مقایسه وان پلاس 9 با سامسونگ گلکسی S21 5G

به گزارش مجله سرگرمی، وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو جدیدترین پرچم دارهایی هستند که وان پلاس به تازگی از آن ها رونمایی نموده تا بتواند در مقابل رقبای سرسختی چون سری گلکسی S21، شیائومی می 11 و آیفون ها به رقابت بپردازد. این گوشی ها از همه لحاظ یک پرچم دار عالی محسوب می شوند. از عملکرد سخت افزاری گرفته تا طراحی و کیفیت دوربین، همه چیز عالی به نظر می رسد. وان پلاس اما مدل پرو را برای رقابت با گوشی های بسیار قدرتمند بازار نظیر S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس راهی بازار نموده در حالی که مدل استاندارد را باید با مدل های مشابه از شرکت های دیگر مقایسه کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مقایسه وان پلاس 9 و گلکسی S21 5G بپردازیم تا ببینیم کدام یک در سال 2021 می تواند انتخاب بهتری به عنوان یک پرچم دار به حساب بیاید.

مقایسه وان پلاس 9 با سامسونگ گلکسی S21 5G

گلکسی S21 کوچکترین عضو از مجموعه پرچم داران جدید سامسونگ است اما این باعث نمی گردد که از لحاظ توان سخت افزاری، این محصول را ضعیف قلمداد کنیم. همان پردازنده ای که در بهترین گوشی های حال حاضر اندرویدی به کار گرفته شده، در این محصول هم قرار گرفته است تا بدین ترتیب S21 یکی از بهترین پرچم دارهای بازار باشد. البته بعضی از قابلیت های پرچم دار نظیر بدنه ای از جنس فلز و شیشه یا نمایشگر +QHD در این گوشی دیده نمی گردد اما همچنان می توان از S21 به عنوان یک پرچم دار یاد کرد.

همین موضوع برای وان پلاس 9 هم صدق می نماید. با این تفاوت که این گوشی در تمامی بازارها به اسنپدراگون 888 مجهز شده در حالی که نماینده سامسونگ را در بازارهای بین المللی با اگزینوس 2100 شاهد هستیم که البته تفاوت خاصی بین این دو پردازنده دیده نمی گردد و اگر هم باشد، آن قدر کم هست (به نفع اسنپدراگون 888) که متوجه آن نخواهیم شد.

در این مطلب در بخش های مختلفی نظیر طراحی، نمایشگر، عملکرد سخت افزاری، دوربین و طول عمر باتری، به مقایسه وان پلاس 9 و گلکسی S21 می پردازیم تا ببینیم اگر قصد خرید یکی از آن ها را داشتیم، کدام یک انتخاب بهتری خواهد بود.

مقایسه وان پلاس 9 با گلکسی S21

طراحی و رنگ بندی

سامسونگ در طراحی پرچم داران سری گلکسی S21 رویکرد متفاوت و البته جذابی را دنبال کرد. نتیجه این تصمیم، محصولی بود با طراحی ساده اما ماژولی مستطیل شکل و عمودی که با بدنه گوشی ادغام شده بود. این تنها فرق عمده ای است که به نسبت نسل قبل در طراحی گوشی های جدید شرکت کره ای ایجاد شده که البته شکل ظاهری پنل پشتی را هم به کل تغییر داده. اینکه بگوییم زیباتر شده یا خیر موضوعی است کاملا سلیقه ای اما به نظر می رسد تنوعی که این طراحی به گوشی هایی با ماژول عظیم بخشیده جالب بوده.

روی پنل جلوی دستگاه به نسبت گذشته یک تفاوت عمده دیده می گردد و آن هم تخت شدن گوشه های نمایشگر است. سامسونگ معمولا گوشی های پرچم دار خود را صرف نظر از نوع آن ها، با نمایشگری خمیده طراحی می کرد اما از سری نوت 20 به بعد تصمیم گرفت این کار را فقط با مدل های اولترا انجام دهد. جز این موضوع، تفاوت دیگری دیده نمی گردد و همچنان شاهد همان دوربین سلفی حفره ای در مرکز نمایشگر هستیم. در نهایت باید به این نکته هم اشاره کنیم که گلکسی S21 در رنگ های مختلفی نظیر بنفش، صورتی، سفید و خاکستری در دسترس قرار گرفته است که همگی رنگ های جذابی هستند.

در طرف مقابل نماینده جدید چینی ها را در اختیار داریم یعنی وان پلاس 9 که به نسبت وان پلاس 8T یک سری تغییرات در آن دیده می گردد. البته در بخش جلو تفاوت زیادی را شاهد نیستیم. مثلا در سمت چپ نمایشگر حفره کوچکی برای تعبیه دوربین سلفی در نظر گرفته شده و نمایشگر هم تخت است. بنابراین هر دو گوشی سامسونگ و وان پلاس در بخش جلو خمیدگی ندارند و به همین خاطر از لحاظ زیبایی در یک سطح قرار می گیرند؛ میزان حاشیه های کناری هم آنقدری کم هست که تأثیری در شکل ظاهری دو گوشی نگذارد.

پنل پشتی خمیدگی کمی دارد تا در دست نگه داشتن وان پلاس 9 اندکی آسان تر باشد. البته منظور از آسان تر به نسبت گلکسی S21 نیست چون نماینده سامسونگ یکی از خوش دست ترین گوشی های شرکت به حساب می آید. به خصوص اینکه وزن کمتری هم به نسبت بسیاری از پرچم دارهای هم رده از جمله وان پلاس 9 دارد. اما از این ها گذشته، رنگ هایی که وان پلاس برای گوشی خود در نظر گرفته شامل سفید (به شکل مه) مشکی، و آبی آسمانی است که خود شرکت آن ها را Astral Black ،Winter Mist و Arctic Sky می نامد.

هر دو گوشی بسیار خوش دست هستند و از آنجایی هم که تقریبا از یک اندازه برخوردارند، کار کردن با یک دست هم آن قدرها مشکل ساز نیست. تفاوتی که این دو در بخش طراحی دارند، وزن بیشتر وان پلاس 9 است که آن هم به خاطر 0.3 اینچ اندازه عظیمتر نمایشگر، حدود 1 میلی متر ضخامت بیشتر و البته پنل پشتی شیشه ای است. در فریم این گوشی از پلاستیک استفاده شده در حالی که سامسونگ در طراحی گلکسی S21 برای پنل پشتی از پلاستیک و برای فریم از آلومینیوم استفاده نموده.

در رابطه با استاندارد مقاومتی این دو هم باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی وان پلاس 9 که به وسیله T-Mobile به فروش می رسد، از استاندارد مقاومتی IP68 بهره می برد. در غیر این صورت در مشخصات فنی مدل های دیگر رسما این استاندارد ذکر نشده. این در حالی است که در طراحی این گوشی ها هم تفاوت خاصی دیده نمی گردد. از آن طرف اما گلکسی S21 اولترا صرف نظر از مدل، در تمامی بازارها به این استاندارد مقاومتی مجهز شده است.

شما عزیزان می توانید در جدول زیر، خلاصه ای از مشخصات هر دو گوشی در بخش طراحی را مشاهده کنید.

نام گوشیوان پلاس 9گلکسی S21 5G
اندازه6.55 اینچ6.2 اینچ
ابعاد8.7 × 74.2 × 160 میلی متر7.9 × 71.2 × 151.7 میلی متر
وزن192 گرم169 گرم
جنس بدنهپنل پشت و جلو از جنس گوریلا گلس 5 - فریم پلاستیکیپنل پشت پلاستیکی، پنل جلو از جنس گوریلا گلس Victus - فریم آلومینیومی
استاندارد مقاومتیندارد (به جز مدل T-Mobile)IP68 - مقاومت به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب

نمایشگر

گلکسی S21 به نمایشگری 6.2 اینچی مجهز شده که وضوح تصویر آن +FHD است؛ از لحاظ عددی یعنی 2400 × 1080 که چنین میزان از وضوح تصویر را غالبا در گوشی های میان رده شرکت شاهد بودیم. با این حال نوع پنل آن از جنس Dynamic AMOLED 2X است که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می نماید و رفرش ریت آن هم به 120 هرتز می رسد. برای محافظت از خط و خش هم سامسونگ از پوشش محافظ گوریلا گلس Victus استفاده نموده که عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

در طرف مقابل وان پلاس 9 هم به نمایشگری با کیفیت مشابه مجهز شده اما نوع پنل آن طبق معمول همواره، Fluid AMOLED است. در این نمایشگر هم وضوح تصویر به 2400 × 1080 یا همان +FHD می رسد و شاهد پشتیبانی از استاندارد +HDR10 و رفرش ریت 120 هرتزی هستیم. وان پلاس برای محافظت این نمایشگر از خط و خش، از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده نموده که ضعیف تر از نمونه به کار رفته در گلکسی S21 است اما کیفیت خوبی دارد.

از لحاظ تفاوت نمایشگر، می توان به سه موضوع اشاره نمود. یک اینکه گلکسی S21 اولترا چگالی پیکسلی بیشتری دارد (421 در مقابل 402 پیکسل در هر اینچ) ولی این تفاوت آن قدری نیست که کاربران بتوانند در استفاده روزمره متوجه آن شوند. دو اینکه روشنایی حداکثر نمایشگر در وان پلاس به 1100 نیت و در گلکسی S21 به 1300 نیت می رسد که این موضوع را می توان تا حدودی متوجه شد. موضوع سوم رفرش ریت صفحه است؛ البته هر دو گوشی از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می نمایند منتها نمایشگر گلکسی S21 می تواند با توجه به نوع محتوای به نمایش درآمده، رفرش ریت را تا 48 هرتز هم کاهش دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. در طرف مقابل وان پلاس 9 بین دو عدد 60 و 120 هرتز جابه جا می گردد. زمانی هم که با رفرش ریت 120 هرتز در حال تماشای ویدیو از یوتیوب هستید، نمایشگر گوشی به صورت اتوماتیک روی رفرش ریت 60 هرتز تنظیم می گردد چون در واقع ویدیوهای یوتیوب نهایتا دارای رفرش ریت 60 هرتزی هستند.

نام گوشیوان پلاس 9گلکسی S21 5G
اندازه6.55 اینچ6.2 اینچ
وضوح تصویر2400 × 1080 - +FHD2400 × 1080 - +FHD
رفرش ریت120 هرتز120 هرتز متغیر از 48 تا 120 هرتز
چگالی پیکسل ها402 پیکسل در هر اینچ421 پیکسل در هر اینچ
سایر قابلیت هاپشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن، پشتیبانی از استاندارد +HDR10، نسبت نمایشگر به بدنه 87.6 درصدپشتیبانی از قابلیت نمایشگر همواره روشن، پشتیبانی از استاندارد +HDR10، نسبت نمایشگر به بدنه 87.2 درصد

شما عزیزان می توانید امتیازات و عملکرد نمایشگر دو گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید.

حداکثر میزان روشنایی (بیشتر بهتر)حداقل میزان روشنایی (کمتر بهتر)کنتراست تصویر (بیشتر بهتر)دمای رنگ (کلوین)گاماDELTA E RGBCMY (کمتر بهتر)DELTA E GRAYSCALE (کمتر بهتر)
گلکسی S21798 - عالی1.2 - عالیغیرقابل اندازه گیری - عالی6833 - عالی2.012.59 - خوب6.03 - متوسط
وان پلاس 9768 - عالی2.5 - عالیغیرقابل اندازه گیری - عالی6808 عالی2.241.92 - عالی5.79 - متوسط

عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش سخت افزاری عملکرد دو گوشی تقریبا با هم برابر است. گلکسی S21 در بازارهای بین المللی از اگزینوس 2100 و در بازار چین و آمریکا به اسنپدراگون 888 مجهز شده در حالی که وان پلاس در تمامی بازارها با یک پردازنده و آن هم اسنپدراگون 888 در دسترس قرار می گیرد. هر دو پردازنده از یک آرایش هسته، از یک فناوری ساخت و از هسته های کاملا مشابه بهره می برند. فقط اندکی فرکانس پردازشی هسته های اگزینوس 2100 بیشتر است و از طرفی هم گرافیک اسنپدراگون 888 قدرت بیشتری دارد که این تفاوت باعث نمی گردد در عملکرد دو گوشی تفاوتی را ببینیم.

وان پلاس 9 یک رجحان دارد و آن هم این است که این گوشی در یک مدل با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم در دسترس قرار گرفته است. این در حالی است که گلکسی S21 در دو مدل با ظرفیت 128/256 گیگابایت عرضه می گردد اما در هر دو مدل تنها 8 گیگابایت رم دارد. اگرچه هر دو میزان از رم تا این لحظه جوابگوی تمام احتیاج کاربران خواهند بود اما بدیهی است طی یکی دو سال آینده، مزیت در اختیار داشتن گوشی هوشمندی با 12 گیگابایت رم می تواند بیشتر به چشم بیاید.

نکته ای که وجود دارد، کیفیت نرم افزاری وان پلاس 9 است. معمولا گوشی های اندرویدی بعد از چند سال استفاده کمی نماید می شوند و این موضوع بسیار شنیده می گردد. اما وان پلاس گوشی هایی را فراوری می نماید که بعد از سال ها استفاده همچنان سریع هستند که دلیل عمده آن، بهینه بودن رابط کاربری است و به این نکته باید در رابطه با نماینده این شرکت اشاره می شد.

وان پلاس 9 با رابط کاربری Oxygen OS 11 مبتنی بر اندروید 11 راهی بازار شده که مثل تمام رابط کاربری های قبلی شرکت چینی، عملکرد بسیار روان و خوبی دارد. حتی به تازگی قابلیت تم تیره اتوماتیک هم به این رابط جدید اضافه شده. گشت و گذار در منوی وان پلاس 9 به لطف رابط بسیار سبک و البته رفرش ریت 120 هرتزی فوق العاده سریع و لذت بخش است و بدون هیچ گونه لگ یا کندی صورت می گیرد که معمولا در گوشی های سامسونگ چنین مشکلاتی را شاهد هستیم.

از قابلیت هایی جدیدی که وان پلاس به رابط خود اضافه نموده می توان به گزینه های بیشتر برای شخصی سازی، Turbo Boost 3.0 برای بهینه سازی حافظه رم جهت مدیریت بهتر برنامه های اجرا شده در پس زمینه و حالت Pro Gaming اشاره نمود که باعث می گردد پردازنده و گرافیک از هرگونه فعالیت های پردازشی رها شده و تمام توان خود را روی بازی متمرکز نمایند. در نتیجه این امر، عملکرد گوشی در بازی ها بهبود پیدا می نماید.

در گلکسی S21 اما شاهد رابط کاربری One UI 3.1 هستیم که از لحاظ امکانات، شاید غنی ترین رابط در بین گوشی های اندرویدی باشد. از انواع و اقسام گزینه های مخصوص شخصی سازی گرفته تا بهبود شرایط اعلانات و دنیایی از تنظیمات مختلف که اگر کاربر قدیمی سامسونگ نباشید، شناخت همه آن ها ممکن هست هفته ها یا شاید ماه ها زمان ببرد. در رابط جدید سامسونگ امکان قفل صفحه با دوبار ضربه زدن روی بخش خالی صفحه فراهم شده، در منوی قفل می توانید ویجت های مختلفی قرار دهید، اپلیکیشن digital wellbeing برای پایش شرایط گوشی بهبود پیدا نموده و بسیاری موارد دیگر که شاید در کمتر گوشی دیگری شاهد آن ها باشیم.

همین موضوع است که باعث می گردد گوشی های سامسونگ همواره با مشکلاتی نظیر لگ و کندی روبرو شوند. آن قدر تعداد تنظیمات و گزینه ها بالاست که گوشی به یک منبع سخت افزاری بسیار قدرتمند احتیاجمند است تا بتواند در طول زمان هم عملکرد خوب خود را حفظ کند. اما به نظر می رسد اسنپدراگون 888 و اگزینوس 2100 به خوبی از پس رابط One UI 3.1 بر بیایند. در مجموع اگر گزینه های متنوع و قابلیت های نرم افزاری بیشتری می خواهید، سامسونگ گزینه مناسب تری است اما اگر می خواهید در عین سادگی، گوشی اتان از تنظیمات اساسی و کاربردی بهره مند باشد و سرعت و کیفیت خوبی هم داشته باشد، وان پلاس می تواند انتخاب منطقی تری باشد.

از لحاظ آپدیت نرم افزاری هم سامسونگ متعهد شده گوشی های پرچم دار خود را به سه نسخه از سیستم عامل اندروید مجهز کند؛ این یعنی گلکسی S21 با اندروید 14 به کار خود انتها می دهد. در حالی که وان پلاس رفتار ثابتی در قبال گوشی های خود نشان نداده اما قطعا این پرچم دار را حداقل تا دو نسخه اندروید به روزرسانی خواهد نمود. شاید هم سال آینده این شرایط تغییر کند و رسما اعلام گردد پرچم دارهای وان پلاس هم سه نسخه از اندروید را دریافت می نمایند.

شما عزیزان می توانید در جدول زیر خلاصه ای از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری دو گوشی را مشاهده کنید.

نام گوشیوان پلاس 9گلکسی S21 5G
پردازندهاسنپدراگون 888اسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100
لیتوگرافی5 نانومتری5 نانومتری
گرافیکآدرنو 660آدرنو 660 / Mali-G78 MP14
رم و حافظه داخلی8/128 - 12/256 گیگابایت - حافظه داخلی از نوع UFS 3.18/128 - 8/256 گیگابایت - حافظه داخلی از نوع UFS 3.1
نوع و تعداد هسته8 هسته - 1 هسته عظیم از نوع Cortex-X1 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز - 3 هسته عظیم از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز (اسنپدراگون 888)8 هسته - 1 هسته عظیم از نوع Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز - 3 هسته عظیم از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز (اگزینوس 2100)
سیستم عامل/رابط کاربریاندروید 11 / Oxygen OS 11اندروید 11 / One UI 3.1

دوربین

در بخش دوربین اما وان پلاس بسیار عالی ظاهر شده. البته منظور این نیست که عملکرد این گوشی حتما بهتر از گلکسی S21 است چون هنوز به مقایسه تصاویر ثبت شده نپرداختیم (در ادامه به این موضوع هم می پردازیم) اما به نسبت دفعات قبل، پیشرفت خوبی را شاهد بودیم. شرکت چینی این بار با همکاری هاسلبلاد، توانسته در بخش عکاسی و فیلم برداری، قابلیت های خوبی را به وان پلاس 9 و مدل پرو اضافه کند تا دیگر شاهد ضعف نماینده های این شرکت در مقابل رقبای قدر از سامسونگ، اپل و سایر شرکت ها نباشیم.

گلکسی S21 روی پنل پشتی خود به سه دوربین مجهز شده که شامل یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، یک سنسور تله فوتو 64 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی می گردد. کیفیت تصاویری که توسط این گوشی ثبت می شوند بسیار عالی است و جای هیچ بحثی باقی نمی ماند. از گستره دینامیکی بالا گرفته تا رنگ های نزدیک به واقعیت و جزئیات شارپ، از مزیت های عکاسی با گلکسی S21 به شمار می آیند که این موضوع را در تست ها هم شاهد بودیم.

وان پلاس اما این بار با هاسلبلاد وارد همکاری شده تا روی پنل پشتی وان پلاس 9 دوربین هایی را ببینیم که می توانند تصاویری بسیار واقعی و زیبا و با جزئیات بسیار بالا ثبت نمایند. این گوشی هم از سه سنسور بهره می برد که البته سنسور سوم، مونوکروم است و در مقایسه آن قدرها اهمیت ندارد. دو سنسور دیگر شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و فوق عریض 50 مگاپیکسلی با سنسور عظیم IMX766 ساخت سونی می شوند که عملکرد بسیار خوبی در ثبت تصاویری با زاویه گسترده دارد. گفتنی است این دوربین 50 مگاپیکسلی در مدل پرو هم استفاده شده که در مقایسه آن با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو. مکس، دیدیم که چه کیفیت بالایی دارد.

آنچه در گوشی های وان پلاس پیشرفت داشته، کیفیت تصاویر ماکرو است که نتایج فوق العاده زیبایی را هم در پی دارد. اما آنچه که راجع به کیفیت کلی دوربین وان پلاس متوجه شدیم این است که این گوشی تمایل دارد رنگ ها را اندکی بی روح نشان دهد در حالی که کهکشانی کوچک سامسونگ در زیباتر نشان دادن تصاویر عملکرد بهتری دارد. از طرفی حالت شب در دوربین نماینده وان پلاس بهبود پیدا نموده تا در شب بتوانید تصاویر پرجزئیات تر و زیباتری به ثبت برسانید. اما بهتر است نگاهی داشته باشیم به عملکرد دو گوشی در شرایط واقعی تا ببینیم کدام یک در ثبت تصویر بهتر بوده.

همان طور که می بینید، تصاویر ثبت شده توسط دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی S21 رنگ و لعاب بیشتری به نسبت تصویری که وان پلاس 9 ثبت نموده دارند. با این حال هر دو گوشی توانستند به بهترین شکل ممکن جزئیات را به نمایش بگذارند و گستره دینامیکی خوبی هم دارند.

در تصاویر بالا هم شاهد عملکرد دو گوشی در عکاسی در نور شب و در حالت پرتره هستیم که هر دو گوشی پیروز به ثبت تصاویر خوبی شدند. البته وان پلاس 9 در شناخت پس زمینه اندکی ضعیف تر ظاهر شده و همچنین رنگ پوست را بی روح به نمایش درآورد. در ادامه می توانید نمونه های ثبت شده بیشتری از دو گوشی را مشاهده کنید.

در بخش فیلم برداری، گلکسی S21 می تواند در وضوح 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند که کیفیت بسیار بالایی هم به حساب می آید. از طرفی وان پلاس 9 هم توانایی ضبط ویدیو های 8K در سرعت 30 فریم بر ثانیه را داراست. اگرچه به خاطر سرعت فریم بیشتر، وان پلاس در این بخش رجحان اندکی دارد اما در فیلم برداری با دوربین فوق عریض، وان پلاس تصاویر را با زاویه محدودتری به ثبت می رساند که گلکسی در این بخش فقط از لحاظ پوشش زاویه گسترده تر رجحان دارد.

شما عزیزان می توانید مشخصات فنی دوربین گوشی های وان پلاس 9 و گلکسی S21 را در جدول زیر به طور کامل مشاهده کنید.

نام گوشیوان پلاس 9گلکسی S21 5G
دوربین اصلی48 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 - لنز 23 میلی متری - فوکوس اتوماتیک چند جهته12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8 - لنز 26 میلی متری - بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال
دوربین فوق عریض50 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - لنز 14 میلی متری12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - لنز 13 میلی متری - پشتیبانی از Super Steady در ضبط ویدیو - پوشش زاویه 120 درجه ای
دوربین تله فوتوندارد64 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.0 - لنز 29 میلی متری - بهره مندی از لرزشگیر اپتیکال - زوم 1.1 برابری اپتیکال و 3 برابری هیبریدی
سایر سنسورها2 مگاپیکسلی مونوکروم با گگرددگی دیافراگم f/2.4ندارد
دوربین سلفی16 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.4 - فیلم برداری با وضوح 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه10 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 - فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
کیفیت فیلم برداری8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه - 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه - 1080P با سرعت 30/60/240 فریم بر ثانیه8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه - 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه - 1080P با سرعت 30/60/240 فریم بر ثانیه - 720P با سرعت 960 فریم بر ثانیه
  • مقایسه دوربین وان پلاس 9 پرو با گلکسی S21 اولترا و آیفون 12 پرو مکس

طول عمر باتری

در این بخش، وان پلاس 9 به یک نقطه رجحان به نسبت گلکسی S21 می رسد، به خصوص در بخش شارژر و سرعت شارژ. وان پلاس برای نماینده خود از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده در حالی که گلکسی S21 به همان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی گلکسی S20 مجهز شده. البته به لطف پردازنده 5 نانومتری و کاهش کیفیت نمایشگر، از لحاظ عملکرد شاهد بهبود به نسبت قبل هستیم.

در شرایط آزمایشگاهی، وان پلاس 9 در مجموع توانست گلکسی S21 را شکست دهد و در شرایط واقعی، این تفاوت حدود 2 ساعت است. با این حال نمی توانیم عملکرد کهکشانی سامسونگ را ناامیدنماینده بدانیم. هرچند عملکرد بهتر وان پلاس 9 غیرقابل انکار است. شما عزیزان در ادامه می توانید عملکرد دو گوشی را در نگه داری شارژ در وب گردی (در رفرش ریت 60/120 هرتز)، استریم ویدیو از یوتیوب و انجام بازی (در رفرش ریت 60 هرتز) مشاهده کنید. متأسفانه عملکرد وان پلاس 9 در انجام بازی با رفرش ریت 120 هرتز آنالیز نشده به همین خاطر در بخش بازی فقط اطلاعات مربوط به رفرش ریت 60 هرتز را در اختیار داریم.

نقطه قوت دیگر وان پلاس 9 شارژر قدرتمند و بسیار سریع آن است که درون جعبه هم وجود دارد و از سرعت 65 وات بهره می برد. این در حالی است که گلکسی S21 نه تنها شارژری با خود به همراه ندارد بلکه سرعت شارژری که برای آن می توانید خریداری کنید نهایتا به 25 وات می رسد.

به ادعای وان پلاس، شارژر سریع 65 واتی وان پلاس 9 می تواند این گوشی را در مدت زمان تنها 29 دقیقه از 1 تا 100 درصد به طور کامل شارژ کند. در مدت زمان 15 دقیقه هم می توان شارژ گوشی را به اندازه ای رساند که بتواند در طول روز کاربران را همراهی کند. گلکسی S21 هم با توجه به آزمایش های وب سایت GSMArena، با شارژر 25 واتی در مدت زمان 1 ساعت و 13 دقیقه به صورت کامل شارژ شد. در مدت زمان 30 دقیقه هم می توان گوشی را تا 55 درصد شارژ کرد. به صورت کلی عملکرد گلکسی S21 در این بخش رضایت بخش و عملکرد وان پلاس 9 عالی ارزیابی می گردد.

می توانید مشخصات باتری و شارژر دو گوشی را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام گوشیوان پلاس 9گلکسی S21 5G
ظرفیت باتری4500 میلی آمپر ساعت4000 میلی آمپر ساعت
سرعت شارژر65 وات25 وات
شارژر درون جعبهداردندارد
مدت زمان شارژحدودا 30 دقیقهحدودا 73 دقیقه

قیمت وان پلاس 9 و گلکسی S21

سامسونگ تصمیم گرفت بر خلاف سال گذشته، گلکسی های خود را با قیمت کمتری راهی بازار کند. این طور شد که گلکسی S21 به عنوان مدل استاندارد این سری از پرچم داران شرکت کره ای با قیمت 799 دلار در مدل پایه (8/128 گیگابایت) و 849 دلار برای مدل 8/256 گیگابایتی در بازار به فروش می رسد. وان پلاس 9 هم با قیمت 729 دلار برای مدل 8/128 گیگابایتی و با قیمت 829 دلار برای مدل 12/256 گیگابایتی در دسترس قرار می گیرد. بنابراین به نظر می رسد با در نظر دریافت تمام موارد، ارزش خرید نماینده وان پلاس بیشتر باشد چرا که با پرداخت 829 دلار به محصولی دسترسی خواهید داشت که شارژر بسیار قدرتمند درون جعبه، 12 گیگابایت حافظه رم و پردازنده اسنپدراگون 888 مجهز شده.

با این حال گلکسی S21 هم رجحان های خاص خود را دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت سامسونگ، رابط کاربری غنی تر و دوربین های بهتر اشاره نمود. با این حال به نظر شما کدام محصول ارزش خرید بیشتری دارد؟ وان پلاس 9 یا گلکسی S21؟

  • خانواده گلکسی S21 پرفروش ترین سری گلکسی S در چهار سال گذشته شد

منبع: PhoneArena

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 138197

به "مقایسه وان پلاس 9 با سامسونگ گلکسی S21 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه وان پلاس 9 با سامسونگ گلکسی S21 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید