لباس ها در خیابان به نیروگاه خورشیدی تبدیل می شوند، از شارژ تلفن همراه با فرکانس هوا تا وجود آب در ماه

به گزارش مجله سرگرمی، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

لباس ها در خیابان به نیروگاه خورشیدی تبدیل می شوند، از شارژ تلفن همراه با فرکانس هوا تا وجود آب در ماه

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ارتباطات ماشینی گاهی بهتر از روابط رودررو است / مرگ بشریت با شبکه های اجتماعی؟

با پاندمی کرونا، خیلی از ارتباطات ما به ارتباطات مجازی محدود شده است. درحالیکه خیلی از ما نگران از دست دادن دوستی ها و ارتباط مان هستیم، روانشناسان می گویند که ارتباط مجازی به همان کیفیت ارتباط رودررو است و گاهی حتی بهتر از آن هم هست.

باستان شناسان بیش از 80 تابوت دان از مومیایی های مصر باستان را کشف کردند

سقاره محوطه ای عظیم و باستانی برای به خاک سپاری مردگان در مصر باستان بوده است و درگذشتگان پایتخت، ممفیس، در آن به خاک سپرده می شدند. تابوت دان نیز یکی از انواع نگه دارنده های جسد است که معمولا از سنگ ساخته می شد و گاه در سطح بیرونی یا درونی آن تزئینات ویژه ای نیز حکاکی می شد. تابوت دان ها بیشتر برای نگهداری پیکر های افراد بسیار مهم به ویژه برای پاپ ها و فرعون ها ساخته و استفاده می شد.

تلفن همراهتان را با فرکانس هوا شارژ کنید / فناوری نوین نانویی برای خدمت به بشر

تصور کنید که تلفن همراهتان را بدون احتیاج به منبع برقی یا سیم شارژ کنید یا یک دستگاه تنظیم ضربان قلب داشته باشید که با منابع انرژی آلی داخل بدن انسان کار می نماید. این فناوری ها در آینده ای نه چندان دور امکان پذیر خواهد شد. محققان استرالیایی با نظارت دانشگاه فلیندر در حال کار کردن روی چالش مهار انرژی نامرئی ناشی از ارتعاشات با فرکانس پایین در محیط از جمله باد، هوا یا حنی انرژی الکتریسیته، هستند.

وجود آب در ماه ثابت شد / چشم انداز آینده ماموریت های فضانوردان

تا یک دهه قبل تصور می شد سطح ماه کاملاً خشک باشد. در آن موقع مجموعه ای از یافته ها نشان داد در زیر دهانه هایی در قطب های ماه که در سایه هستند، نشانه هایی از آب یخ زده وجود دارد. اما طبق دو پژوهش جدید که در نشریه نیچر آسترونومی منتشر شده اند، احتمالاً آب به طور گسترده تر در سیاره مذکور وجود دارد و همچنین تأیید شده دسترسی به آن در مناطقی در سطح ماه که آفتاب به آن ها می تابد، گسترده تر است.

سرطان با هم افزایی نقاط کوانتومی و تصویربرداری درمان می گردد

یک گروه تحقیقاتی مشترک به سرپرستی وانگ هوی و لین ونچو از آزمایشگاه میدان مغناطیسی قوی در موسسه علوم فیزیک هیفی، ترکیبی از معرف های درمانی چندکاره عاری از فلز را ساخته اند. این معرف ها حاوی نقاط کوانتومی نیترید کربنی گرافیتی هستند که درون نانوصفحات کربنی قرار داده شده است. این ساختار کمپلکسی که به CNQD-CN شهرت دارد، به وسیله روش درمانی هیدروترمال مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس ها در خیابان به نیروگاه خورشیدی تبدیل می شوند / منبع تغذیه ای دردسترس برای شارژ ابزار الکترونیکی

محققان لابراتوار های علوم و فناوری مواد فدرال و مؤسسه فناوری فدرال زوریخ در سوئیس معتقدند که گرسنگی ما برای انرژی سیری ناپذیر است و با ظهور ابزار های الکترونیک جدید، این احتیاج روزبه روز نیز افزایش می یابد. این در حالی است که تقریبا همواره درحال حرکت هستیم و خود ما می توانیم بهترین منبع تغذیه برای شارژ ابزار های شخصی مان مانند تلفن های هوشمند، تبلت و لپ تاپ مان باشیم. آن ها همچنین بر این باورند که در آینده، پریز های برق به احتمال زیاد منسوخ خواهند شد و این لباس هایمان است که برق مورد احتیاجمان را تامین می نمایند.

نخستین اتوبوس خودران مبتنی بر هوش مصنوعی راه اندازی شد

دانشگاه ماکائو (UM) یک پلتفرم تست اتوبوس خودران را راه اندازی نموده که نخستین اتوبوس خودران عملیاتی را به صورت آزمایشی نشان می دهد. یونگ هوآ رکتور، رئیس دانشگاه ماکائو در طول مراسم راه اندازی گفت: حمل و نقل هوشمند نمایانگر آینده صنعت خودرو است و کشور های دنیا در حال توسعه فناوری خودرو هستند. این پلتفرم آزمایش مبتنی بر چندین فناوری با هدف حل مسئله نحوه استفاده از اتوبوس های بدون راننده به عنوان وسیله نقلیه حمل و نقل عمومی در مناطق مستعد تراکم در ماکائو است و یاری می نماید تا شهر هوشمند گردد.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 116479

به "لباس ها در خیابان به نیروگاه خورشیدی تبدیل می شوند، از شارژ تلفن همراه با فرکانس هوا تا وجود آب در ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس ها در خیابان به نیروگاه خورشیدی تبدیل می شوند، از شارژ تلفن همراه با فرکانس هوا تا وجود آب در ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید