محک مدعیان المپیکی آسیا در نینگبو

به گزارش مجله سرگرمی، کادرفنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان با اعزام تیمی متحول شده به رقابت های وزنه برداری قاره آسیا بدنبال محک وزنه برداران جوان خود و دستیابی به یک ترکیب ایده ال برای درخشش دررقابت های جهانی تایلند است.

محک مدعیان المپیکی آسیا در نینگبو

رضاعباسپور - شمارش معکوس برای شروع رقابت های وزنه برداری قهرمانی قاره کهن(آسیا) در شهر نینگبو چین به خاتمه رسید تا ستاره های جهانی و المپیکی وزنه برداری آسیا به میزبانی یکی از مدعیان صاحب سبک وزنه برداری جهان یعنی کشور چین، اندازه و توان رکوردی خود را در کوران رقابت با رقبای نامدار و شناخته شده خود محک جدی بزنند. شاگردان حسین برخواه نیز که تقریبا با ترکیبی متحول شده نسبت به رقابت های جهانی 2018 ترکمنستان و بازی های آسیایی اندونزی در آوردگاه آسیایی 2019 چین شرکت می نمایند، بیش از هرچیز دیگری ابتدا به دنبال سنجش توانمندی رکوردی خود هستند و سپس برای عبور از یک میدان مهم و معتبر گزینشی المپیک 2020 توکیو کوشش می نمایند.

بعد از خاتمه رقابت های جذاب و دیدنی وزنه برداری قهرمانی قاره اروپا در سال 2019 که به میزبانی شهر باتومی کشور گرجستان برگزار گردید و با درخشش وزنه برداران کشور میزبان خصوصا رکوردشکنی غول گرجستانی ها یعنی لاشاتالاخادزه همراه بود، قطعا رقابت های وزنه برداری قاره آسیا - که این رویداد نیز به عنوان یکی از میادین معتبر گزینشی بازی های المپیک 2020 توکیو به شمار می رود - به اندازه مسابقات اروپایی وزنه برداری برای کشورهای آسیایی و وزنه برداران مدعی قاره کهن ارزشمند و سرنوشت ساز است. زیرا این رقابت می تواند خصوصا برای ستاره های وزنه برداری آسیا حکم باز شدن یکی از درهای ورودی در جهت بازی های المپیک توکیو باشد.

***

شاگردان برخواه که از ماه ها پیش برای حضور در این رقابت مهیا می شوند، برای شرکت در وزنه برداری قهرمانی آسیا اندکی از لحاظ مهره چینی با تغییرات مختصری روبرو شده اند. انصراف کیانوش رستمی ملی پوش دسته 96 کیلوگرم کشورمان از حضور در این رقابت آسیایی و یا مصدومیت سعید علی حسینی و وزنه نزدن او در رقابت های وزنه برداری قاره کهن دست به دست هم داد تا محمدحسین برخواه به اجبار و قبل از اعزام تیم به رقابت های وزنه برداری آسیایی چین دست به ترکیب ابتدایی تیم ملی بزرگسالان برده و در دو وزن تغییراتی را ایجاد کند.

برخواه در دسته 81 کیلوگرم، میرمصطفی جوادی ملی پوش جوان و باانگیزه را که به عنوان وزنه بردار ذخیره کیانوش بود را جایگزین او کرد. همچنین در دسته 109+ کیلوگرم نیز برخواه به جای علی حسینی قرار است محسن دادرس دیگر وزنه بردار ذخیره تیم ملی در این وزن را به نینگبو چین اعزام کند. بنابراین ترکیب نهایی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در این دوره از رقابت های وزنه برداری قهرمانی قاره آسیا را به ترتیب میرمصطفی جوادی در دسته 81 کیلوگرم، علی میری و مسعود چترایی در دسته 87 کیلوگرم، سید ایوب موسوی در دسته 96 کیلوگرم، رضا بیرانوند و امیر حقوقی دردسته وزنی 102 کیلوگرم، علی هاشمی و کیا قدمی در دسته 109 کیلوگرم و درنهایت علی داودی و محسن دادرس نیز در دسته 109+ کیلوگرم تشکیل می دهند. البته درباره سعید علی حسینی هم گفته می شد برای دادن آزمایش دوپینگ و عبو از یک مسابقه گزینشی المپیک قرار است به چین اعزام گردد که باید دید با توجه به تغییر ترکیب اصلی تیم ملی وضعیت به چه شکلی برای این وزنه بردار پیش می آید.

ایرانی ها از 2 اردیبهشت روی تخته می روند

رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا رسما از امروز 18 آپریل (29 فروردین ماه) در شهر نینگبوی چین شروع می گردد و قرار است تا روز 28 آپریل (8 اردیبهشت ماه) در این شهر ادامه داشته باشد. میهمانان و کشورهای شرکت نماینده در این رقابت قرار است در هتل پن پاسفیک نینگبو اسکان داده شوند. هتلی که فاصله اش تا محل برگزاری مسابقات آسیایی و سالن تمرینی وزنه برداران و تیم های شرکت نماینده (سالن ژیمناستیک یونگور نینگبو) فقط (2 کیلومتر) است و (7 دقیقه) نیز از نظر زمانی مسافت آن تا محل اسکان تیم ها تخمین زده شده است.

میزبان مسابقات یعنی کشور چین که خود به عنوان مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها به شمار می رود، مبلغ ورودیه برای هر ورزشکار حاضر در این رقابت ها را (120 دلار) اعلام نموده است.علاوه برآن مسئولین و سرپرستان تیم های شرکت نماینده در این رویداد باید سوای هزینه اسکان و تغذیه شرکت نماینده های خود مبلغ(50 دلار) نیز برای هزینه آزمایش دوپینگ به برگزارنماینده مسابقات که از سوی فدراسیون جهانی در محل برگزاری مسابقات مستقر شده است پرداخت نماید. تاریخ ورود تیم ها نیز از امروز 29 فروردین 98 در شهر نینگبو اعلام شده است. همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران نیز که با ترکیب اعلام شده فوق قرار است در این دوره از پیکارها حاضر گردد، پس از اینکه فردا به کشور چین اعزام شد، بعد از چند روز تمرین رسما از روز (2 اردیبهشت ماه) با رفتن میرمصطفی جوادی در وزن 81 کیلوگرم روی تخته کار خود را در این دوره از رقابت ها شروعمی کند.

رقابت های وزنه برداری آسیایی 2019 چین طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات اگر چه به عنوان مسابقه گزینشی المپیک به شمار می رود اما در اوزان 10 گانه و براساس قوانین برگزاری مسابقات قاره ای و جهانی در اوزان دهگانه مردان و زنان به ترتیب زیر طراحی و اجرا می گردد.

در بخش مردان وزنه برداران در اوزان (55، 61، 67، 73، 81، 87، 96، 102، 109 و109+ کیلوگرم) برگزار می گردد. همچنین، در بخش بانوان به ترتیب وزنه برداران بانوی کشورمان درصورت اعزام به این رقابت ها در اوزان (45، 55، 59، 64، 71، 76، 81، 87 و 87+ کیلوگرم) به روی تخته می روند. طبق زمانبندی اعلام شده، امروز (29 فروردین) قرار است، جلسات و کنگره های مختلف قاره آسیا از جمله جلسه کمیته های مختلف کنفدراسیون آسیا، کنگره هیات رییسه آسیا و از همه مهمتر کنگره مربیان برای معین شدن لیست نهایی شرکت نمایندگان و رکوردهای ورودی قطعی آنها برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا برگزار گردد.

چشم انتظار درخشش فوق سنگین های ایران

مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با رفتن وزنه برداران اوزان 55 کیلوگرم مردان و 45 کیلوگرم بانوان از روز آدینه (30 فروردین) روی تخته مسابقه در سالن ژیمناستیک یونگور نینگبو رسما کلید می خورد و تا روز 7 اردیبهشت ماه که روز خاتمهی مسابقات و برگزاری رقابت اوزان سنگین یعنی دسته های وزنی 109 و 109+ کیلوگرم است ادامه دارد. این رقابت قطعا با رفتن فوق سنگین های قدرتمند و جوان کشورمان(علی داودی و محسن دادرس) روی تخته مسابقه و جدال آنها با رقبای آسیایی دیدنی و جذاب است. خصوصا بعد از درخشش لاشا تالاخادزه گرجستانی در رقابت های وزنه برداری قهرمانی اروپا و رکوردشکنی این وزنه بردار قدرتمند در شهر باتومی گرجستان. اگرچه با مثبت شدن تست دوپینگ رستم جانگبایف وزنه بردار فوق سنگین قدرتمند ازبکها قبل از رقابت های آسیایی این وزنه بردار قطعا از وزنه زدن در رقابت های آسیایی چین محروم شده استف اما بازهم رقابت داودی جوان و آینده دار با بعضی از فوق سنگین های مطرح آسیایی از کشورهای ترکمنستان، چین میزبان و یا حتی چین تایپه در نوع خود دیدنی و جذاب به نظر می رسد. خصوصا این رقابت برای کادرفنی تیم ملی کشورمان که بدنبال پس دریافت عنوان قویترین مرد جهان در دسته فوق سنگین هستند قطعا بسیار مهم و حساس است.

جدال موسوی با ایلیای قزاق و تائوی چینی در نبود رستم وسهراب

یکی دیگر از رقابت های جذاب و دیدنی مسابقات آسیایی 2019 چین قطعا رقابت دسته 96 کیلوگرم این دوره از مسابقات است. رقابتی که در نبود کیانوش رستمی و سهراب مرادی دو ستاره ایرانی حاضر در این وزن برگزار می گردد. اما در نبود این دو ستاره عنواندار آسیایی سید ایوب موسوی ملی پوش برنزی ایران در رقابت های جهانی 2017 آمریکا در دسته 96 کیلوگرم برای تثبیت خود در این وزن باید به مصاف دو اسطوره عنواندار و شناخته شده وزنه برداری جهان یعنی ایلیا ایلین قزاق و تیان تائوی چینی برود. چهره هایی شناخته شده و استخوان خرد نموده در وزنه برداری جهان که قطعا سیدایوب موسوی برای جدال با آنها و کسب سکوی قهرمانی در رقابت های آسیایی جهت بسیار دشواری را پیش رو دارد. البته ابراهیم فارس وزنه بردار جوان اما خوش آتیه قطری ها نیز در این وزن یکی دیگر از مدعیان کسب مدال آسیایی در چین به شمار می رود. جوانی که خیلی خوب در طول این سالها رشد نموده و صندلی بسیار خوبی را در وزنه برداری جهان و این وزن به خود اختصاص داده است.

5، 1

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19861

به "محک مدعیان المپیکی آسیا در نینگبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محک مدعیان المپیکی آسیا در نینگبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید