لایروبی 153 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیلاب امسال

به گزارش مجله سرگرمی، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: تاکنون و پس از سیلاب سالجاری، حدود 153 کیلومتر از رودخانه ها و مجاری آبی استان لایروبی شده است.

لایروبی 153 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیلاب امسال

به گزارش خبرنگاران به نقل از آب منطقه ای گلستان، حسین دهقان اظهار کرد: مقاطعی که پس از سیلاب سال 98 در 5 حوضه آبریز استان نیاز به لایروبی دارند، شناسایی شد، در مجموع بیش از هزار کیلومتر بود که وارد سامانه سجاد شده و اعتبار مورد نیاز برای این لایروبی ها نیز مشخص شده است.

وی گفت: با توجه به ضرورت بهبود ظرفیت آبگذری رودخانه ها، به دلیل انباشت و رسوب در رودخانه ها پس از سیل سال جاری، دولت 40 میلیارد تومان اعتبار با تخصیص 100 درصد به شرکت آب منطقه ای استان ابلاغ کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان اضافه نمود: با توجه به اهمیت موضوع لایروبی رودخانه ها در حین سیلاب، در مدت مذکور حدود 105 کیلومتر از رودخانه ها ومجاری آبی استان لایروبی شد و پس از انتها سیل نیز این اقدام ادامه دارد.

دهقان گفت: با توجه به هزینه بالای لایروبی ها، اگر مجموع لایروبی حین سیلاب و اقدامات لایروبی پس از سیلاب شرکت آب منطقه ای را در نظر بگیریم، معادل اعتبار ابلاغی کار صورت گرفته است و قانونا باید اعتبارات تکمیلی که در سامانه سجاد وارد شده، ابلاغ تا فعالیت ها ادامه یابد.

وی گفت: در حوزه بازسازی تاسیسات آبی خسارت دیده نیز 38 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شد که حدود 50 درصد تخصیص داشت. در این حوزه، تاسیسات و مخازن، شبکه های آبیاری و زهکشی و تاسیسات برقی و مکانیکال و... نیاز به مرمت و بازسازی دارد که پروژه ها مشخص و در سامانه سجاد تعریف شده است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55351

به "لایروبی 153 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیلاب امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی 153 کیلومتر از رودخانه های گلستان پس از سیلاب امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید