مراجع معتبر برای یادگیری سئو کدامند؟

به گزارش مجله سرگرمی، مراجع معتبر برای یادگیری سئو به چه کار می آید؟ اصلاً چرا باید سئو یاد بگیریم که حالا بخواهیم به دنبال مراجع معتبر برای یادگیری آن بگردیم؟

مراجع معتبر برای یادگیری سئو کدامند؟

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

این روزها بازاریابی به سوی بازاریابی اینترنتی رفته و بسیاری از مردم نیز برای خرید محصول یا درخواست خدمات مورد نیازشان به گوگل مراجعه می کنند. همین امر باعث شده تا بسیاری از افراد برای کسب و کار خود یک وب سایت طراحی کرده تا از این طریق بتوانند خود و خدماتشان را به مشتریان معرفی کنند.

اما باید بدانید که طراحی سایت به تنهایی کافی نیست. سایت شما برای اینکه دیده شود باید سئو شده باشد. از همین جا می توان به ضرورت آموزش سئو پی برد.

ضرورت آموزش سئو

در دنیای امروز، هر تولیدکننده، فروشنده، ارائه دهنده خدمات و به طورکلی تمامی صاحبان مشاغل باید برای جذب مخاطب و معرفی خدماتشان یک وب سایت داشته باشند. از طرف دیگر، هر دارنده سایتی باید سایت خود را سئو کند تا سایت مورد بازدید عموم قرار بگیرد و کاربرد داشته باشد.

در غیر این صورت یک سایت بدون سئو، بدون کاربر خواهد ماند و عملاً بلااستفاده است؛ بنابراین تمام مدیران وب سایت ها و صاحبان مشاغل لازم است که آموزش سئو ببینند تا بتوانند در مدیریت وب سایت خود پیروز عمل کنند. یادگیری سئو چندان هم سخت نیست و هر کسی می تواند به شرط انتخاب مراجع معتبر برای یادگیری سئو، اصول آن را فراگرفته و به طور عملی بر روی سایت خود پیاده سازد.

درست بودن آموزش های فراگرفته شده نیز اهمیت بسیاری دارند؛ چراکه سئو امر خطیری است که در صورت اشتباه یا پیروی از سئوی کلاه سیاه می تواند سایت شما را به نابودی بکشاند. به همین دلیل یادگیری سئو حتماً باید از یک مرجع معتبر انجام شود.

بسیاری از افراد تحت عنوان متخصص سئو ممکن است خدمات سئو انجام دهند، اما در این راه از روش های کلاه سیاه -که توسط گوگل ممنوع اعلام شده- استفاده کنند. به این ترتیب سایت شما طی مدت زمان کوتاهی به رتبه اول خواهد رسید؛ اما بلافاصله بعد از اینکه پول متخصص سئو تسویه شد، تمامی بک لینک های ساخته شده برای سایتتان را پاک خواهد کرد و در این هنگام است که سایت دچار افت رتبه شدیدی می شود.

این سناریو تازه قسمت خوب قضیه است. در موارد بدتر ممکن است گوگل سایت شما را به خاطر پیروی از روش های کلاه سیاه جریمه کند. این جریمه می تواند شامل افت شدید رتبه یا حتی حذف شدن کامل از صفحه نتایج سرچ باشد. سایتی که تحت جریمه گوگل قرار بگیرد راستا سختی برای اثبات حسن نیت خود به گوگل و کسب رتبه قبلی در پیش خواهد داشت.

اما سؤال اینجاست که این مراجع معتبر برای یادگیری سئو کدامند؟

مراجع آموزش سئو

افراد زیادی در حوزه آموزش سئو فعالیت می کنند و جالب اینجاست که چون بسیاری از قوانین سئو باید توسط سئوکارها طی تجربه و آزمون وخطا کشف شوند، اختلاف نظر بین این افراد نیز کم نیست.

همین امر پیدا کردن یک مرجع معتبر برای یادگیری سئو را سختتر می کند. شما می توانید از آموزش های منابع اصلی که معمولا به زبان انگلیسی هستند استفاده کنید، ولی یادگیری نکات مهم این مطالب برای کاربران سخت است.

اما نگران نباشید! در این میان هستند افرادی که از هر نظر بتوانند یک مرجع معتبر برای آموزش سئو به شمار بیایند. یکی از برجسته ترین مراجع سئو در ایران، دکتر رضا شیرازی مفرد هستند.

دکتر رضا شیرازی مفرد کارشناس کامپیوتر و کارشناس ارشد هوش مصنوعی بوده و سپس تحصیلات خود را در دکترای مدیریت کسب و کار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه دادند. مدیریت کسب و کار وقتی در حوزه اینترنت وارد شود هم به کامپیوتر مرتبط خواهد شد و هم به هوش مصنوعی (چراکه گوگل با هوش مصنوعی سایت ها را رتبه بندی می کند).

یکی دیگر از توانمندی های دکتر رضا شیرازی مفرد، تخصص و تجربه چندین ساله در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت است. ایشان سمینارهای زیادی در مورد سئو برگزار کرده و حتی در این زمینه تدریس نیز می کنند.

همین خصوصیت داشتن علم و تجربه در کنار هم باعث شده تا بسیاری از متخصصان مشهور سئو از ایشان به عنوان یکی از مراجع معتبر برای آموزش سئو یاد کنند. حتی برخی وی را پدر سئوی ایران می دانند.

وب سایت دکتر رضا شیرازی مفرد

برای مطالعه مقالات ایشان در زمینه سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی اینترنتی، کسب درآمد از اینترنت، هوش مصنوعی و تحلیل سایت های اینترنتی به وب سایت ایشان به آدرس rezashirazi.com سر بزنید.

در وب سایت rezashirazi.com بخشی نیز تحت عنوان سئو وجود دارد که شامل زیرمجموعه های آموزش سئو، مشاوره سئو، سئو رایگان، سئو تضمینی و نمونه کارهای آقای دکتر است.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

منبع: مجله شنبه
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62764

به "مراجع معتبر برای یادگیری سئو کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجع معتبر برای یادگیری سئو کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید