شورای عالی امنیت ملی الجزائر خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود شد

به گزارش مجله سرگرمی، شورای عالی امنیت ملی الجزائر به دنبال تحولات در لیبی، خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود با این کشور شد.

شورای عالی امنیت ملی الجزائر خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورای عالی امنیت ملی الجزائر در اولین نشست خود از سال 2013 خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود به ویژه مرز با لیبی شد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، در این نشست که به ریاست عبدالمجدید تبّون، رئیس جمهور جدید الجزائر برگزار گردید، اوضاع منطقه شمال آفریقا به ویژه مرزهای مشترک الجزائر با لیبی و اقتصادی آنالیز شد.

رئیس جمهور ترکیه پنجشنبه گفت که اگر دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایر السراج از آنکارا درخواست یاری نظامی کند، با آن موافقت خواهد نمود. این دولت ساعاتی بعد رسماً این درخواست را از ترکیه کرد که برای حمایت از دولت وفاق به لیبی نیرو بفرست.

اردوغان همچنین گفته است که از قطر، الجزائر و تونس خواسته در نشست آینده برلین که حول محور لیبی و اوضاع این کشور خواهد بود، شرکت نمایند.

لیبی بعد از سرنگونی سرهنگ معمر القذافی، دیکتاتور لیبی در سال 2011، مدتی بدون دولت مرکزی ماند تا اینکه سال 2015 با حمایت سازمان ملل و جامعه بین الملل، دولت وفاق ملی با هدف ایجاد ثبات در این کشور به ریاست فایز سراج بر اساس توافق صُخیرات مغرب تشکیل شد. هم اکنون شهر طرابلس، محل استقرار این دولت و مجلس وابسته به آن است.

به دنبال تشکیل این دولت، نیروهای سیاسی و نظامی حامی ژنرال حفتر نیز دست به ایجاد دولت موازی به ریاست عبدالله الثنی و مجلس در طبرق زدند که به مجلس طبرق معروف است و طی این سال ها، بین نیروهای مورد حمایت این دو دولت و مجلس، جنگ و درگیری است.

دولت وفاق ملی و دولت طُبرق لیبی بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف بندی های بین المللی و منطقه ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست فایز السراج مورد حمایت اروپا، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی حمایت سیاسی و نظامی می نمایند.

دو هفته پیش ترکیه دو تفاهم نامه همکاری امنیتی و ترسیم مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد تا بتواند منابع انرژی در دریای مدیترانه را اکتشاف و استخراج کند؛ این اقدام، باعث ناراحتی مصر، یونان، قبرس جنوبی و ژنرال خلیفه حفتر شده و قرار است چهار کشور یونان، مصر، فرانسه و قبرس یونانی نشین روزهای چهارم و پنجم ژانویه (13 و 14 دی) در قاهره حول تحولات لیبی دور هم جمع شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65122

به "شورای عالی امنیت ملی الجزائر خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای عالی امنیت ملی الجزائر خواهان اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای خود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید