مشخصات فنی، قیمت و تاریخ انتشار احتمالی آیپد پرو 2020

به گزارش مجله سرگرمی، از آن جایی که آیپد پرو 11 و آیپد پرو 12.9 هر دو در سال 2018 راهی بازار شدند و سامسونگ نیز از تبلت قدرتمند گلکسی تب S6 در سال گذشته رونمایی کرد، جای خالی یک نماینده قدرتمند با برند آیپد پرو به شدت حس می گردد. به همین دلیل پیش بینی می گردد اپل سال جاری آیپد پرو 2020 را راهی بازار کند.

مشخصات فنی، قیمت و تاریخ انتشار احتمالی آیپد پرو 2020

وقفه طولانی مدت و عرضه مدل های مختلفی از تبلت ها به بازار باعث خواهد شد اپل بتواند در آیپد پرو 2020 قابلیت های زیا بگنجاند تا از این طریق رضایت کاربران را بدست آورد. حتی امکان عرضه آیپد پرو مجهز به اینترنت 5G نیز بسیار بالاست! آیپدهای اپل از نظر سخت افزاری بسیار قدرتمند و از نظر نرم افزاری نیز کاملا غنی هستند و تا به امروز کمتر کسی از طراحی آن ها ایراد گرفته؛ این یعنی اپل پیروز شده تبلت های خود را به گونه ای طراحی کند که اگر توان خرید آن را داشته باشید، بعید به نظر می رسد بتوانید ایرادی جدی در آن بیابید!

سال 2019 برای تبلت ها سال فوق العاده ای بود. از یک طرف سامسونگ گلکسی تب S6 را راهی بازار کرد و از طرفی دیگر اپل از سیستم عامل اختصاصی آیپدها با نام iPadOS رونمایی کرد. اپل سال 2019 را برخلاف انتظار با عرضه یک تبلت به خاتمه نرساند، بنابراین سال 2020 به احتمال فراوان این اتفاق خواهد افتاد.

اپل در سال 2019 از آیفون 11، آیفون 11 پرو و پرو مکس به همراه اپل واچ سری 5 و آیپد 10.2 رونمایی کرد. بنابراین به وضوح تعیین است که جای خالی یک آیپد پرو قدرتمند به شدت در بین محصولات اپل حس می گردد. متاسفانه شایعات و خبرهای زیادی پیرامون محصول جدید اپل وجود ندارد، حداقل در مقایسه با آیفون 12! اما با تکیه بر هر چیزی که تا به امروز در خصوص آن گزارش شده و همچنین شواهدی که از سال گذشته در اختیار داریم، می توانیم بگوییم آیپد پرو 2020 با چه تعیینات فنی، قابلیت و قیمت و در چه تاریخی راهی بازار خواهد شد.

فرض بر این است که امسال اپل از دو آیپد پرو با اندازه های مختلف رونمایی می نماید. دقیقا همانطور که در سال 2018 از آیپد پرو 11 و 12.9 رونمایی کرد. اما خب در طول سال های گذشته دیدیم که اندازه این محصولات الگوی خاصی را دنبال نمی نماید و لذا هرگونه تغییری احتمال دارد.

گلکسی اس 20 یا آیفون 11 پرو؛ کدام یک در سال 2020 انتخاب منطقی تری خواهد بود؟

تاریخ انتشار و قیمت آیپد پرو 2020

پیش تر شایعه شده بود که اپل در ماه اکتبر سال 2019 از آیپد پرو جدید رونمایی می نماید اما خب دیدیم که چنین اتفاقی نیفتاد و کریسمس سال گذشته بدون هیچ آیپد پرویی آمد و رفت! اما مینگ چی کو که یکی از معتبرترین افشاگران حوزه فناوری است و غالبا اطلاعات موثقی در خصوص محصولات اپل منتشر می نماید اعلام نموده اپل در نیمه اول امسال از آیپد پرو 2020 رونمایی می نماید. بنابراین می توانیم تقریبا مطمئن باشیم که چنین اتفاقی خواهد افتاد.

البته یک منبع دیگر ادعا نموده بود رونمایی از آیپد پروهای جدید در روز 31 ماه مارس به همراه آیفون SE2 اتفاق خواهد افتاد و هر دو در ماه بعد یعنی آوریل راهی بازار می شوند. هم ماه مارس در نیمه اول امسال واقع شده است و هم مینگ چی کو به نیمه اول امسال اشاره نموده بود. بنابراین می توانیم فقط بگوییم اگر کرونا یا هر دلیل دیگری باعث به تعویق افتادن رونمایی و عرضه آیپد پرو نگردد، احتمالا در نیمه اول امسال شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

این منبع همچنین از احتمال رونمایی یک آیپد دیگر در سه ماه سوم امسال نیز اطلاع داد. بنابراین اگر با استناد به حرف این شخص پیش برویم باید منتظر رونمایی از دو آیپد پرو باشیم اما در تاریخ های متفاوت! اگرچه هنوز هیچ منبع رسمی وجود آیپد پروها را تایید نکرد اما جزئیات ثبت آیپد پرو جدید که توسط خود اپل هم صورت گرفته بود به شایعات پیرامون آن دامن می زند.

سوا از تاریخ عرضه، آن چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد قیمت است. آیپد پرو بالاخره عرضه می گردد اما اینکه آیا توان خرید آن را خواهیم داشت یا خیر به مراتب مهم تر است. البته اگر با این محصولات آشنایی داشته باشید به خوبی می دانید که تا به اینجای کار خرید این محصولات کمی سخت و شاید غیر ممکن باشد! حداقل این چیزی است که سری های قبل نشان داده اند و با بروزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری که شامل حال آیپد پرو 2020 می گردد، بعید به نظر می رسد قیمت کمتر یا مشابهی را برای آن ببینیم.

مقایسه سرفیس پرو ایکس و آیپد پرو 12.9 اینچی؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

برای مقایسه بهتر است نگاهی بیندازیم به نسخه های قبل و قیمت آن ها. با توجه به آنچه که در اختیار داریم، می بینیم که آیپد پرو 11 در مدل پایه خود که 64 گیگابایت حافظه داخلی داشت، با قیمت 800 دلار راهی بازار شد! برای مدل های 1 ترابایتی هم باید مبلغ هنگفت 1550 دلار را پرداخت می کردیم!

آیپد پرو 12.9 اما نجومی تر از محصول قبل راهی بازار شد و قیمت گذاری آن از 1000 تا 1900 دلار متغیر بود! از این ها گذشته، لوازم جانبی آیپد پروها نیز بسیار گران قیمت و نجومی هستند! مثلا خرید مداد مخصوص آن ها 130 دلار هزینه داشت و برای خرید صفحه کلید Smart Keyboard Folio باید 170 دلار هزینه می کردید! در واقع مجموع هزینه ای که برای خرید لوازم جانبی آیپد پرو می گردد را می توان برای خرید یک گوشی قدرتمند از برندهای خوب و ارزان قیمت صرف کرد! البته به احتمال زیاد قیمت لوازم جانبی تغییر زیادی نمی نماید ولی آیپد پرو قطعا افزایش خواهد داشت. تنها چیزی که نمی دانیم است که این افزایش قیمت دقیقا چقدر خواهد بود!

شایعات و خبرهای پیرامون آیپد پرو 2020

از محدود اطلاعاتی که از آیپد پرو 2020 در اختیار داریم، تصویری است که اخیرا در توییتر منتشر شده بود و این محصول را با سه دوربین در پنل پشتی نشان می داد. استفاده از سه دوربین باعث شد بعضی از کاربران به این نکته پی ببرند که احتمالا تغییر نام آیفون 11 و اضافه شدن پسوند پرو به آن ها، نزدیک شدن گوشی به آیپد پرو است و لذا اگر آیفونی با پسوند پرو از سه دوربین بهره می برد، احتمالا آیپد پرو نیز با همان شکل راهی بازار خواهد شد که جالب و منطقی است! (البته بعضی منابع از وجود دو دوربین در این گوشی اطلاع داده اند).

شباهت دوربین آیفون 11 پرو و آیپد پرو 2020 تنها در شکل ظاهری خلاصه نمی گردد و از آن جایی که کیفیت دوربین گوشی ها مثال زدنی است، احتمالا همان تعیینات برای تبلت اپل نیز در نظر گرفته خواهد شد. بنابراین یک دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8، یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو با گگرددگی دیافراگم f/2.0 و یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر با گگرددگی دیافراگم f/2.4 برای ثبت تصاویر فوق عریض، مجموعه دوربین های آیپد پرو را تشکیل خواهند داد.

آیپد پرو 2020 به دوربین دوگانه با سیستم اسکن سه بعدی پیشرفته مجهز خواهد شد

این بروزرسانی قطعا یکی از چالش برانگیزترین و جالب ترین بروزرسانی هایی خواهد بود که در یک تبلت اتفاق افتاده چرا که تجربه نشان داده کاربران اکثرا از دوربین جلوی تبلت برای تصویر برداری و تماس تصویری استفاده می نمایند و آیپد پرو هم کمی بزرگ تر از آن چیزی است که بتوان با دوربین پشتی آن به عکاسی یا فیلم برداری پرداخت!

یکی دیگر از منابعی که شایعات مرتبط با آیپد پرو را پوشش داده بود به وجود یک دوربین سه بعدی سنجش عمق نیز در آن اشاره نمود. این لنز که خود به تنهایی قادر به عکاسی یا فیلم برداری نیست، با ایجاد نقشه ای سه بعدی از اتاق، فاصله آن ها را با دوربین سنجیده و به افزایش کیفیت تصاویر پرتره یاری شایانی می نماید.

جز مجموعه دوربین سه تایی، غافلگیری و یا جزئیات بیشتری در تصویر دیده نمی گردد. جز اینکه احتمالا جنس پنل پشتی همانند آیفون 11 پرو از فلز است. اگر بخواهیم صادق باشیم وجود چنین ماژولی در آیفون ها به مراتب قابل تحمل تر از آن چیزی است که در این تصویر مشاهده می کنیم! به عبارتی طراحی آیپد با این دوربین ها خیلی بیشتر از طراحی آیفون 11 پرو مکس توی ذوق می زند! البته این نظر شخصی است و بسیاری ها شاید آن را بپسندند.

یکی از تحلیل گران که منبع قابل اعتمادی نیز به شمار می رود گفته بود آیپد پرو جدید به جای استفاده از نمایشگرهای LED، از نمایشگر های miniLED بهره خواهد برد و این می تواند تغییری اساسی در آن ها به حساب بیاید. در درجه اول وجود miniLED یعنی با افزایش کیفیت روبرو هستیم. دوم اینکه miniLED فناوری سبک وزن است و این یعنی آیپد پرو جدید می تواند باریک تر و سبک تر از نسخه های پیشین خود باشد و این خبر بسیار خوبی برای کاربران خواهد بود.

منبع یاد شده ادعا می نماید نمایشگرهای miniLED در آیپد پروهایی که در سه ماه سوم امسال راهی بازار می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. محصولی که به احتمال بسیار زیاد به پردازنده قدرتمند و معرفی نشده A14X مجهز می گردد. بنابراین اگر اوایل امسال شاهد رونمایی از یک آیپد پرو باشیم، احتمالا جنس نمایشگر آن از LCD خواهد بود و اواخر 2020، آیپد پرو مورد نظر با نمایشگر miniLED راهی بازار می گردد.

تصاویری از سیستم مولتی تسکینگ جدید iOS 14 منتشر شد!

از آیپد پرو 2020 چه انتظاراتی داریم؟

از آن جایی که فعلا اطلاعات زیادی از این محصول نداریم، اما می توانیم بر اساس آنچه که گفته شده و شواهد نشان می دهد، پیش بینی کنیم چه قابلیت هایی در تبلت جدید اپل گنجانده خواهد شد و یا اصلا خودمان دوست داریم شاهد معرفی چه محصولی باشیم!

1. نمایشگر با فناوری جدید

نسل گذشته آیپد پرو و آیپدها از نمایشگرهایی با پنل LCD بهره می بردند و اینطور که به نظر می رسد اپل کاملا به این نوع پنل ها وفادار است. اما این پنل ها نقاط ضعفی نیز دارند از جمله ضعف در نمایش رنگ مشکی و مصرف بالاتر انرژی که باعث می گردد اپل بخواهد به فناوری های بهتر روی بیاورد.

در این بخش سامسونگ حرف اول را می زند و همواره محصولات خود به خصوص پرچمداران را به بهترین و با کیفیت ترین نمایشگر ساخت خود با فناوری سوپر امولد مجهز می نماید. گلکسی تب S6 هم از چنین نمایشگرهایی بهره می برد و خب کیفیت بالاتری از آیپد پرو را نیز به نمایش می گذارد. بنابراین اپل برای رقابت با رقیب سرسخت خود در این بخش باید دست بکار گردد.

برای آیپد پرو که اکثرا برای کار مورد استفاده قرار می گیرد، وجود یک نمایشگر با توانایی نمایش دقیق رنگ ها بسیار حائز اهمیت است و اپل نمی تواند این مسئله را جدی نگیرد. با توجه به اینکه رقبای این شرکت روز به روز در حال پیشرفت هستند و یک تعلل از اپل می تواند به قیمت عقب ماندن آن از رقبا تمام گردد!

آیپد پرو 12.9 اینچی با نمایشگر Mini-LED در نیمه دوم 2020 عرضه می گردد

2. افزایش طول عمر باتری

هرچه که طول عمر کم باتری در آیفون ها شهرت یافته بود، اما اپل در آیفون 11 پرو مکس و همچنین در آیپد پروهای سال 2018 به طرز چشمگیری طول عمر باتری ها را افزایش داد. در آیپد پرو اما چون کاربر کارهای بیشتری از جمله ویرایش ویدئو یا بازی انجام می دهد، بنابراین به باتری قدرتمندتر احتیاج بیشتری پیدا خواهد نمود. یکی از برنامه هایی که می تواند باتری آیپد را به شدت خالی کند، اپل آرکید است که سرویس اشتراکی بازی های ویدئویی اپل به حساب می آید.

حتی اگر پردازنده قدرتمند آیپد پرو فشار زیادی را متحمل نگردد، نمایشگر غول پیکر آن می تواند خود یک مصرف نماینده بزرگ باتری باشد. بنابراین بعد از یک یا دو روز کار معمولی، با اتمام باتری روبرو خواهید شد. با نزدیک شدن آیپدها از نظر کاربرد به لپ تاپ، انتظار می رود اپل فکری به حال ظرفیت باتری آن بکند تا جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند.

3. شارژ سریع

هرچه که امیدواریم ظرفیت باتری در آیپد پرو افزایش یابد، از طرفی می خواهیم سرعت شارژ شدن آن نیز افزایش یابد. با استفاده از شارژر درون جعبه آیپد پرو، چند ساعتی طول می کشد تا باتری به طور کامل شارژ گردد. این مسئله زمانی که در مدت زمان کم احتیاج دارین دستگاه تا حد قابل قبولی شارژ گردد بسیار بیشتر به چشم خواهد آمد.

اپل شارژر 30 واتی را در وب سایت خود به فروش می رساند و این یعنی تبلت های این شرکت از شارژ سریع پشتیبانی می نمایند، اما درون جعبه شاهد چنین شارژری نیستیم. از طرفی امیدواریم سرعت شارژر از آنچه که هست بیشتر گردد. تعیین نیست چرا ولی اپل کلا اعتقادی به استفاده از شارژرهای پرسرعت ندارد و این را با شارژرهای کم سرعت آیفون ها به نسبت رقبا نیز ثابت کرد.

4. بهبود تشخیص چهره

اگرچه سنسور تشخیص چهره در آیفون و آیپد رقیبی در بازار ندارد، اما استفاده از این سنسور توسط دیگر شرکت ها باعث شده این شرکت کمی سایه دیگر رقبا را پشت سر خود حس کند. نکته منفی اما اینجاست که آیپد پروهای فعلی کمی در بخش تشخیص چهره غیرقابل اطمینان شده اند! همواره صورت کاربر به درستی تشخیص داده نمی گردد و اگر هم این اتفاق رخ دهد با کمی نمایدی انجام می گیرد. البته این اتفاق بسیار نادر است اما وجود دارد. انتظار می رود اپل سنسور تشخیص چهره را بروزرسانی کند چون در حال حاضر گاهی اوقات ورود به تبلت با رمز عبور سریع تر اتفاق می افتد.

5. افزایش حافظه رم در آیپد پرو 2020

آیپد پرو محصولی است که برای انجام کارهای سخت (برای تبلت ها) طراحی شده و لذا وجود 4 گیگابایت رم چیزی نیست که بتوان زیاد روی آن حساب کرد. البته مدل 1 ترابایتی با 6 گیگابایت رم همراه است ولی باز هم نمی توان آن را برای انجام کارهای سنگین کافی دانست.

حتی گوشی های هوشمند هم با 8، 12 و گاهی اوقات 16 (!) گیگابایت رم وارد بازار می شوند و در این بین 6 گیگابایت رم برای یک تبلت قدرتمند کمی توی ذوق می زند. گلکسی تب S6 از 8/12 گیگابایت رم بهره می برد و خب برای اندروید چنین مسئله ای طبیعی است. میزان رم بیشتر برای کارهایی نظیر ویرایش ویدئو، انجام بازی، رندرینگ و گشت و گذار در گوشی بسیار بهتر خواهد بود. بنابراین وجود 4 یا 6 گیگابایت رم در آیپد پرو که مقداری پایین تر از حد متوسط است، زیاد جالب نخواهد بود.

افزایش حافظه رم در آیپد پرو، آن را برای اهداف کسب و کار به یک محصول ایده آل تبدیل می نماید و همچنین کاربران می توانند در انجام کارهای روزمره و یا بازی، تجربه ای روان تر و بهتر داشته باشند. هرچند افزایش میزان رم در آیپد پرو به اندازه 4 گیگابایت می تواند قیمت آن را به شکل عجیبی افزایش دهد!

6. بهبود شرایط اتصال مداد اپل

اگر کاربرانی که از مداد آیپد پرو استفاده نموده اند بخواهند از تنها یک چیز آن ایراد بگیرند، آن یک چیز قطعا نحوه اتصال آن با آیپد پرو خواهد بود. این مداد با قابلیت مغناطیسی به بدنه تبلت می چسبد و از همین طریق نیز به صورت بی سیم شارژ می گردد.

اما اگر آیپد پرو را درون کیف قرار دهید و مداد را روی آن جهت شارژ شدن و سپس کیف را با خود به دانشگاه یاهرجای دیگر ببرید، باید مدام آن را چک کنید تا ببینید آیا مداد هنوز سر جای خود واقع شده است یا خیر! چرا که قدرت مغناطیسی این مداد آنقدر بالا نیست که در شرایطی چون قرار دریافت در کیف بتواند آن را روی دستگاه نگه دارد.

سامسونگ برای تبلت گلکسی تب S6 یک داک مخصوص در نظر گرفته و بهتر است اپل نیز همین داک را برای آیپد پرو طراحی کند. به این شکل حداقل وقتی تبلت را از کیف بیرون می آوریم نگران این نیستیم که باید درون آن را برای مداد جست و جو کنیم. هرچند طراحی یک داک اضافی برای آیپد پرو می تواند به اندازه اضافه کردن میزان رم در افزایش قیمت نجومی آن تاثیرگذار باشد!

7. آیپد پرو 5G

پیش تر شنیده بودیم که اپل میخواهد یک آیپد پرو با قابلیت پشتیبانی از اینترنت 5G راهی بازار کند تا کاربران بتوانند با تبلت خود به سریع ترین اینترنت حال حاضر دسترسی داشته باشند. شایعات حاکی از آن بود که این اتفاق در سال 2021 رخ خواهد داد اما سرعت افزایش محصولات 5G در سال 2020 به گونه ای بود که اپل باید هرچه زودتر این قابلیت را به تبلت خود اضافه کند.

با پیشرفت محاسبات ابری، اینترنت 5G اهمیت بسیار بیشتری بین کارمندان پیدا کرد و برای محصولی که در میان افراد شاغل در این زمینه ها استفاده زیادی دارد، پشتیبانی از اینترنت پر سرعت بسیار حائز اهمیت است. دلایل دیگر برای وجود یک نسخه 5G، افزایش کیفیت دوربین ها و ثبت تصاویر بسیار با کیفیت توسط آن هاست که کاربر برای ذخیره آن ها به فضای کافی و برای به اشتراک گذاری آن ها به اینترنت پر سرعت احتیاج دارد.

افزایش حجم بازی ها و احتیاج آن ها به اینترنت هم باعث شده کاربران تمایل بیشتری به اینترنت پر سرعت داشته باشند و اگرچه 4G هنوز هم قادر به رفع کردن احتیاج کاربران است، اما وقتی چنین قابلیتی برای استفاده وجود دارد، چرا از آن استفاده نگردد؟

8. صفحه کلید Smart Keyboard Folio بهبود یافته

همانند مداد اپل، صفحه کلید آیپد پرو نیز مسائل خاص خود را دارد. برای مثال، این صفحه کلید نور پس زمینه ندارد و به گفته بعضی ها، صدای آن نیز می تواند آزاردهنده باشد. به خاطر داشته باشید که شاید بعضی ها همه این نقاط ضعف را قبول نداشته باشند اما نباید فراموش کنید برای این صفحه کلید 170 دلار هزینه می کنید و وجود چنین نقاط ضعفی حتی در کمترین حالت اصلا قابل قبول نیست!

مداد اپل هم در نسخه های اولیه خود مسائل زیادی به همراه داشت تا اینکه اپل آن را به شکل کاربردی و بهبود یافته امروزی بروزرسانی کرد. بنابراین احتمال اینکه شاهد بهبود عملکرد و افزایش قابلیت های صفحه کلید آیپد پرو باشیم نیز وجود دارد.

انتخاب اپلیکیشن های پیش فرض در آیفون احتمالا امکان پذیر می گردد

منبع: techradar

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 72288

به "مشخصات فنی، قیمت و تاریخ انتشار احتمالی آیپد پرو 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی، قیمت و تاریخ انتشار احتمالی آیپد پرو 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید