ماست و فیبرهای خوراکی خطر سرطان ریه را کاهش می دهند

به گزارش مجله سرگرمی، یک پژوهش جدید نشان می دهد مصرف رژیم غذایی که حاوی ماست و مقدار زیادی فیبر خوراکی باشد به کاهش خطر سرطان ریه کمک می کند.

ماست و فیبرهای خوراکی خطر سرطان ریه را کاهش می دهند

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این پژوهش که به وسیله پژوهشگران مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در آمریکا به همراهی پژوهشگران در دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی انجام شد، 1.4 میلیون فرد بزرگ سال آمریکا، اروپا و آسیا بررسی شدند.

افراد موردبررسی برحسب میزان فیبر خوراکی و ماست مصرفی شان به پنج گروه تقسیم و به طور میانگین برای 8.6 سال پیگیری شدند.

یافته های این بررسی که در ژورنال جاما انکولوژی منتشر شده است، نشان داد هم فیبرهای خوراکی و هم ماست ظاهراً خطر سرطان ریه را کاهش می دهند. مصرف هردوی این مواد غذایی با هم بیشترین سودمندی را ازلحاظ کاهش خطر سرطان ریه داشت، به طوری که در افرادی که بیشتری مصرف ماست و فیبر را همراه هم داشتند، در مقایسه با گروهی که اصلاً ماست نمی خوردند و کمترین میزان مصرف فیبر را داشتند، خطر سرطان ریه 33 درصد کاهش یافته بود. این پژوهشگران معتقدند مصرف همراه هم ماست و فیبرهای خوراکی باعث تقویت اثر ضد سرطان هرکدام از آن ها به تنهایی می شود.

این اثر کاهش دهنده خطر سرطان ریه با مصرف ماست و فیبر هم در مردان و هم در زنان و در همه افراد از قومیت های متفاوت و هم در افراد غیر سیگاری، سیگاری فعلی و سیگاری قبلی مشاهده شد.

این پژوهشگران می گویند یافته هایشان تأییدکننده دستورالعمل غذایی 2015- 2020 آمریکا است که مصرف یک رژیم غذایی حاوی ماست و فیبر خوراکی بالا را توصیه می کند.

فیبرهای خوراکی ترکیبات غیرقابل هضمی در مواد غذایی گیاهی هستند که باعث رشد باکتری های مفید یا پروبیوتیک ها در دستگاه گوارش می شوند. ماست نیز منبع خوبی برای پروبیوتیک ها است. پروبیوتیک ها باکتری های زنده مفیدی هستند که تصور می شود باعث بهبود تعادل طبیعی باکتری ها در روده ها می شوند. فیبرهای خوراکی و پروبیوتیک ها با کاهش خطر دچار شدن به بیماری قلبی-عروقی و سرطان های گوارشی هم ارتباط داده شده اند.

  • تاثیر باکتری های روده و کلم بروکلی در پیشگیری از سرطان روده

    آشنایی با پروبیوتیک ها

    آشنایی با تاریخچه ماست

powersetshop.ir: وبلاگ پاورست: نقد و بررسی کالاهای دیجیتالی و کاربردی

taverna.ir: تاورنا: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56808

به "ماست و فیبرهای خوراکی خطر سرطان ریه را کاهش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماست و فیبرهای خوراکی خطر سرطان ریه را کاهش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید