مدیران فصل فراموشی فریبا را فراموش کرده اند، ورود به اکران جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، عباس رافعی درباره معرفی فیلم ایرانی به بخش غیرانگلیسی زبان اسکار به خبرنگاران گفت :نیازی به معرفی فصل فراموشی فریبا برای اسکار فیلم های غیر انگلیسی زبان نمی دیدم چراکه این فیلم هم اکنون در معتبرترین جشنواره آمریکا با فیلم های انگلیسی زبان رقابت می کند و با توجه به حضور تعدادی از داوران آکادمی اسکار در بین داوران و تماشاگران این جشنواره و حضور مدیران کمپانی های بزرگ هالیوود که به تماشای آثار بخش مسابقه می نشینند، حتما فصل فراموشی فریبا توسط افراد تاثیرگذار در آکادمی اسکار دیده می شود.

مدیران فصل فراموشی فریبا را فراموش کرده اند، ورود به اکران جهانی

وی با ابراز امیدواری از اینکه این فیلم بتواند کننده موثری از جانب سینمای ایران در رقابت های جهانی باشد، بیان نمود: خوشبختانه نگاه مایوسانه ای که در چند سال گذشته در فیلم های ایرانی حاضر در جشنواره ها دیده می شد تا حدی تعدیل یافته و ما تلاش می کنیم سینمای ایران را پس از حضور در جشنواره ها به اکران عمومی جهانی نیز پیوند بزنیم. خوشحالم که برای اولین بار فیلم های سینمای ایران به درجه ای از کیفیت فنی رسیده اند که می توانند با فیلم های پر هزینه هالیوود رقابت کنند.

این کارگردان درباره چگونگی حضور فیلمش در اکران های بین المللی توضیح داد: فصل فراموشی فریبا بدون داشتن پخش کننده خارجی توانست وارد چرخه رقابت با فیلم های آمریکایی شده و همزمان با حضورش در هالیوود در مسابقه جشنواره یونیورسال آمریکا نیز شرکت داشته و چهار جایزه اصلی جشنواره نیوجرسی را دریافت کند؛ در حالی که مدیران سینمای ایران چشم شان را بر موفقیت های این فیلم بسته و پس از بی مهری های زمان اکران، سعی در فراموش کردن فصل فراموشی فریبا در همه ارکان دارند.

عباس رافعی در سرانجام اظهار کرد: خوشبختانه همیشه زمان و تاریخ عادل ترین داوران بودند. هفته گذشته جهت ارزیابی مخاطبان عام، یک اکران آزمایشی عمومی در لندن داشتیم و پس از این اکران بود که دو شرکت معتبر پخش، آمادگی خود را جهت پخش و اکران عمومی اعلام کردند. من جواب آنها را به بعد از جشنواره هالیوود موکول کردم و امیدوارم در این جشنواره که توسط کمپانی های معتبر هالیوود برگزار می شود فیلمم مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم وارد گردش اکران جهانی شویم

جشنواره فیلم هالیوود شنبه گذشته چهارم مهرماه فصل فراموشی فریبا به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی را در سالن آرک لایت اکران کرد.

فیلم سینمایی فصل فراموشی فریبا توانست بین 976 اثر حاضر در جشنواره فیلم هالیوود جزو بیست فیلم بخش مسابقه شود و با فیلم هایی که اغلب محصول سال 2015 سینمای آمریکا هستند رقابت کند. نودمین دوره جشنواره فیلم هالیوود که از بیست سوم سپتامبر (اول مهر) در سالن آرک لایت هالیوود برگزار می شود در شب بیست و هشتم سپتامبر در سالن کداک تیاتر محل برگزاری مراسم اسکار به معرفی کاندیداها و سپس اهدای جوایز می پردازد.

فصل فراموشی فریبا که این روزها در بخش مسابقه جشنواره یونیورسال آمریکا حضور دارد، در جشنواره رومانی جایزه بهترین فیلم و در جشنواره نیوجرسی آمریکا جوایز اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. این فیلم همچنین در جشنواره های هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا آمریکا و در سی و نهمین جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت.

فصل فراموشی فریبا در سی و دومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد. عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا و فصل فراموشی فریبا جایزه نتبک (فیلمی که به ارتقا و توسعه سینمای آسیا کمک میکند) را دریافت کرد. پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل فیلمنگاران به مدیریت عباس رافعی انجام می پذیرد.

فیلم فصل فراموشی فریبا داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اکنون که همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می شود برای امرار معاش و تامین هزینه های بیمارستان با وانت او کار کند.

از عواملی که در ساخت فیلم فصل فراموشی فریبا حضور دارند می توان از علی اصغری: فیلمنامه نویس، علیرضا برازنده: مدیر فیلمبرداری، عباس رستگارپور: صدابردار، مهرداد قلی پور چهره پرداز، مسعود دلیری: مدیر تولید، رعنا امینی: طراح صحنه و لباس، محمود موسوی نژاد: صداگذار و پیمان یزدانیان آهنگساز نام برد.

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50476

به "مدیران فصل فراموشی فریبا را فراموش کرده اند، ورود به اکران جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران فصل فراموشی فریبا را فراموش کرده اند، ورود به اکران جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید