معاون مرکل: نهایی شدن مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا در سال 2016 ممکن نیست

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صدراعظم آلمان بار دیگر درباره موفقیت مذاکرات قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا ابراز تردید کرد و تأکید کرد که آمریکایی ها حاضر نیستند به خواسته های اروپاییان در این مذاکرات تن بدهند.

معاون مرکل: نهایی شدن مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا در سال 2016 ممکن نیست

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان با وجود انتقادهایی که از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی به اظهارات انتقادی اخیرش به قرارداد تجارت آزاد اروپا با آمریکا موسوم به تی تی آی پی وارد شده است همچنان درباره موفقیت مذاکرات در این باره ابراز شک و تردید کرد.

گابریل اخیراً در اظهاراتی مذاکرات درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را شکست خورده ارزیابی کرد و چشم انداز این قرارداد را زیر سؤال برد.

وی روز گذشته نیز در اظهاراتی در برلین تأکید کرد: هیچ یک از مسائل مهم بعد از مذاکرات بی ثمر سه ساله و 14 دور مذاکرات در این باره هنوز روشن نشده است. این شرایط مذاکرات در کمتر از شش ماه دیگر خاتمه و نتیجه موفقیت آمیزی نخواهد داشت، از این رو در امسال میلادی توافقی در این راستا ممکن نخواهد بود؛ مگر اینکه ما بخواهیم تسلیم آمریکایی ها شویم.

گابریل همچنین توضیح داد که آمریکایی ها مطلقاً حاضر نیستند به خواسته ها و شروط مد نظر اروپاییان تن بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از قرارداد تجارت آزاد با کانادا موسوم به ستا حمایت نموده و آن را قراردادی خوب نامیده گفت: آمریکایی ها دل خوشی از این قرارداد ندارند.

دولت آمریکا مواضع گابریل درباره تی تی آی پی را رد می نماید. مایکل فرومن، نماینده ایالات متحده آمریکا در امور تجاری به هفته نامه اشپیگل گفت: مذاکرات در این باره در حقیقت پیشرفت های مداومی دارد.

فرانسه نیز اعلام نموده است که می خواهد در ماه آینده درخواست توقف مذاکرات درباره قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را به کمیسیون اروپایی ارائه دهد.

ماتیاس فکل، وزیر تجارت خارجی فرانسه به یک شبکه رادیویی گفت: دیگر هیچ حمایت سیاسی برای این مذاکرات در فرانسه وجود ندارد.

وزیر تجارت خارجی فرانسه گفت این موضوع را در نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که قرار است که در ماه سپتامبر در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی برگزار گردد، مطرح خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67766

به "معاون مرکل: نهایی شدن مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا در سال 2016 ممکن نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مرکل: نهایی شدن مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا در سال 2016 ممکن نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید