مجروح شدن 37 معترض اسپانیایی در درگیری با پلیس

به گزارش مجله سرگرمی، مقامات محلی از مجروح شدن 37 معترض اسپانیایی در درگیری روز گذشته با پلیس در فرودگاه بارسلون خبر دادند.

مجروح شدن 37 معترض اسپانیایی در درگیری با پلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات محلی اعلام نمودند که در درگیری روز گذشته معترضان اسپانیایی با پلیس، 37 نفر از معترضان در فرودگاه بارسلون مجروح شدند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی دیلی نیوز، این اعتراضات به دنبال صدور احکام دادگاه عالی اسپانیا علیه سران جنبش استقلال طلبان کاتالونیا، انجام شده و معترضان مسیرهای قطار، مترو و جاده منتهی به فرودگاه بارسلون را مسدود نموده بودند.

استقلال طلبان کاتالونیا در سال 2017، استقلال کاتالونیا از اسپانیا را طی یک نظرسنجی به رأی گذاشتند. با وجود یورش نیروهای امنیتی به مراکز رأی گیری و کوشش دولت مرکزی اسپانیا برای اخلال در روند برگزاری، اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در آن همه پرسی، به جدایی این منطقه رأی دادند. این اقدام مهم ترین بحران سیاسی اسپانیا از زمان پایان یافتن حکومت دیکتاتوری فرانسیسکو فرانکو در این کشور قلمداد شد.

یک ماه پس از انجام نظرسنجی که با پاسخ شدید پلیس اسپانیا همراه شد، مجلس کاتالونیا به طور یک جانبه استقلال این منطقه را اعلام نمود. دولت اسپانیا در اقدامی متقابل کنترل کامل این ناحیه را در دست گرفت و دستور دستگیری پوئیگدمون و سایر اعضای دولت را صادر کرد.

رسیدگی به اتهامات این استقلال طلبان در دادگاه عالی مادرید چهار ماه طول کشید و بیش از 400 شاهد در آن حاضر شدند. از جمله این شهود می توان به ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا در دوره برگزاری همه پرسی اشاره نمود.

دادگاه عالی اسپانیا روز گذشته، 12 نفر از سران استقلال طلبان کاتالونیا را به جرم کوشش برای جدا کردن این منطقه از اسپانیا در سال 2017 میلادی، محکوم به حبس و تبعید شدند.

جرم 9 نفر از این مقامات دولت محلی کاتالونیا را خیانت، شورش و سوء استفاده از بودجه دولتی اعلام نموده و آن ها را مجموعاً به حدود 100 سال زندان محکوم کرد.

سنگین ترین حکم این دادگاه را اوریل جانکراس معاون سابق رئیس دولت محلی دریافت کرد و به 13 سال حبس محکوم شد.

م

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52624

به "مجروح شدن 37 معترض اسپانیایی در درگیری با پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجروح شدن 37 معترض اسپانیایی در درگیری با پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید