لیبی، آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه ، شکری از پیچیده تر شدن بحران لیبی اطلاع داد

به گزارش مجله سرگرمی، مشاور رئیس جمهور ترکیه با تاکید براجرایی شدن توافقنامه آنکارا - طرابلس گفت: به محض تصویب این توافقنامه در مجلس های دو کشور عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه آغاز می گردد.

لیبی، آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه ، شکری از پیچیده تر شدن بحران لیبی اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اخبار لیبیا یاسین اقطای گفت : با وجود مخالفت اتحادیه اروپا با توافقنامه آنکارا- طرابلس، ترکیه در جهت اجرایی کردن این توافقنامه واقع شده است. چرا که آنکارا با دولت قانونی لیبی قرار داد امضاء نموده است نه با یک جنایتکار جنگی همچون ژنرال خلیفه حفتر

وی توضیح داد: بعضی کشورها می خواهند بر ثروت لیبی در شرق دریای مدیترانه سیطره داشته باشند البته بدون اینکه حق و حقوق این کشور را پرداخت نمایند، اما ترکیه این کار را نکرد و با لیبی توافقنامه همکاری نفتی - دریایی امضاء کرد که براساس آن، مناطق حاکمیت دریایی تعیین است. این توافقنامه به حقوق هیچ کشوری تعدی ننموده و براساس حقوق بین الملل است.

وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی نیز در واکنش به مخالفت یونان و بعضی کشورهای اروپایی با توافقنامه آنکارا- طرابلس گفت: لیبی حق دارد از منابع و ثروت ملی خود حفاظت کند. طرابلس با یونان گفت وگو های طولانی داشت.

محمد سیاله توضیح داد: بنده با یونانی ها به مذاکره پرداختم. آنان چیزهایی می خواستند که امکان پذیرش آنها وجود نداشت و ما دیدیم که با ترکیه توافقنامه امضاء کنیم در جهت درستی قدم برداشته ایم.

در همین حال، وزیر خارجه مصر در موضع گیری خود درخصوص توافقنامه آنکارا - طرابلس گفت: این توافقنامه کوشش های سیاسی برای سرانجام دادن به بحران لیبی را پیچیده تر می نماید و تاثیرات منفی بر نشست بین المللی برلین برجای خواهد گذاشت.

این نشست با هدف سرانجام دادن به بحران داخلی لیبی با حضور طرف های لیبیایی و کشورهای تاثیرگذار در تحولات لیبی در 27 آذر در پایتخت آلمان برگزار خواهد شد.

رئیس دولت وفاق ملی چهارشنبه 6 آذر ماه در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی نظامی به ترکیه رفت و با مقامات بلندپایه آنکارا توافقنامه همکاری های نفتی- امنیتی و حاکمیت مناطق دریایی امضاء کرد. این توافقنامه خشم یونان، مصر و قبرس را برانگیخت. آنها توافقنامه مزبور را ناقض حقوق و مرزهای دریایی خود می دانند. منابع عظیم انرژی در شرق دریای مدیترانه و عدم ترسیم دقیق مرزهای دریایی سبب شده است تا کشورهای ساحلی این منطقه با یکدیگر اختلاف پیدا نمایند.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

estekhdamjadid.ir: استخدام جدید: مجله کسب و کار، استارتاپ های گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62614

به "لیبی، آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه ، شکری از پیچیده تر شدن بحران لیبی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، آغاز عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه ، شکری از پیچیده تر شدن بحران لیبی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید