شمار می رود. ضمن آن که در بازار خودروی داخل به طور معمول با نسخه مبتنی بر جعبه دنده اتوماتیک این خودرو رو به رو هستیم.

مشخصات فنی یاد شده در تلفیق با وزن 1526 کیلوگرمی این خودرو موجب می شود که حداکثر سرعت قابل دست یابی به رقم 208 کیلومتر در ساعت برسد. از سوی دیگر شتاب صفر تا صدی معادل 9.8 ثانیه را در این مدل از خودروی هوندا شاهد هستیم. آماری که در نوع خود برای محصولی در این حد و اندازه مناسب جلوه می نماید و در تلفیق با خوش دست بودن این خودرو و روانی قابل توجه امکان تعویض دنده توسط آن تجربه ای قابل قبول را برای رانندگان این خودرو رقم می زند.

در سوی دیگر قضیه شاهد حضور نسخه هیبرید یا همان مدل Touring خودروی هوندا اکورد در بازار ایران هستیم. در این مدل که محصول سال 2015 شرکت هوندا است، به مدد بهره مندی از یک موتور الکتریکی جانبی شاهد افزایش یافتن حداکثر توان کلی موتور به رقم 196 اسب بخار (با احتساب 5500 دور در دقیقه) هستیم. ضمن آن که نسخه هیبریدی خودروی هوندا اکورد به جعبه دنده مدل ECVT مجهز است که در نوع خود محصول با کیفیتی به شمار می رود.

مشخصات فنی نسخه 2018 خودروی هوندا اکورد

البته همان گونه که به آن اشاره شد، نسخه 2018 این خودرو نیز از شانس مناسبی برای حضور در بازار ایران برخوردار است. این نسخه خود شامل تیپ ها و مدل های مختلفی از جمله مدل هیبریدی است که هر کدام از آنها از مشخصات فنی متفاوتی دارند. با این حال وجه اشتراک مدل های مذکور آن است که تمامی آنها به موتور توربو شارژ مجهز هستند و از این رو می توانند عملکرد فنی بهتری را از خود به نمایش بگذارند.

به عنوان مثال در مدل پایه ELX نسخه 2018 این خودرو شاهد استفاده از موتور 4 سیلندر توربو با بهره مندی از گنجایش 1.5 لیتری هستیم. مشخصاتی که در مدل اسپورت این خودرو به موتور 2 لیتری توربو شارژ ارتقا یافته است. گذشته از این موضوع در مدل اسپورت این خودرو شاهد به کارگیری جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هستیم. حال آن که در بعضی مدل های پایین تر این خودرو از وجود جعبه دنده دستی 6 سرعته بهره گرفته شده است.

علاوه بر مدل های ریز و درشت بنزینی، نسخه 2018 خودروی هوندا اکورد در قالب یک مدل هیبریدی نیز در اختیار خودرو دوستان قرار گرفته است. محصولی که علاوه بر بهره مندی از موتور بنزینی 1.5 لیتری از وجود یک موتور الکتریکی جداگانه که بر باتری 1.3 کیلو وات ساعتی مبتنی است نیز بهره می برد. تلفیق عملکرد این دو موتور با یکدیگر موجب ایجاد حداکثر توانی معادل با 212 اسب بخار می شود. حداکثر توانی که در عمل برای این خودرو کافی به نظر می رسد. ضمن آن که مدل هیبریدی و 2018 این خودرو قادر است بدون استفاده از موتور بنزینی و تنها به مدد استفاده از توان موتور الکتریکی سرعتی معادل 72 کیلومتر در ساعت را تجربه کند. البته مسافتی که این خودرو بدون استفاده از موتور بنزینی خود قادر به پیمودن آن است چندان طولانی نیست و در عمل موتور الکتریکی نسخه هیبریدی هوندا اکورد را تنها می توان به عنوان یک موتور مکمل در نظر گرفت.

مشخصات فنی مدل 2016 و ELX خودروی هوندا اکورد
نوع موتور4 سیلندر 16 سوپاپ
گنجایش موتور2356 سی سی
حداکثر توان موتور185 اسب بخار در دور موتور 6400
حداکثر گشتاور250 نیوتن متر در دور موتور 3900
نوع جعبه دندهCVT
شتاب صفر تا صد9.8 ثانیه
حداکثر سرعت قابل دستیابی208 کیلومتر در ساعت
وزن خودرو1526 کیلوگرم
طول خودرو4861 میلی متر
عرض خودرو1849 میلی متر
ارتفاع خودرو1466 میلی متر
گنجایش مخزن سوخت65 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان مصرف سوخت داخل شهر8.7 لیتر در هر صد کیلومتر
میزان مصرف سوخت خارج از شهر6.5 لیتر در هر صد کیلومتر
میزان مصرف سوخت چرخه ترکیبی7.6 لیتر در هر صد کیلومتر

مهمترین امکانات و قابلیت های خودروی هوندا اکورد

از جمله امکانات و قابلیت هایی که در نسخه بنزینی و 2016 این خودرو قابل مشاهده است می توان به چراغ های مه شکن جلو اشاره نمود. چراغ هایی که از کیفیت ال ای دی برخوردار هستند. در کنار آن شاهد استفاده از سیستم کیلس استارتر یا استارت بدون کلید در این اتومبیل هستیم. سیستمی که می توان به وسیله آن پیش از رسیدن به خودرو و بدون سوار شدن بر آن موتور آن را روشن نمود.

افزون بر آن سیستم سرگرمی هوندا اکورد نیز از جمله ویژگی های مثبت این خودرو به شمار می رود. سیستمی که در بخش صوتی خود علاوه بر ساب ووفر به هفت عدد باند نیز مجهز است. در واقع این سیستم صوتی 360 واتی در کنار امکان پخش سی دی، قابلیت گوش دادن به رادیوهای اف ام و اِی ام را نیز در اختیار سرنشینان این خودرو قرار می دهد.

سیستم تهویه مطبوع: از دیگر ویژگی های مهم موجود در این خودرو می توان به سیستم کنترل و تهویه هوای دو ناحیه ای اشاره نمود. سیستم تهویه ای که توسط آن هم راننده و هم دیگر سرنشین جلوی این خودرو قادر خواهند بود به طور جداگانه و مطابق میل خود دمای هوای منتشر شده به سمت خود را انتخاب و شدت و جهت آن را کنترل کنند.

قابلیت مذکور را شاید بتوان چیزی هم ردیف با قابلیت گرم کن برای هر دو ردیف جایگاه های جلو و عقب این خودرو قلمداد کرد. قابلیتی که در روزهای سرد زمستان کاملا کاربردی جلوه می نماید. افزون بر آن جایگاه های عقب این خودرو از قابلیت تا شوندگی برخوردار هستند. قابلیتی که با استفاده از آن می توان راحتی و آسایش بسیار بیشتری را تجربه کرد. حال که بحث جایگاه به میان آمد بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که تمام جایگاه های این خودرو در کنار غربیلک فرمان آن از روکش چرمی برخوردار هستند.

ایمنی و ثبات: در بحث حفظ ایمنی و ثبات نیز شاهد بهره مندی مدل بنزینی هوندا اکورد از سیستم ها و تکنولوژی های ABS ،EBD ،BA و VSA هستیم. ضمن آن که برای حفظ هر چه بیشتر ایمنی سرنشینان این خودرو از وجود شش کیسه هوای ایمنی استفاده شده است. البته در بعضی مدل های موجود از این خودرو در بازارهای جهانی، تعداد کیسه های هوا به هشت عدد می رسد.

در این میان مدل هیبریدی و 2015 خودروی هوندا اکورد نیز در وجود بعضی از ویژگی های یاد شده با مدل بنزینی این محصول مشترک است. به عنوان مثال می توان به بهره مندی مدل مذکور از سیستم کیلس استارتر و روکش چرمی فرمان و جایگاه های خودرو اشاره نمود که در نسخه بنزینی 2016 این خودرو نیز مشاهده می شود. علاوه بر موارد ذکر شده مدل هیبریدی این خودرو به چراغ های ترمز و روشنایی روز نیز مجهز است. چراغ هایی که به طور تمام و کمال از کیفیت ال ای دی برخوردار هستند. همچنین می توان به نمایشگر لمسی این خودرو نیز اشاره نمود که به وسیله آن می توان برنامه ها و قابلیت های کاربردی بسیاری را فعال نمود.

مشخصات ظاهری خودروی هوندا اکورد

همان گونه که در پخش های پیشین این متن نیز به آن اشاره شد، مدل 2016 خودروی هوندا اکورد تغییرات مختلفی را نسبت به مدل های پیش از خود تجربه نموده است. هر چند که شاید تغییرات مذکور به طور عمده مشخصات ظاهری این خودرو را در بر نگرفته باشد.

با این حال در مدل 2018 این خودرو، علاوه بر بعضی تغییرات فنی، شاهد اعمال تغییرات محسوسی نیز در مشخصات ظاهری این خودرو هستیم. تغییراتی که در نمای جلوی هوندا اکورد خود را در هر چه کشیده تر شدن شکل و حالت چراغ های جلو و تغییر شکل دادن بخش سپر و بخش جلو پنجره نشان می دهد. در مجموع می توان گفت که این تغییرات موجب شده اند تا نمای جلوی خودروی هوندا اکورد حالت کشیده تر، افتاده تر، لوکس تر و جذاب تری را به خود بگیرد.

نظیر همین تغییرات در نمای عقب خودروی هوندا اکورد نیز قابل مشاهده است. به گونه ای که شاهد تغییر شکل کاملا محسوس چراغ های عقب این خودرو (و تبدیل شدنشان به حالت C مانند) هستیم. در عین حال استفاده مناسب از خطوط حجم دهنده موجب شده است تا سپر عقب هوندا اکورد در مدل 2018 این خودرو اندکی باریک تر و کاملا جذاب تر از مدل های پیشین این محصول جلوه کند.

در نمای داخلی این خودرو نیز شاهد ایجاد تغییراتی در بخش جلو و داشبورد آن هستیم. تغییراتی که البته چندان بنیادین به نظر نمی رسد و از تغییرات ایجاد شده در نمای خارجی مدل 2018 هوندا اکورد رنگ و جلوه کمتری دارد. در مجموع می توان ادعا کرد که مدل 2018 این خودرو، از هر نظر نسبت به مدل های قبل از خود زیباتر به نظر می رسد. هر چند باید گفت که نسخه های پیشین این خودرو نیز در زمینه بهره مندی از جذابیت ظاهری نمره قبولی می گیرند.

قیمت خودروی هوندا اکورد در بازار داخل

متاسفانه در طول چند ماه اخیر شاهد رشد جهشی و غیر قابل انتظار در قیمت خودروی هوندا اکورد بوده ایم. موضوعی که البته تنها به این خودرو محدود نمی شود و سایر محصولات داخلی و خارجی حاضر در بازار را نیز در بر می گیرد. در لحظه نگارش این متن مدل بنزینی و 2016 این خودرو با قیمتی در حدود 300 میلیون تومان در بازار خودروی ایران به فروش می رسد. حال آن که کمتر از 9 ماه قبل و در ابتدای فصل پاییز گذشته همین مدل از خودروی هوندا اکورد از متوسط قیمتی در حدود 230 میلیون تومان برخوردار بود.

در مجموع فارغ از بحث قیمت، خودروی هوندا اکورد انتخاب کاملا مناسبی برای آن دسته از خودرو دوستانی خواهد بود که به محصولات شاسی بلند توجه چندانی نشان نمی دهند و به دنبال یک خودروی سواری یا سدان میانه اندام و با کیفیت برای انجام امور روزمره یا رفتن به مسافرت می گردند.

در سرانجام این مطلب توجه شما را به تماشای ویدیویی از این خودرو جلب می کنیم. ویدیویی که به آنالیز کامل مدل 2018 این خودرو اختصاص یافته است.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: setare.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 130452

به "معرفی هوندا اکورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هوندا اکورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید